Un asteroid va trece luni aproape de Pamant si va putea fi observat cu telescopul

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 24 iunie 2011, 10:34 Science - Spatiul

Traiectoria asteroidului MD 2011
Foto: NASA
Un asteroid cu diametrul de cativa metri va trece luni pe langa Pamant, la o distanta de 12.000 de kilometri, informeaza Asociatia 'Astronomia 21', citata de Agerpres.

Potrivit sursei citate, este vorba despre un asteroid descoperit recent, denumit MD 2011, care pe 27 iunie va putea fi observat cu telescopul. Evenimentul se va produce in jurul orei 16.30, ora Romaniei.

Conform Asociatiei 'Astronomia 21', analistii NASA spun ca nu exista nicio sansa ca roca spatiala sa loveasca Pamantul.

Asteroidul va trece peste Oceanul Atlantic in apropierea coastei Antarcticei.

Cand asteroidul se va indeparta de Pamant, va trece prin zona satelitilor geosincroni, insa sansele de coliziune cu un satelit sau alte obiecte artificiale sunt extrem de mici, aproape inexistente.

Astronomii membri ai asociatiei citate sustin ca, tinand cont de luminozitatea asteroidului, diametrul sau masoara intre 5 si 20 de metri. Pentru foarte scurt timp acesta va fi destul de luminos pentru a fi vazut chiar si cu un telescop de dimensiuni medii.

Conform Asociatiei 'Astronomia 21', un obiect spatial de aceasta marime se apropie de Pamant circa o data la 6 ani.

info (Vineri, 24 iunie 2011, 11:08)

mamalustefancelmare [utilizator]

daca observati pe site-urile care prezinta vremea veti observa ca in acel interval orar temperatura va scadea. (Vezi vremea pe 26-27 iunie + noaptea cand va fi 10-11 grade).
      Si asta ce inseamna ? (Vineri, 24 iunie 2011, 11:49)

moucha [anonim] i-a raspuns lui mamalustefancelmare

Care e rostul acestui comentariu? Imi scapa.
      info (Vineri, 24 iunie 2011, 12:01)

Un stelist [anonim] i-a raspuns lui mamalustefancelmare

Deasemenea, un alt fapt notabil legat de asteroid este ca la ora trecerii lui pe linga pamant la Apaca se va termina programul de lucru, ceva fff ciudat, sigur asteroidul e de vina ...
      Şi nu numai (Vineri, 24 iunie 2011, 17:59)

Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui mamalustefancelmare

Exact în acel interval orar, se vor naşte aproximativ un milion de copii.
    inspectie (Vineri, 24 iunie 2011, 11:13)

mem [anonim]

Stati linistiti ca nu ramane, vine doar in inspectia periodica ;)
      despre risc (Vineri, 24 iunie 2011, 12:33)

outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui mem

Torino Scale (maximum) 0
      Diameter 0.010 km
      Mass 1.4e+06 kg
      Energy 2.1e-02 MT
      Detalii la:
    mai multe detalii (Vineri, 24 iunie 2011, 12:24)

outside_the_wall [utilizator]

Evenimente de acest gen le gasiti pe
    unde este si un tabel cu astfel de obiecte.
    Ca idee, acesta trece la 0.05 LD (lunar distance) si are in jur de 13 m diametru. Elementele orbitale le gasiti la:
    impreuna cu o animatie Java a traiectoriei i 3D. Chiar daca ar lovi Pamintul, ar arde in staturile superioare ale atmosferei. Citi si:

Felicitari pentru articolul bine scris! De multe ori, articolele de stiinta sint mutilate printr-o traducere inexacta. :)
      nu, nu! (Vineri, 24 iunie 2011, 12:56)

Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui outside_the_wall

Chiar la un diametru de numai 5 m, nu mai vrobesc de 13 sau 20, este muuult, multe prea mare ca sa arda complet in atmosfera! Poate daca s-ar sparge in bucati mai mici, dar si fragmentele pot fi periculoase, local . Distanta de 12.000 km este foarte mica, la scara astronomica!
      Iar pentru observatii, in afara diametrului mic, chiar aceasta apropiere il face greu de observat, adica va trece foarte repede pe cer ...
        sigur s-ar sparge daca ar lovi atmosfera (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 12:59)

outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Ioan

Gindeste-te la energia cinetica pe car o are corpul respectiv la 11km/s si masa de 1400 de tone. Cert e ca prima data cind ar intilni armosfera, ar exploda spectaculos si s-ar sparge in bucati mai mari si mai mici, apoi, resturile ar putea ajunge pe Pamint, dar in bucati mai mici dupa ardere. Nu am spus mai sus ca va arde complet, desi, s-ar putea sa arda (aproape) complet. Depinde de unghiul de incidenta, compozitie s.a.m.d. Abia sub 10.000 km atmosfera incepe sa conteze. Si da, poate fi observat, e timp suficient, si inca chiar cu un telescop de amator. Asta deoarece traiectoria lui este foarte similara cu cea a pamintului.
        Daca te uiti in poza pe care Hotnews a pus-o sistemul de referinta e Terra, de aceea traiectoria arata ca o hiperbola. Dar daca te uiti la orbita 3D o sa vezi ca traiectoriile sint foarte, foarte similare, si exista timp suficient pentru observatii.
        Sky & Telescope:
        "However, the asteroid should be visible in the hours leading up to the closest approach across Australia, New Zealand, southern and eastern Asia, and the western Pacific. The farther south you are, the better. The farther west you are within this zone, the shorter the period of visibility, but the closer to Earth the asteroid will be when it disappears.

The asteroid peaks brighter than magnitude 11.0 at the places where the closest approach is visible, and it's already about magnitude 12.5 — fairly easy to spot in an 8-inch telescope — by 14:30 UT, 2½ hours before closest approach. At that point it's visible from Southeast Asia, eastern China, and Japan, as well as Australia and points between.

The asteroid will be very hard to observe after its closest approach, since it's departing more or less toward the Sun.".

Vezi si:
    curios (Vineri, 24 iunie 2011, 12:48)

steroidu jon [anonim]

stie cineva unde se duce asteroidu asta? sau macar de unde vine?
      Undeteducicindosavii? (Vineri, 24 iunie 2011, 13:33)

Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui steroidu jon

Asteroidul se invirte in jurul soarelui. Si va face mult timp asta, desi obiectele mari, ca Terra, ii modifica traiectoria. Bineinteles, o fractiune a asteroizilor se opresc din miscarea lor, in niste conditii prea putin vesele pentru civilizatiile planetare ca a noastra.
    Avertismentul NASA (Vineri, 24 iunie 2011, 13:32)

Vizitiul [utilizator]

Acum o saptamana NASA ne sfatuia sa fim pregatiti si s-au facut numeroase referiri la APA. Nu vreau sa o dau in conspiratii dar se leaga cu faptul ca un asteroid descoperit RECENT, trece razant pe langa planeta si se spune ca nu exista nici o sansa de coliziune.

Dimensiunea lui este periculoasa - vezi Tunguska. Daca s-ar fi intamplat deasupra unui oras, acesta ar fi obliterat!
      Balistica (Vineri, 24 iunie 2011, 18:15)

Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

Se leaga ceea ce spui. 12 mii de km e o distanta mica, iar asteroidul asta e chiar periculos. Sansa de coliziune se mentine, caci asteroizii sint ca filmele de actiune proaste. Se reintorc.

Era bine daca NASA ar fi putut lansa in urma lui vreo 20 de rachete nucleare, sa-i verificam putin rezistenta mecanica. Dar probabil viteza asteroidului e prea mare pentru a putea fi ajuns de vreo racheta.
        De ce (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 10:22)

gabe [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

trebuie sa fugi dupa el? Ii dai intilnire si il astepti, ca el vine sigur.
        Mda (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 13:01)