​Consumul de lapte muls seara poate vindeca anxietatea si insomnia, sugereaza un studiu efectuat recent de un grup de cercetatori de la Universitatea Sahmyook din Coreea de Sud, noteaza wallstreetjournal.com.

Consumul de lapte muls seara poate vindeca anxietatea si insomniaFoto: captura ecran

Produsele lactate sunt bogate in aminoacidul numit triptofan, care ajuta la producerea chimicalelor soporifice precum serotonina si melatonina.

Cercetatorii coreeni au analizat laptele praf facut din lapte muls noaptea, iar rezultatele arata ca acesta contine cu 24% mai mult triptofan si de 10 ori mai multa melatonina decat laptele muls in timpul zilei.

In cadrul experimentului, cercetatorii au hranit soarecii de laborator cu solultii amestecate cu ambele tipuri de lapte, o solutie cu apa si o doza de diazepam, medicamentul administrat in genere pentru tratarea anxietatii.

Soarecii au fost expusi unor teste la o ora dupa le-au fost administrate dozele, iar cercetatorii au observat ca exemplarele care au fost hranite cu “lapte de seara” au fost cu mult mai letargice decat cele carora li s-a administrat lapte normal sau solutii cu apa, iar soarecii carora li s-a administrat solutia cu diazepam au fost cel mai putin activi.

Coordonarea si echilibrul exemplarelor pe care au fost facute testele au fost masurate in functie de cate ori au cazut de pe o roata care se invartea in sesiuni de 20 de minute: soarecii hraniti cu “lapte de seara” au cazut in medie de 4-5 ori, de doua ori mai mult decat cei hraniti cu lapte normal. Cei care au fost tratati cu diazepam au cazut de aproape 9 ori iar cei care au luat doar solutie de apa au cazut de 2 ori.

Chiar daca “laptele de seara” s-a dovedit a fi eficient in cadrul experimentelor de laborator, cercetatorii nu incurajeaza punerea in practica a rezultatelor studiului pana la testarea pe subiectii umani.