O echipa internationala de paleontologi a anuntat miercuri, intr-un studiu publicat in revizta de specialitatea PLoS ONE, descoperirea unuia dintre celei mai vechi fosile confirmate a unui caine modern.

Potrivit AFP, echipa condusa de cercetatori rusi au analizat dintele fosilizat al unui caine domestic care a trait acum 33.000 de ani. Cele mai vechi fosile de caini moderni descoperite pana acum dateaza de acum 36.000 de ani.

Analiza ADN-ului extras din dinte a aratat ca este vorba despre un stramos al cainelui de astazi, a explicat Anna Druzhkova, cercetator la Institutul de biologie moleculara si celulara din Rusia, unul din autorii principali ai studiului.

Studiul a fost publicat miercuri in revista americana PLoS ONE (Public Library of Science).

Domesticirea cainelui a precedat inceputurile agriculturii, acum circa 10.000 de ani.

Oamenii de stiinta nu stiu deocamdata cand s-au despartit cainii de lupi, devenind doua specii diferite. Se pare ca despartirea ar fi avut loc acum peste 100.000 de ani, potrivit estimarilor.

Cercetatorii care au gasit dintele fosilizat au botezat animalul caruia i-a apartinut "cainele din Altai", dupa numele muntelui pe care a fost descoperit, precizand ca animalul este mult mai apropiat de cainii moderni si cei preistorici gasiti pe continentul american decat de lupi.

"Dintele fosil dezvaluie si o istorie mai veche a cainilor in afara Orientului Apropiat sau a Asiei de Est, despre care se credea pana acum ca ar fi leaganul cainelui modern", spun autorii descoperirii.