Greutatea dinozaurilor, revizuita in scadere. Brahiozaurul ar fi avut "doar" 23 de tone

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 5 iunie 2012, 20:26 Science - Stiintele vietii

Gigantic, brahiozaurul era totusi mai putin impozant decat se credea pana in prezent, o noua metoda de calcul, publicata in revista Biology Letters a Societatii Regale Britanice, acordandu-i "doar" 23 de tone, scrie AFP.

Brahiozaurul era unul dintre cele mai mari animale terestre cunoscute. Acest erbivor masura circa 25 m lungime.

Mai multe estimari ale greutatii sale au fost propuse in trecut, majoritatea in jurul a 40 de tone, dar unii cercetatori, din anii 60, avansau chiar si 80 de tone.

O echipa de biologi a dezvoltat o noua tehnica pentru a estima cu precizie greutatea dinozaurilor.

Cercetatorii au utilizat lasere pentru a masura cantitatea minima de piele necesare pentru a "imbraca" scheletele mamiferelor de astazi .

Ei au stabilit astfel un raport intre volumul "piele si os" si masa corporala a unui animal.

Biologii au aplicat apoi modelul lor matematic la cel mai mare schelet de dinozaur din lume, Brachiosaurus brancai, de la Muzeul de istorie naturala din Berlin, estimand astfel greutatea animalului la 23 de tone, mult mai putin decat estimarile precedente realizate cu metode diferite.

Aceasta noua metoda este "complet obiectiva", a declarat autorul principal al studiului, Bill Sellers (Universitatea din Manchester, Marea Britanie).

"Rezulatele noastre sugereaza ca numeroase estimari precedente sunt intr-adevar prea mari", a adaugat Sellers. Pentru numerosi alti dinozauri, ecartul nu este atat de mare ca la brahiozaur, a adaugat cercetatorul.

2096 vizualizari