Spațiu: Experții testează în Cipru echipamente pentru studiul rocilor de pe Marte

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 27 noiembrie 2020, 23:37 Science - Stiinte fundamentale

Pe Marte
Foto: NASA
Experții internaționali în geologie testează echipamente în Cipru pentru datarea rocilor de pe planeta Marte, care are o geologie similară cu cea a insulei mediteraneene, au declarat vineri oficialii științifici, citați de AFP.

Acest proiect este „foarte inovator, deoarece nu au existat niciodată măsurători fiabile asupra vârstei rocilor de pe Marte efectuate de misiunile anterioare”, a explicat departamentul de studii geologice al guvernului cipriot, după întâlnirea de vineri între experți străini și ciprioți.

„Această întâlnire a abordat obiectivele programului spațial internațional, nevoile geologice și cele mai bune situri pentru proiect”, a continuat acesta, adăugând că „geologia munților Troodos are multe în comun cu stâncile pe Marte".

Experții internaționali au sosit în Cipru mai devreme în noiembrie pentru a-și testa echipamentele în acest lanț montan care se ridică la aproape 2.000 de metri deasupra nivelului mării. Proiectul este finanțat de Comisia Europeană.

Întâlnirea de vineri a fost prima care a implicat Organizația de explorare a spațiului din Cipru (CSEO) și Departamentul de studii geologice al guvernului cipriot.

Christodoulos Hadjigeorgiou, director interimar al acestui departament, a explicat că aceste discuții au fost destinate să împărtășească echipei internaționale cunoștințele din experților locali.

CSEO participă la un mare proiect internațional de cercetare pe Planeta Roșie, în colaborare cu alte trei țări europene, precum și cu Statele Unite.

Pentru șeful său George Danos, acest proiect „ilustrează încă o dată unicitatea geologiei țării noastre, care poate ajuta la pregătirea misiunilor spațiale către alte corpuri cerești”.

„Prin această cooperare, vom crea locuri de muncă pentru oamenii de știință din țara noastră și noi proiecte de cercetare în colaborare cu agenții spațiale internaționale”, a continuat el, citat de AFP.