VIDEO Oamenii de știință vor să creeze biocalculatorul - format din celule vii

de A.L.     HotNews.ro
Miercuri, 28 martie 2018, 6:35 Science - Stiintele vietii

Biocalculator
Foto: Captura YouTube
"Calculatorul" reprezintă, în mod obișnuit, un dispozitiv electronic care procesează o mulțime de informații complexe, însă trebuie să ne amintim că etimologia cuvântului provine de la mijlocul secolului al XVII-lea. Inițial, calculator însemna pur și simplu "cel care calculează", fără a avea nevoie de componente electronice, potrivit iflscience.com.

O echipă de cercetători de la ETH Zurich și de la Universitatea Basel fac pași importanți spre construirea biocalculatoarelor - fabricate din celule vii -.

Folosind nouă populații diferite de celule, asamblate în culturi 3D, echipa de biologi sintetici a reușit să facă aceste celule să se comporte că un circuit electronic simplu de calcul. În principiu, cablurile electrice și semnalul au fost înlocuite cu intrări chimice, obținându-se un calculator viu care procesează și răspunde datelor primite folosind părți logice rudimentare: și, nu sau ori.

Toate sistemele digitale se bazează pe niște intrări logice. Astfel, prin intermediul unei intrări "nu", o intrare binară 1 devine la ieșire 0.

Creierele noastre, mult mai complexe decât un calculator, manipulează date tot timpul - primim stimuli senzoriali, neuronii noștri îi procesează și reacționăm în consecință. Este chiar atât de surprinzător faptul că o mână de celule poate acționa precum un calculator primitiv?

Studiul este publicat în revista Nature Methods.

Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

tipul (Miercuri, 28 martie 2018, 9:08)

Adran [utilizator]

nu stie diferenta intre resistor si transistor .