Caii pot recunoaste expresiile faciale umane distingand intre bucurie si furie, conform unui experiment efectuat recent de cercetatorii de la Universitatea din Sussex ale carui date au fost publicate in jurnalul Biology Letters, conform bbc.com.

Caii pot identifica expresiile faciale umaneFoto: captura ecran

In cadrul studiului cercetatorii au examinat reactiile a 28 de cai folosind fotografii cu diverse expresii faciale si au observat ca animalele raspundeau negativ la imaginile ce exemplificau expresia faciala ce insoteste furia.

Oamenii de stiinta sunt de parere ca imblanzirea cailor le-a dezvoltat abilitatea de a interpreta comportamentul uman.

Principala descoperire este faptul ca animalele examinate priveau imaginile ce exemplificau expresia furiei cu ochiul stang. Mamiferele proceseaza informatia vizuala pe care o percep cu ochiul stang in partea dreapta a creierului, iar "emisfera dreapta este dedicata procesarii stimulilor negativi, declara Amy Smith," conducatoarea studiului.

In cadrul experimentului fost monitorizata si frecventa cardiaca, iar datele au aratat ca atunci cand li se prezentau fotografii cu subiecti umani ce prezentau expresii faciale caracteristice furiei, ritmul cardiac al cailor crestea in mod semnificativ.

Este prima data cand experimentele efectuate pe cai demonstreaza abilitatile acestora de a identifica expresiile umane, scrie sciencedaily.com.

Un studiu efectuat anul trecut tot de catre cercetatorii de la Universitatea din Sussex arata ca expresiile faciale ale cailor sunt mai sugestive decat in cazul cainilor si maimutele. In cazul cailor au fost identificate 17 expresii faciale diferite, care sunt realizate cu ajutorul muschilor faciali de sub nari si din jurul ochilor, conform dailymail.co.uk.