Google il sarbatoreste pe matematicianul si fizicianul elvetian Leonhard Euler printr-un logo special, reprezentat de formule si desene matematice, la 306 ani de la nasterea sa. Euler a marcat secolul XVIII in matematica, opera sa putând umple 70 - 80 de volume de dimensiuni standard dacă ar fi publicată vreodată integral.

Logo GoogleFoto: google.ro

Euler a introdus cele mai moderne terminologii si notatii matematice si a fost, de asemenea, renumit pentru activitatea sa in mecanica, dinamica fluidelor, optica sau astronomie.

Leonhard Euler s-a nascut la Basel pe 15 aprilie 1707. A fost indrumat de catre Johann Bernoulli, prieten de familie si renumit matematician. Cand tatal sau a incercat sa-l determine sa devina pastor, Bernoulli l-a convins ca fiul sau are potentialul unui mare matematician, informeaza The Guardian.

S-a mutat in Rusia, unde a prosperat pana cand intelectualii straini au inceput sa devina nepopulari si s-a mutat la Berlin. Dupa ce Ecaterina cea Mare a succedat la tron, Euler s-a intors in Rusia. In 1766 orbeste, dar continua sa creeze lucrari de o impresionanta valoare stiintifica. A murit in Sankt Petersburg la 18 septembrie 1783.

Euler este cel care a introdus noțiunea de funcție și a fost primul care a notat f(x) pentru aplicarea funcției f elementului x. De asemenea, el a introdus notația modernă pentru funcțiile trigonometrice, litera e pentru baza logaritmului natural (cunoscut în prezent drept numărul lui Euler), litera grecească ∑ (sigma) pentru sumă și litera i pentru unitatea imaginară.

El este şi matematicianul cu cea mai întinsă operă din istorie, potrivit unei analize făcute de profesorul român Ion Chiţescu, postată pe site-ul Facultăţii de Matematică şi Informatică din cadrul Universităţii Bucureşti si citata de Mediafax.

Conform sursei citate, Leonhard Euler a fost fiul lui Paul Euler, un pastor luteran cu studii în teologie şi în matematică (a audiat cursurile lui Jacob Bernoulli, unul dintre cei mai faimoşi matematicieni ai acelei perioade). De altfel, matematicianul Johann Bernoulli, fratele mai mic al lui Jakob Bernoulli, i-a influenţat în mod decisiv cariera lui Leonhard Euler.

Potrivit Wikipedia, Euler a introdus utilizarea funcției exponențiale și a celei logaritmice în calculul analitic. El a descoperit noi moduri de a exprima diverse funcții logaritmice cu ajutorul seriilor de puteri și a definit cu succes logaritmii pentru numerele complexe, extinzând astfel domeniul de aplicare a logaritmilor.

Tot Euler este cel care a definit funcția exponențială pentru numerele complexe și a făcut legătura dintre aceasta și funcțiile trigonometrice.

Unele dintre cele mai mari succese lui Euler se regăsesc în rezolvarea problemelor concrete, din lumea reală, prin metode analitice. Astfel, el a realizat numeroase aplicații folosind numerele Bernoulli, seriile Fourier, diagramele Venn, numerele Euler, constantele e și π, fracțiile continue și integralele.