VIDEO Oamenii de știință vor să creeze biocalculatorul - format din celule vii

de A.L.     HotNews.ro
Miercuri, 28 martie 2018, 6:35 Science - Stiintele vietii

Biocalculator
Foto: Captura YouTube
"Calculatorul" reprezintă, în mod obișnuit, un dispozitiv electronic care procesează o mulțime de informații complexe, însă trebuie să ne amintim că etimologia cuvântului provine de la mijlocul secolului al XVII-lea. Inițial, calculator însemna pur și simplu "cel care calculează", fără a avea nevoie de componente electronice, potrivit iflscience.com.

O echipă de cercetători de la ETH Zurich și de la Universitatea Basel fac pași importanți spre construirea biocalculatoarelor - fabricate din celule vii -.

Folosind nouă populații diferite de celule, asamblate în culturi 3D, echipa de biologi sintetici a reușit să facă aceste celule să se comporte că un circuit electronic simplu de calcul. În principiu, cablurile electrice și semnalul au fost înlocuite cu intrări chimice, obținându-se un calculator viu care procesează și răspunde datelor primite folosind părți logice rudimentare: și, nu sau ori.

Toate sistemele digitale se bazează pe niște intrări logice. Astfel, prin intermediul unei intrări "nu", o intrare binară 1 devine la ieșire 0.

Creierele noastre, mult mai complexe decât un calculator, manipulează date tot timpul - primim stimuli senzoriali, neuronii noștri îi procesează și reacționăm în consecință. Este chiar atât de surprinzător faptul că o mână de celule poate acționa precum un calculator primitiv?

Studiul este publicat în revista Nature Methods.

tipul (Miercuri, 28 martie 2018, 9:08)

Adran [utilizator]

nu stie diferenta intre resistor si transistor .