Cercetatorii sustin ca au descoperit data exacta la care Iisus Hristos a fost crucificat, scrie Christian Post. Potrivit unui nou studiu geologic publicat recent intr-o revista academica, Iisus ar fi fost rastignit in ziua de vineri, 3 aprilie, in anul 33.

Anul crucificarii lui Hristos a fost larg dezbatut in cercurile religioase si stiintifice, dar geologii cred acum ca cercetarile lor indica anul cel mai probabil in care Iisus a fost pus pe cruce.

"Ziua si data crucificarii sunt cunoscute cu o precizie destul de mare, dar anul era sub semnul intrebarii", a declarat geologul Jefferson Williams pentru Discovery Channel News.

Pentru a afla data rastignirii, oamenii de stiinta au studiat activitatea seismica din Marea Moarta, examinand trei straturi de sol din plaja Ein Gedi, situata la circa 20 de kilometri de Ierusalim.

Geologii au decis sa cerceteze istoricul activitatii seismice din regiune intrucat capitolul 27 din Evanghelia lui Matei spune ca un cutremur s-a produs in momentul crucificarii lui Hristos.

"Iar Iisus strigand iarasi cu glas mare, Si-a dat duhul. Si, iata!, catapeteasma templului s-a rupt, de sus si pana jos, in doua, si pamantul s-a cutremurat si pietrele s-au despicat", se arata in pasajul biblic.

Dupa ce au analizat activitatea seismica din zona, impreuna cu datele astronomice, si au luat in consideratie informatiile din cele patru evanghelii, cercetatorii au stabilit ca cea mai posibila data a rastignirii ar fi vineri, 3 aprilie 33 d.Hr.