Empatia este determinata, chiar daca partial, si de genetica (studiu)

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 12 martie 2018, 16:57 Science - Stiintele vietii

Autismul, mai raspandit in cazul barbatilor
Foto: MorgueFile.com
Empatia, capacitatea de a intelege si a fi atent la sentimentele altuia, este in mod principal rezultatul trairilor noastre, dar tine putin si de genetica, au aratat cercetatorii britanici si francezi, scrie AFP.

Aceasta descoperire este un pas in plus in intelegerea autismului. Acest ansamblu de tulburari afecteaza "empatia cognitiva", respectiv facultatea de a recunoaste sentimentele altora.

"Cel mai mare studiu genetic efectuat asupra empatiei, folosind date de la peste 46.000 de clienti ai societatii 23andMe" (teste genetice), potrivit institutului Pasteur, care a contribuit, a fost publicat luni in revista Translational Psychiatry.

Nu exista o masura obiectiva a empatiei. Dar cercetatorii s-au bazat pe "coeficientul de empatie", asa cum este el estimat de un chestionar pus la punct in 2004 la universitatea din Cambridge.

Oamenii de stiinta au comparat rezultatele acestui chestionar si genomul celor 46.000 de persoane, analizat plecand de la un esantion de saliva.

Rezultatul principal: "Empatia noastra este partial genetica. Cel putin o zecime din aceasta variatie este asociata cu factori genetici", a rezumat Pasteur, intr-un comunicat.

"Individual, fiecare gena joaca un mic rol si este dificil sa le identificam", a precizat unul dintre autori, Thomas Bourgeron.

"In al doilea rand, noul studiu a confirmat ca femeile dau dovada in medie de mai multa empatie decat barbatii. Cu toate acestea, aceasta diferenta nu este datorata ADN-ului", a continuat universitatea Cambridge.

Ea s-ar explica mai degraba prin "alti factori biologici negenetici" precum, spre exemplu, hormonali, "sau factori nebiologici precum socializarea, care este diferita in functie de sex".

In fine, studiul arata ca "variatiile genetice asociate cu o empatie mai mica sunt de asemea asociate unui risc mai ridicat de autism", potrivit Cambridge.

A pune in evidenta factorii genetici "ne ajuta sa intelegem indivizi ca autistii, care au dificultati in a-si imagina sentimentele si emotiile altora", a comentat unul dintre autorii principali, Simon Baron-Cohen.

Originea autismului, care afecteaza o persoana din circa 100, raman inca de descoperit.

Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

Serios? (Luni, 12 martie 2018, 17:00)

Lok [utilizator]

Aflam abea acuma ca absolut totul ce tine de mentalitatea noastra este genetic?
      si io care ma bucuram ca ... (Luni, 12 martie 2018, 17:31)

..13 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

gena mea nu a fost prea generoasa cu mine!!!!
      Avem si io pe ce sa dau vina...

Iote cum depinde de unde privesti...
        Observarea simpla a unui copil (Marţi, 13 martie 2018, 9:22)

Lok [utilizator] i-a raspuns lui ..13

De la nastere la varsta de 1 an iti releva faptul ca odata cu dezvoltarea creierului se activeaza frumos in serie toate aceste functii: Empatia, gelozia, frica, rasul si multe altele mult mai complexe care depind de cele de baza. Toate aceste functii se activeaza independent de mediu, parinti prezenti sau absenti intr-o perioada in care copilul nu are capacitati de invatare de lunga durata si observarea este slaba. Ex. rasul este la 3 luni, copilul e practic o leguma ce saliveaza, nu e vorba de copiere a ceea ce vede in jur deoarece nu poate determina stimulii la care parintii rad in prezenta sa. Asadar rasul este o caracteristica genetica a omului la placere.
        Nu e nevoie de un studiu genetic pentru corelarea asta.
    Adica o corelatie indirecta intre un chestionar (Luni, 12 martie 2018, 17:11)

xolv [utilizator]

si genomul din saliva, e prezentat ca un rezultat stiintific, desi "Nu exista o masura obiectiva a empatiei." Ok.