Un grup de cercetători din Marea Britanie și Suedia susțin că au înregistrat un progres fără precedent în lupta împotriva maladiei Alzheimer: o metodă de producere a unor noi tratamente care pot ataca direct cauzele bolii. În vreme ce studiile acestora sunt aclamate de medici și cercetători și întreaga lume, mai mulți experți sunt îngrijorați că declarațiile publice în legătură cu studiile cercetătorilor creează așteptări nerealiste, scriegizmodo.com.

Foto:

Boala Alzheimer este cea mai comună formă de demență, afectând peste 5,7 milioane de americani, conform datelor furnizate de Asociația pentru Alzheimer. Nu se cunosc foarte multe lucruri despre cauzele care duc la dezvoltarea acestei boli, însă cercetătorii sunt convinși că proteina numită amiloid beta joacă un rol important în tot acest proces.

În stare normală, această proteină pare să joace un rol important- unii cercetători consideră că ne apără de infecții. Însă atunci când moleculele de amiloid nu se așează așa cum este normal, se formează plăcile amiloidale care fac presiune asupra creierului.

Mulți cercetători au încercat să dezvolte tratamente pentru Alzheimer care să curețe plăcile de amiloid de pe creier, încă testele clinice au eșuat.

Noul studiu publicat nu are în vedere tratarea acestor plăci de amiloid, ci încetinirea formării unor grupuri mai mici de molecule amiloidale cunoscute drept oligomeri.

James Hendrix, drirectorul Asociației Alzheimer care operează în cadrul Inițiativelor pentru Știință Globală, perioada în care se poate determina dacă un tratament experimental funcționează este de aproximativ 10 ani.

,,În general, cred că acest studiu este de mare interes pentru chimiștii din zona medicinei și poate furniza o strategie eficientă în lupta cu oligomerii”, spune Hendrix. ,,Cu toate acestea, Asociația pentru Alzheimer este îngrijorată că știrile care însoțesc apariția acestui studiu sunt nerealiste în legătură cu noutatea și eficiența pe termen scurt a acestei tehnici de contracarare a bolii Alzheimer”, a adăugat acesta.