Cercetatorii germani au descoperit recent, intr-o cariera de piatra abandonata, un sir neobisnuit de lung de amprente spectaculoase, lasate in urma cu 145 de milioane de ani de un dinozaur ce avea o greutate de aproximativ 30 de tone, informeaza Mediafax.

Urme de dinozaur de 1,2 metri, descoperite in GermaniaFoto: Captura YouTube

"Este o descoperire neobisnuita, pentru ca sirul de amprente este foarte lung, iar ele sunt intr-o stare de conservare foarte buna", a declarat paleontologul Benjamin Englich, coordonatorul studiului, referindu-se la acel sir de 90 de amprente de dinozaur, care se intind pe o distanta de peste 50 de metri.

Diametrul amprentelor este de 1,2 metri.

Profesorul Englich si colegii lui au descoperit acele amprente intr-o regiune din centrul Germaniei, in timp ce efectuau sapaturi intr-o fosta cariera de piatra aflata in localitatea Rehburg-Loccum, in apropiere de Hanovra, miercuri.

Amprentele, care seamana cu cele lasate de elefanti, au fost imprimate in sol in urma cu aproximativ 145 de milioane de ani de un sauropod - un dinozaur dintr-o familie de vietuitoare de mari dimensiuni, cu gaturi si cozi foarte lungi.

"In prezent nu exista un schelet complet de dinozaur care sa fie atat de mare si care a trait in acea perioada. Acest lucru inseamna ca este vorba de o specie pe care nu am din acea era", a spus profesorul Englich.