Pamantul a intrat intr-o noua etapa de extinctie iar oamenii ar putea fi printre primele victime, arata in studiu realizat de 3 universitati americane de varf, citat de BBC. Oamenii de stiinta de la Stanford, Princeton si Berkeley sustin ca ritmul in care dispar speciile de vertebrate pe Terra a crescut de 114 ori.

TerraFoto: NASA

Unul dintre autorii studiului avertizeaza ca "intram in cea de a sasea extinctie in masa"

Ultimul eveniment de acest tip s-a produs in urma cu 65 milioane de ani, cand au disparut dinozaurii, cel mai probabil dupa ce un meteorit de mari dimensiuni a lovit Terra.

"Daca se permite continuarea (acestui fenomen - n.red.) viata pe planeta noastra va avea nevoie de milioane de ani sa isi revina iar specia noastra probabil va disparea la inceput", sustine autorul principal al studiului, Gerardo Ceballos.

Cercetatorii au analizat rata de extinctie a vertebratelor, evaluand fosilele de care dispunem. Astfel au aflat ca rata curenta de extinctie este de peste 100 de ori mai mare decat in perioadele in care Pamantul nu trecea printr-o faza de extinctie in masa.

Printre cauzele citata de studiu se numara schimbarile climatice, poluarea si despadurirea.

Avand in vedere efectul de domino al ecosistemelor in curs de distrugere, beneficii precum polenizarea de catre albine ar putea sa dispara intr-un interval de 3 generatii umane, mai arata studiul.

"In intreaga lume avem exemple de specii care sunt, in esenta, morti vii. Taiem craca pe care stam", arata Paul Ehrlich, profesor la Universitatea Stanford din SUA.

In jur de 41% din speciile amfibiene si 26% din mamifere sunt pe cale de disparitie.