O sonda spatiala ce are ca misiune identificarea de planete similare cu Terra a fost lansata vineri noaptea de catre NASA de la baza Cape Canaveral (Florida), transmite CNN. Agentia spatiala americana a declarat ca misiunea sondei Kepler "ar putea sa schimbe fundamental viziunea pe care omenirea o are despre ea insasi".

Racheta Delta II, care are atasata sonda Kepler, a fost lansata de la Cape Canaveral Air Force Station din Florida.

Telescopul special aflat la bordul sondei va avea ca misiune sa cerceteze, timp de trei ani, peste 100.000 de stele din galaxia Calea Lactee. Oficialii NASA spera ca Kepler sa descopere planete ce orbiteaza in jurul altor stele si ale caror suprafete ar putea contine apa.

Cantitatea uriasa de informatii urmeaza sa fie analizata de un consortiu stiintific international numit Kepler Asteroseismic Science Consortium (KASC). Grupul de cercetatori este format din peste 200 de cercetatori de la 50 de institutii din intreaga lume, inclusiv Institutul Astronomic al Academiei Romane. Potrivit site-ului descopera.ro, astronomii romani Marian Doru Suran si Dumitru Pricopi din cadrul Institutului Astronomic al Academiei Romane, ca membri activi ai Kepler Asteroseismic Science Consortium, fac parte din grupul international de cercetatori care vor studia datele culese de sonda spatiala NASA Kepler.

"Acesta este o misiune istorica, nu este doar o misiune stiintifica", a declarat unul dintre administratorii NASA, dr. Ed Weiler. Oficialul american a adaugat ca sonda Kepler "abordeaza cateva intrebari de baza ale umanitatii, care au fost parte a codului nostru genetic din momentul in care primul barbat sau prima femeie s-a uitat la cer si s-a intrebat: Suntem oare singuri?"

La randul sau, managerul de proiect James Fanson a afirmat ca "suntem mandri de sonda pe care am construit-o. Este o realizare de varf a NASA si un pas urias in cautarea de alte lumi".

"Nu il vom gasi pe E.T., dar am putea sa gasim casa lui E.T.", a declarat si William Borucki, cel care conduce partea stiintifica a misiunii.

Misiunea, care costa 600 de milioane de dolari si face parte din asa-numitul Discovery Program al NASA, a fost botezata dupa numele lui Johannes Kepler, un astronom german din secolul al XVll-lea, care a fost primul care explicat corect miscarile planetelor.