Oamenii de știință descoperă un antibiotic puternic folosind inteligența artificială

de Andrei Stan     HotNews.ro
Sâmbătă, 22 februarie 2020, 2:35 Science - Stiinte fundamentale

Antibiotice
Foto: pxhere.com
În premiera mondiala, oamenii de știință au descoperit un nou tip de antibiotic folosind inteligența artificială (AI), conform BBC.

Descoperirea a fost declarată de experți ca un avans major în lupta împotriva problemei tot mai mari a rezistenței la medicamente. Un algoritm puternic a fost utilizat pentru a analiza peste o sută de milioane de compuși chimici în câteva zile.

Noul antibiotic are capacitatea de a ucide 35 de tipuri de bacterii potențial mortale, au spus cercetătorii.

Infecțiile rezistente la antibiotice au crescut în ultimii ani, cu 9% în Anglia între 2017 și 2018, până la aproape 61.000.

Dacă antibioticele sunt luate în mod necorespunzător, bacteriile dăunătoare care trăiesc în interiorul organismului pot deveni rezistente la acestea, ceea ce înseamnă că medicamentele pot să nu funcționeze atunci când este cu adevărat necesar. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a numit fenomenul „una dintre cele mai mari amenințări la adresa securității și dezvoltării globale a sănătății”.

"În ceea ce privește descoperirea antibioticelor, aceasta este absolut o premieră", a spus Regina Barzilay, cercetătoare principală a proiectului la Massachusetts Institute of Technology (MIT).