Marea Britanie: O tehnica de fertilizare in care copilul va purta ADN-ul a trei parinti ar putea fi legalizata in 2013

Luni, 17 septembrie 2012, 21:17 Science - Stiintele vietii

O dezbatere publica despre o noua tehnica care vizeaza eliminarea, prin intermediul fecundarii in vitro, a transmisiei unor boli genetice grave cu ajutorul ADN-ului unei a treia persoane, alaturi de cel al parintilor, a fost lansata luni in Marea Britanie, scrie AFP.

Aceasta consultare a fost lansata de Autoritatea britanica in materie de embriologie si fertilitate umana (HFEA) pentru a analiza opiniile legate de "impactul social si etic" al acestei tehnici care face apel la un al treilea "parinte" genetic pentru concepere.

Ea ar trebui sa ajute guvernul sa decida daca va legaliza sau nu aceasta tehnica de manipulare care este pentru moment realizata doar laboratoare si care, daca intra in vigoare, va face din Marea Britanie un pionier in acest domeniu, potrivit cotidianului Daily Telegraph.

Aceasta manipulare genetica vizeaza eliminarea riscului unor boli mitocondriale grave, mostenite genetic de la mama, precum anumite forme rare de distrofii, inlocuind o parte a ADN-ului mitocondrial cu un ADN sanatos provenit de la un al "treilea parinte", o donatoare.

In formele severe, maladiile mitocondriale genereaza tulburari musculare sau probleme cardiace.

"Intram in teritorii necunoscute, unde trebuie sa decidem intre dorinta de a ajuta familiile sa aiba copii sanatosi si impactul asupra copiilor si asupra societatii", a declarat presedintele HFEA.

Copiii care vor urma acest tratament "vor imparti ADN-ul cu trei persoane, chiar daca nu e vorba decat de o mica parte in cazul donatoarei", a adaugat ea, precizand ca acest ADN va trece si la generatiile viitoare.

Consultarea publica se va incheia in 7 decembrie.

Numai in Marea Britanie (Luni, 17 septembrie 2012, 22:14)

Geo.B [utilizator]

Si iata cum se rezolva in acest fel pe langa problemele mitocondriale grave si problema cuplurilor de homosexuali sau lesbiene, care vor putea sa aiba de acum incolo copii cu ADNul a trei parinti :))))
    Felicitari cercetatorilor (Luni, 17 septembrie 2012, 22:42)

V.R. [utilizator]

Cred ca atunci cand se vor descoperi mai multe din genele pentru inteligenta (stiu ca cel putin una a fost gasita deja), ar trebui ca pentru fiecare fat care urmeaza sa fie adus pe lume sa fie obligatorie implantarea genelor respective, fragmente de ADN de la persoanele care le poseda. La ora actuala, prostia umana este printre cele mai daunatoare boli care afecteaza calitatea vietii tuturor oamenilor pe Pamant.
      Libertatea (Marţi, 18 septembrie 2012, 2:37)

LoveRomania [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

Poate ca si dorinta de libertate, pretentiile de dreptate, tupeul de a protesta vor fi considerate boli grave si le vor elimina, si astfel politicienii vor avea votanti in functie de cati bani platesc firmei x cand face selectia genetica.
    Gattaca (Luni, 17 septembrie 2012, 23:14)

CR27 [utilizator]

De la o boala genetica la crearea unei noi specii umane nu e decat un pas,suspectam mai degraba teoria ca se doreste interventia stiintei ca un paravan pentru experimente gen doctor Mengele sau de ce nu gen filmul Gattaca.
      hehe (Marţi, 18 septembrie 2012, 19:59)

sentenced [utilizator] i-a raspuns lui CR27

Gattaca a fost intr-adevar un film epic. Foarte subestimat insa.