​​Un microscop ce utilizeaza lumina ultravioleta pentru a analiza probele colectate de la pacienti le permite patologilor sa evalueze imagini de inalta calitate a biopsiilor si a altor probe de tesut proaspat pentru a diagnostica afectiunile intr-un timp cat mai scurt, fara a necesita pregatirea dispozitivelor conventionale ce necesita timp, precum si fara a distruge testulul analizat, anuntaucdmc.ucdavis.edu.

MUSE (Microscopy with UV surface excitation)Foto: Google

Noua tehnologie scurteaza timpul de analiza si imbunatateste gradul de eficienta al serviciilor medicale de ingrijire a pacientilor, precum si precizia cercetarilor medicale, raporteaza cercetatorii. Studiul a fost publicat recent in revista Nature Biomedical Engineering.

Microscopia cu raze UV sau MUSE (Din engl.microscopy with UV surface excitation), utilizeaza lumina ultravioleta la lungimi de unda sub intervalul de 300 nanometri pentru a patrunde in suprafata probelor de tesut cu numai cativa microni (aproximativ aceeasi grosime de tesut utilizata la analiza de microscop traditionala), conform Dr. Stavros Demos, autorul studiului si cercetator in cadrul Universitatii din Rochester.

Probele care au fost colorate cu eozina sau alti colorantii utilizati in mod standard pentru a evidentia caracteristici importante ca nucleele, citoplasma si componentele extracelulare, produc semnale de excitatie UV suficient de luminoase pentru a fi detectate de camerele color conventionale, ce functioneaza la un timp de expunere de sub o secunda. Procesul permite imagistica rapida si interpretarea imediata a probelor colectate, noteaza autorii studiului.

"MUSE elimina orice nevoie de prelucrare a tesuturilor cu fixare in formalina, inglobarea probelor in parafina sau sectionarea acestora," declara Richard Levenson, autorul principal al studiului, profesor al Departamentului de Patologie si Medicina de Laborator de la Universitatea din California.

"In plus, tehnologia nu necesita utilizarea instrumentelor ca lasere, lentile confocale, procese multifotonice sau de tomografie cu coerenta optica, iar simplitatea tehnologiei o face potrivita pentru orice biopsie," mai adauga acesta.

Capacitatea noii tehnologii de a genera rapid imagini la inalta rezolutie fara a deteriora tesutul analizat este o caracterista deosebit de importanta.

"A devenit din ce in ce frecventa analizarea probelor mici de tesut pentru ADN si alte teste moleculate. Pentru a ne asigura de faptul ca proba prezentata si analizata contine tumori in cantitate suficienta este o provocare, iar pregatirea segmentului de analizat la microscop in mod conventional poate duce la epuizarea esantionului. In schimb, noua tehnologie MUSE analizeaza in scurt timp tesutul fara a distruge probele colectate," conchide autorul principal al studiului.