Genele mostenite de la omul de Neanderthal au oferit omului modern un sistem imunitar mai bun, dar si o sensibilitate mai mare in fata alergiilor, potrivit unui studiu publicat, joi, in American Journal of Human Genetics, citeaza Mediafax.

Foto:

Astfel, alergiile de care sufera omul modern ar proveni din genele mostenite de la omul de Neanderthal si de la omul de Denisova, verisori disparuti ai omului modern, in urma incrucisarilor cu aceste specii umanoide, care au avut loc in urma cu aproximativ 40.000 de ani.

Dupa acele incrucisari preistorice, toti oamenii moderni cu exceptia africanilor, au mostenit intre 1% si 6% din genele unor hominizi stravechi, precum omul de Neanderthal si omul de Denisova (populatie din Siberia).

Trei dintre aceste gene - dintre cele care provin de la cele doua specii - joaca un rol important in sistemul imunitar al omului modern, explica autorii studiului.

Aceasta descoperire sugereaza ca mosteniorea genetica confera un avantaj evolutiv, stimuland sistemul imunitar.

Insa aceleasi gene sunt vinovate de o sensibilitate excesiva a sistemului imunitar, ceea ce provoaca declansarea alergiilor. Purtatorii acestor gene sunt astfel mai expusi in fata riscului de a suferi de astm, alergie la fan si de alte tipuri de alergii.

Genele respectiv au fost probabil transmise omului modern atunci cand primele grupuri au parasit Africa in urma cu aproximativ 50.000 de ani pentru a veni in Europa. In acea perioada s-au produs primele raporturi sexuale cu neanderthalienii, care erau deja stabiliti in Eurasia.

Studiul a avut la baza doua analize realizate de cercetatorii de la Institutul Max Planck din Germania si de la Institutul Pasteur din Paris.