Originea omului modern: Un nou studiu avanseaza teoria mai multor valuri de migratie din Africa

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 12:28 Science - Stiintele vietii

Homo sapiens a ajuns in Asia mai devreme decat se credea
Foto: Wikimedia Commons
Oamenii moderni au inceput sa se raspandeasca in lume in cadrul mai multor valuri migratorii plecate din Africa, care este leaganul umanitatii, potrivit unui nou studiu care pune sub semnul intrebarii ipoteza general acceptata privind un singur val de migratie in urma cu circa 60.000 de ani, relateaza AFP, citata de Agerpres.

Aceste concluzii, publicate joi in revista Science, se bazeaza pe un numar mare de noi descoperiri in Asia in ultimii zece ani care arata ca Homo sapiens a parcurs distante vaste pe continentul asiatic, apropiindu-se chiar de Oceania, mai devreme decat se credea.

Astfel, oseminte ale lui Homo sapiens datand din urma cu 70.000 pana la 120.000 de ani au fost descoperite in sudul si centrul Chinei.

Indiciile genetice releva si faptul ca au avut loc incrucisari la fel de vechi intre oamenii moderni si alti hominizi deja prezenti in Asia, precum neaderthalienii si denisovanii, verisorii disparuti ai omului.

Studii recente au mai confirmat si faptul ca populatiile non-africane actuale descind dintr-un singur grup din Africa, datand din urma cu aproximativ 60.000 de ani.

"Migratiile plecate din Africa in urma cu peste 60.000 de ani erau probabil mici grupuri de exploratori si unele dintre aceste miscari migratorii au lasat urme genetice slabe la populatiile umane moderne", a explicat Michael Petraglia, cercetator in cadrul Max Planck Institute din Germania, principalul autor al studiului.

El invoca in acest sens semnaturi genetice ale incrucisarilor intre oamenii moderni si alti hominizi deja prezenti in Asia, precum neaderthalienii si denisovanii.

Oamenii de stiinta estimeaza in prezent ca oamenii, cu exceptia africanilor, au intre 1% si 4% gene de la Homo neanderthalensis in ADN-ul lor, in timp ce melanezienii, originari din Pacific, au in medie 5% gene de la Omul de Denisova, o ruda apropiata a Omului de Neanderthal care a disparut in urma cu 30.000 de ani.

Toate aceste indicii arata ca interactiunile umane cu aceste doua specii, si poate cu altele, sunt mai complexe decat se estima initial.

cu atitea valuri de imigranti (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 13:25)

iodixit [utilizator]

care tabara in europa, sa inteleg ca va aparea un alt om si mai modern?
    :-((
    Veste proasta pentru neo-nazisti (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 13:51)

zanax [utilizator]

Omul alb se trage din omul negru :)
      :))) (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 15:35)

chirul [utilizator] i-a raspuns lui zanax

Veste proasta si pentru CPF-isti, omul a evoluat din maimuta.
      Vestea și mai proastă (Joi, 11 ianuarie 2018, 23:55)

Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui zanax

Că doar cei plecați din Africa s-au încrucișat cu neanderthalienii; și doar dintre cei plecați din Africa (adică europoizii și mongoloizii) au reușit să creeze și să întrețină civilizații de nivel industrial.

IQul mediu în Europa de Vest este 100 iar în Asia de Est este de 105. IQul în Africa, adică printre urmașii Sapienșilor get-beget, necorciți cu Neanderthalienii, este în medie de doar 80.

În România este de 94, deci undeva între - din fericire mai aproape de Europa de Vest decât de Africa.
        indoieli (Vineri, 12 ianuarie 2018, 0:25)

voinicu [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

Am indoieli serioase asupra valorii medii din Romania. Tinind cont de faptul ca in ultimii 20 de ani au parasit tara, in principal, o anumita categorie de oameni, tind sa cred ca totusi valoarea medie e diferita de 94. Se poate verifica cu ocazia alegerilor.