A fost descoperita o noua clasa de antibiotice, care este capabila sa omoare mai multi agenti patogeni rezistenti

de Ariana Lazurca     HotNews.ro
Marţi, 13 februarie 2018, 22:00 Science - Stiintele vietii

Antibiotice
Foto: Pixabay
Cercetatorii de la Universitatea Rockefeller au descoperit o noua clasa de antibiotice, capabila sa omoare mai multi agenti patogeni rezistenti la antibiotice, noteaza iflscience.com. Aceasta noua familie provine din moleculele prezente intr-o mare varietate de soluri, iar cercetatorii spera ca ar putea reprezenta o arma utila in arsenalul medical.

Compusii antibiotici reprezinta o clasa speciala de peptide - lanturi speciale de aminoacizi - care necesita calciu pentru activitate antibacteriana. Antibioticele dependente de calciu sunt capabile sa vizeze bacteriile intr-o varietate de moduri, iar aceasta caracteristica le face deosebit de eficiente. Acestea pot viza formarea membranei celulare bacteriene si chiar distruge peretele celular.

Echipa de cercetatori a cautat noi membri ai acestei familii de antibiotice si i-a testat impotriva agentilor patogeni cunoscuti. Noile antibiotice, numite malacidine, au reusit sa sterilizeze Staphylococcus aureus (n.red.: stafilococul auriu) rezistent la meticilina, iar bacteriile atacate cu malacidine nu au dezvoltat rezistenta.

"Este imposibil sa spunem cand, sau chiar daca, o descoperire a unui antibiotic precum malacidinele va ajunge in clinici. Este un drum lung si dificil de la descoperirea unui antibiotic si utilizarea sa zilnica", a declarat Sean Brady pentru BBC News.

Echipa de cercetatori a analizat mai mult de o mie de probe de sol unice pentru a intelege mai bine modul in care sunt produsi acesti compusi peptidici si cum sa ii exploateze pentru combaterea bacteriilor.

Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

Foarte bine, cocalarii cu gonoree sunt fericiti (Marţi, 13 februarie 2018, 22:04)

Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator]

Acum pot da un share la bicicleta comunala, secretara de partid, fara griji.
    calciu se gaseste (Miercuri, 14 februarie 2018, 8:50)

pb80tm [utilizator]

si in celulele umane. ma indoiesc ca malacidine sa faca diferenta. pe culturi substanta are efect pt ca nu are alta "hrana" la dispozitie. alt impediment ar fi ca aceste substante nu au apetit pt multiplicare, deci cand vor fi saturate efectul se va oprii. in schimb microbul se multiplica. practic organismul va trebuii tratat cu o cantitate de malacidine cel putin egala cu cea a coloniei microbiene asta fara a sti saturatia malacidinelor cu calciu din organismul uman. calciul in organism are un anume traseu, interventia cu substante care se satureaza cu el pe langa ca vor consuma din necesarul zilnic de calciu, vor si imobiliza cantitati insemnate de calciu in structuri amorfe. adica pe intelesul tuturor pietre, cel mai probabil la rinichi.
      V-am atasat un+ (Miercuri, 14 februarie 2018, 17:34)

Grandgousier [utilizator] i-a raspuns lui pb80tm

Am gasit pe TED.com mai multe prelegeri despre viitorul antibioticelor.
      am vazut un material DW (Miercuri, 14 februarie 2018, 18:53)

pb80tm [utilizator] i-a raspuns lui pb80tm

bayer nu mai are divizie cercetare antibiotice. si multe alte companii de medicamente. cercetarea antibioticelor e scumpa si nu are efecte comerciale. adica pariu pe cal mort. bayer stie ca orice antibiotic scos intr-un an devine ineficient, plus ca rezistentele dezvoltate al fac nevandabil chiar rebranduit. cercetarea antibioticelor se mai face in laboratoare independente. cand apare un antibiotic cercetat testat eficientizat atunci vine bayer si cumpara. din pacate cercetarea celui mai avangardist antibiotic a inceput acum 15 ani si nu poate fi confirmat din cauza ultimelor experiente cu el in clinici din germania. rezultatele sunt modeste si companiile nu se inghesuie sa-l cumpere. olanda a instituit o politica de profilaxie si educatie a personalului medical in vederea izolarii actului medical de agenti patogeni externi. practic se limitaeza calea fizica prin care patogenul ajunge la beneficiarul actului medical in interiorul spitalului. pt ca nici o actiune chimica nu are efect. rata mortalitatii persoanelor peste 60 de ani operate in spitalele din germania contaminate cu infectii spitalicesti este de 40%. o cifra care nu se face publica. trendul efectelor microbiene se indreapta spre momentul descoperiri antibioticului. practic in razboiul cu microbul omenirea a fost in stand by 100 de ani.