Paleontologii francezi au descoperit in apropiere de Aix-en-Provence (sud-estul Frantei) un nou tip de dinozaur, vechi de 75 de milioane de ani, pe care l-au denumit "dinozaurul tigan", datorita asemanarii cu "verii" din Romania, relateaza AFP.

Descoperirea a fost facuta in timpul sapaturilor incepute in 2002 pe colinele din localitatea Velaux, in apropiere de Aix-en-Provence (departamentul Bouches-du-Rhone, sud-estul Frantei), a anuntat saptamana aceasta municipalitatea.

Botezat "Atsinganosaurus velauciensis" (dinozaurul tigan), datorita asemanarilor cu verii sai din Romania, aceasta noua specie face parte din familia titanozaurilor, alte trei genuri fiind descoperite pana in acum in Europa, mentioneaza sursa citata.

"Am gasit peste 70% din scheletul animalului, insa din pacate nu si craniul. Vom putea sa realizam o reconstituire fidela", a precizat Geraldine Garcia de la Universitatea din Poitiers (centru-vest), care a efectuat cercetarile in colaborare cu Institutul regal de stiinte naturale din Bruxelles.

Potrivit primelor elemente, acest dinozaur erbivor, cu dinti mici si cilindrici, masura 12 metri lungime si avea o constitutie "zvelta".

Pe acest sit paleontologic de 300 mp din Velaux, a carui potential a fost evidentiat in 1993, cercetatorii au efectuat trei reprize de sapaturi - in 2002, 2009 si 2012 - in cea mai mare discretie, pentru a preveni eventuale tentative de jaf.

In acest sit au fost descoperite numeroase alte fosile - toate datand din perioada Cretacicului superior, in urma cu 75 milioane ani, chiar inainte de disparitia dinozaurilor - intre care un craniu de crocodil, carapace de testoase, precum si oase apartinand altor specii de dinozauri.