O specie care a existat în Madagascar acum peste un mileniu, declarată cea mai mare pasăre care a trăit vreodată pe Pământ

Miercuri, 26 septembrie 2018, 15:19 Science - Stiintele vietii

Vorombe Titan
Foto: phys.org
Vorombe titan, o specie din Madagascar, dispărută în urmă cu multe secole, a primit din partea oamenilor de ştiinţă din Londra titulatura oficială de "cea mai mare pasăre care a trăit vreodată pe Terra", informează PA, citată de Agerpres.

Cu o înălţime de aproape trei metri, această pasăre-elefant, asemănătoare struţului, avea o greutate cu puţin mai mică de o tonă (800 de kilograme).

Experţii au petrecut decenii întregi analizând dovezi contradictorii şi polemizând în privinţa celei mai mari păsări care a trăit vreodată pe Pământ.

Un nou studiu dedicat păsărilor gigantice din Madagascar a încheiat această dezbatere academică şi a atribuit "titlul" în cauză speciei Vorombe titan, au anunţat cercetătorii de la Zoological Society of London (ZSL).

Anterior, oamenii de ştiinţă au crezut că fosilele analizate, aparţinând unui exemplar dintr-o specie descrisă din 1894, proveneau pur şi simplu de la pasăre neobişnuit de mare ce făcea parte dintr-o specie mai mică - Aepyornis maximus.

Vorombe titan este cea de-a 16-a specie recunoscută de păsări-elefant, care au fost împărţite până acum în trei genuri.

Păsările-elefant au dispărut de pe Terra în urmă cu aproximativ 1.000 de ani, după ce au coexistat multă vreme cu primele aşezări umane din Madagascar.

În pofida picioarelor puternice şi a ghearelor lor fioroase, aceste păsări erau vieţuitoare paşnice, vegetariene, hrănindu-se în principal cu fructe. O teorie încă neconfirmată afirmă că exemplarele de Vorombe titan au fost vânate până la extincţie de către oameni.

Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

Niște dinozauri mai mici și mai pașnici :) (Miercuri, 26 septembrie 2018, 15:38)

Harald [utilizator]

Ca și lebedele din zilele noastre, de altfel.
    In Romania... (Miercuri, 26 septembrie 2018, 15:53)

if0014 [utilizator]

...exista cea mai mare pasare care a ajuns prim-ministru.
    Cel putin asta e parerea unanima a oamenilor de stiinta.