Agentia Spatiala Americana NASA va lansa sonda spatiala Kepler pe o orbita in jurul Soarelui sambata 7 martie, ora 05:50 ora Romaniei. Evenimentul este de maxima importanta pentru cercetatori deoarece este prima misiune in afara sistemului solar pentru gasirea altor planete de marimea Pamantului care orbiteaza in jurul altor stele similare soarelui.

Sonda spatiala Kepler este echipata cu un telescop care va masura stralucirea a 170.000 de stele simultan si continuu pe o perioada cuprinsa intre 3 si 5 ani. Cantitatea uriasa de informatii urmeaza sa fie analizata de un consortiu stiintific international numit Kepler Asteroseismic Science Consortium (KASC). Grupul de cercetatori este format din peste 200 de cercetatori de la 50 de institutii din intreaga lume, inclusiv Institutul Astronomic al Academiei Romane.

Potrivit site-ului descopera.ro, astronomii romani Marian Doru Suran si Dumitru Pricopi din cadrul Institutului Astronomic al Academiei Romane, ca membri activi ai Kepler Asteroseismic Science Consortium, fac parte din grupul international de cercetatori care vor studia datele culese de sonda spatiala NASA Kepler.

Cercetarile oamenilor de stiinta romani vizeaza extragerea informatiilor seismice detaliate pentru stele observate de sonda spatiala Kepler. Mai mult, prin folosirea tehnicilor seismologiei stelare se vor determina parametrii fizici ai stelelor. Calculele numerice se vor efectua pe supercalculatorul SGI ALTIX 3700 din cadrul Institutului Astronomic.