Intr-un caz neobisnuit de "furt genetic", un virus a fost identificat cu o gena care codifica otrava transmisa de vaduva neagra. Bucati din ADN-ul arahnidelor au fost, probabil, furate de catre virus pentru ca acesta sa poata sa se instaleze in celule animale, anunta BBC.

Vaduva neagraFoto: Captura BBC

Tinta acestui virus nu este animalul in sine. Virusul, denumit "WO", infecteaza doar bacteriile care traiesc in interiorul insectelor si al paianjenilor.

A fost o surpriza deoarece, virusurile bacteriene, in general, fura ADN-ul numai de la bacterii.

Doua cercetatoare de la Universitatea Vanderbilt din SUA au analizat genomul "WO", care apartine unui grup de virusi bacterieni, cunoscuti sub numele de bacteriofagi.

"WO" vizeaza bacteria cunoscuta sub numele de Wolbachia care, la randul ei, infecteaza celulele insectelor si ale paianjenilor.

Virusul a prins o gena care codifica un latrotoxin- otrava folosita de catre Vaduva neagra.

Virusul poate distruge membranele celulare ale eucariotelor- domeniul vietii, inclusiv pentru animale, plante si fungi.

Cercetatorii cred ca virusul foloseste latrotoxina pentru a intra in celulele animale, iar mai apoi pentru a ajunge la bacteriile vizate. Aceasta poate permite, de asemenea, ca virusul sa iasa din celule cand este nevoie.

Constatarea este neobisnuita, deoarece virusurile care infecteaza eucariotele asimileaza, de obicei, gene eucaroite, iar virusurile care infecteaza bacteriile asimileaza gene bacteriene.

Totusi, autorii studiului spun ca rezultatul lor are sens. "WO" trebuie sa se confrunte cu mecanismele de aparare a doua domenii de viata distincte.

In parcursul ciclului sau de viata, virusul "WO" este expus mediului intern al celulelor insectelor si paianjenilor, iar savantii au descoperit alte gene in ADN-ul sau care ar putea ajuta ca virusul sa evite sistemul imunitar al animalelor.