Doua noi elemente vor fi adaugate in tabelul periodic al lui Mendeleev, dupa descoperirea lor de catre cercetatori americani si rusi, a anuntat vineri un expert american in chimie, citat de AFP.

Tabelul periodic al elementelor contine toate elementele chimice cunoscute, fiecaruia dintre acestea fiindu-i atribuit un numar.

Cele doua elemente descoperite ce oamenii de stiinta rusi si americani nu au inca un nume, dar poarta deja numerele 114 si 116.

Ultimul elemente adaugat la tabelul lui Mendeleev a fost copernicium, in 2009.

"In cursul ultimilor 250 de ani, 100 de noi elemente au fost descoperite", a explicat Paul Kerol, profesor de chimie la universitatea Carnegie Mellon si presedintele comisiei care se pronunta asupra adaugarii de noi elemente.

Dar, in conditiile in care descoperirile devin din ce in ce mai rare, ele sunt cu atat mai "entuziasmante", a aduagat el.

Noile elemente au fost detectate in 2004 si 2006, dar a fost nevoie de mai multi ani pentru a fi recunoscute oficial.

Elementele au fost descoperite in cadrul unor experimente care constau in divizarea unor elemente si recombinarea lor.