Urmele unor elefanti, vechi de 7 milioane de ani, au fost descoperite in Emiratele Arabe Unite

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 22 februarie 2012, 16:02 Science - Stiintele vietii

Paleontologii au descoperit in Emiratele Arabe Unite urmele unor elefanti care dateaza de acum 7 milioane de ani, cele mai vechi urme de acest tip si probabil cea mai lunga "pista" din lume pastrata astfel, relateaza AFP.

Descoperirea, publicata miercuri in revista de stiinta britanica Biology Letters, a fost facuta pe un sit paleontologic numit Mleisa 1, inauntrul unei formatiuni geologice de la sfarsitul Miocenului.

Amprentele  pasilor au fost lasate de o turma de cel putin 13 elefanti, de diverse varste, care mergeau in noroi, potrivit unui studiu coordonat de Faysal Bibi, de la Museum fur Naturkunde din Berlin.

Urmele intarite in noroi au fost apoi acoperite, inainte ca eroziunea sa le readuca la lumina, dupa sapte milioane de ani. Ele formeaza cea mai veche dovada fosila a trecerii unei turme de elefanti, care atesta si interactiunile sociale complexe din sanul ei.

O amprenta mai mare, separata de celelalte, ar apartine unui mascul. Elefantii se organizeaza in societati matriarhale, separate pe sexe.

Masculii sunt crescuti in familiile lor pana la adolescenta. Ei isi parasesc apoi familiile pentru a trai singuri, asociindu-se din cand in cand unor grupuri mari, conduse de femele, in special pentru a se reproduce.

Amprentele masculului au fost descoperite pe o lungime de 260 de metri. Aceasta ar putea fi cea mai lunga serie de urme fosile din lume.

hmmm, elefanti islamici :) (Miercuri, 22 februarie 2012, 17:23)

Sli [anonim]

oare femelele erau obligate sa poarte hijab? (carpa care si-o pun femeile musulmane pe cap->nu iarta aia pe acolo femeile cu capul dezgolit :)
      cine stie? (Joi, 23 februarie 2012, 1:02)

apolodor [utilizator] i-a raspuns lui Sli

intreaba-l pe keyboard... el le stie pe toate astea cu islamul.
    lungime (Miercuri, 22 februarie 2012, 18:19)

dsi [anonim]

corect este distanta si nu lungime
      ba poate fi corect (Joi, 23 februarie 2012, 1:01)

apolodor [utilizator] i-a raspuns lui dsi

conform dex:

"LUNGÍME, lungimi, s. f. 1. Mărime fizică fundamentală care exprimă întinderea spațială a corpurilor sau fenomenelor; DISTANTA dintre două puncte; dimensiunea cea mai mare a unui corp sau a unei suprafețe plane dreptunghiulare. ◊ Lungime de undă = distanță care separă într-o undă două puncte succesive aliate în aceeași fază de oscilație; spațiul parcurs de undă timp de o perioadă. 2. Timp cât durează ceva; interval mare de timp; durată. 3. (Inform.; în sintagma) Lungimea cuvântului = numărul de biți care compun un cuvânt. – Lung + suf. -ime. "

In contextul dat, DISTANTA = LUNGIME
    Ui..ui..ui.. (Miercuri, 22 februarie 2012, 19:43)

jae [anonim]

Nu se spune nimic in stire de marimea urmelor si alte chestii exacte care ma interesau.O sa intru pe National Geografic.Bine ca macar apar ca si titlu,bune si asa,decat deloc,pentru ca as fi trecut pe langa ea.