Inovații medicale - medicamentul care va vindeca răceala

de Cosmin Orasanu     HotNews.ro
Luni, 14 mai 2018, 23:21 Science - Stiinte fundamentale

Raceala
Foto: Gandul
Oamenii de știință britanici cred că au găsit o modalitate de a combate răceala comună. În loc să atace virusul în sine, care vine în sute de versiuni, tratamentul vizează gazdă umană. Acesta blochează o proteină cheie în celulele organismului, pe care virusul răcelii o folosește în mod normal pentru a se auto-replică și a se răspândi, scrie BBC.

Acest lucru ar trebui să oprească orice virus de raceală dacă este administrat suficient de devreme, sugerează studii de laborator. Testarea în ceea ce privește siguranța administrării la oameni ar putea începe în termen de doi ani.

Cercetătorii de la universitatea Imperial College London lucrează la realizarea unei forme de medicament care poate fi inhalată, pentru a reduce șansele unor potențiale efecte secundare.

În laborator, medicamentul a început să funcționeze în doar câteva minute de la aplicarea pe celulele pulmonare umane, acesta acționând asupra unei proteine umane, denumită NMT, scrie revista Nature Chemistry.