O activitate fizica regulata permite imbunatatirea rezultatelor scolare la adolescenti si in special la fete, in materiile stiintifice, potrivit unui studiu publicat marti in revista British Journal of Sports Medicine, preluata de AFP.

Cercetatorii Universitatii Dundee din Scotia au analizat 5.000 de tineri britanici urmariti de la nasterea lor, in anii 1990, comparandu-le performantele fizice si scolare la varstele de 11, 13 si 16 ani.

Durata si intensitatea activitatii fizice a fost masurata cu un dispozitiv special, pe o durata cuprinsa intre trei si sapte zile.

La 11 ani, baietii practicau 29 de minute de exercitii moderate sau intense pe zi fata de 18 pentru fete, in conditiile in care recomandarile pentru aceasta transa de varsta vizeaza 60 de minute pe zi.

Comparand performantele scolare ale copiilor al engleza, matematica si stiinte, cercetatorii au descoperit o corelatie cu cantitatea de activitate fizica depusa, cu un avantaj pentru fete in ceea ce priveste materiile stiintifice.

Efectul era cu atat mai important la varsta de 16 ani cu cat activitatea fizica a inceput mai devreme, cu o majorare tangibila a performantelor scolare pentru fiecare perioada aditionala de 17 minute de exercitii fizice cotidiene efectuate la varsta de 11 ani pentru baieti si de 12 minute pentru fete.

Autorii au precizat ca si-au ajustat rezultatele pentru a tine cont de alti factori susceptibili de a afecta rezultatele scolare, precum o mama fumatoare in timpul sarcinii, o greutate mai mica la nastere, faptul de a fi atins sau nu pubertatea sau diversi factori economici si sociali.

Dar acestia recunosc existenta unor limite ale studiului, in special legate de definitia unei activitati "moderate spre intensa" sau absenta informatiilor legate de activitatile exersate in perioada de sedentarism.

Oamenii de stiinta spun insa ca, cu toate acestea, rezultatele studiului arata ca "a consacra mai mult timp educatiei fizice nu este benefic doar pentru sanatate dar sustine si rezultatele scolare".