O specie care a existat în Madagascar acum peste un mileniu, declarată cea mai mare pasăre care a trăit vreodată pe Pământ

Miercuri, 26 septembrie 2018, 15:19 Science - Stiintele vietii

Vorombe Titan
Foto: phys.org
Vorombe titan, o specie din Madagascar, dispărută în urmă cu multe secole, a primit din partea oamenilor de ştiinţă din Londra titulatura oficială de "cea mai mare pasăre care a trăit vreodată pe Terra", informează PA, citată de Agerpres.

Cu o înălţime de aproape trei metri, această pasăre-elefant, asemănătoare struţului, avea o greutate cu puţin mai mică de o tonă (800 de kilograme).

Experţii au petrecut decenii întregi analizând dovezi contradictorii şi polemizând în privinţa celei mai mari păsări care a trăit vreodată pe Pământ.

Un nou studiu dedicat păsărilor gigantice din Madagascar a încheiat această dezbatere academică şi a atribuit "titlul" în cauză speciei Vorombe titan, au anunţat cercetătorii de la Zoological Society of London (ZSL).

Anterior, oamenii de ştiinţă au crezut că fosilele analizate, aparţinând unui exemplar dintr-o specie descrisă din 1894, proveneau pur şi simplu de la pasăre neobişnuit de mare ce făcea parte dintr-o specie mai mică - Aepyornis maximus.

Vorombe titan este cea de-a 16-a specie recunoscută de păsări-elefant, care au fost împărţite până acum în trei genuri.

Păsările-elefant au dispărut de pe Terra în urmă cu aproximativ 1.000 de ani, după ce au coexistat multă vreme cu primele aşezări umane din Madagascar.

În pofida picioarelor puternice şi a ghearelor lor fioroase, aceste păsări erau vieţuitoare paşnice, vegetariene, hrănindu-se în principal cu fructe. O teorie încă neconfirmată afirmă că exemplarele de Vorombe titan au fost vânate până la extincţie de către oameni.

Niște dinozauri mai mici și mai pașnici :) (Miercuri, 26 septembrie 2018, 15:38)

Harald [utilizator]

Ca și lebedele din zilele noastre, de altfel.
    In Romania... (Miercuri, 26 septembrie 2018, 15:53)

if0014 [utilizator]

...exista cea mai mare pasare care a ajuns prim-ministru.
    Cel putin asta e parerea unanima a oamenilor de stiinta.