VIDEO Nobelul pentru Chimie 2018, acordat americanilor Frances H. Arnold, George P. Smith și britanicului Gregory P. Winter

de N.O.     HotNews.ro
Miercuri, 3 octombrie 2018, 12:58 Science - Stiintele vietii

laureati Nobel pentru Chimie 2018
Foto: Captura Twitter
Cercetătorii Frances H. Arnold, George P. Smith și Gregory P. Winter au primit premiul Nobel pentru chimie pe 2018, relatează AFP.

Cei trei vor împărți un premiu de 770.000 de lire, acordat de Academia Regală Suedeză de Științe.

Academia a decis să acorde premiul Nobel pentru Chimie 2018 lui Frances H. Arnold pentru metoda sa de dezvoltare direcționată a enzimelor, care sunt proteine care catalizează reacțiile chimice. Enzimele produse prin evoluția direcționată sunt folosite pentru a produce totul de la biocombustibili la produse farmaceutice.

George P. Smith a dezvoltat o metodă cunoscută prin care un virus care infectează bacteria poate fi folosit pentru a crea noi proteine.

Gregory Winter a dezvoltat de asmenea o modalitate de produce anticorpi care pot neutraliza toxinele, contraataca maladiile autoimune și vindeca metastazele.

Anul trecut, Jacques Dubochet (Elvetia), Joachim Frank (USA) și Richard Henderson (Marea Britanie) au fost recompensați cu premiul Nobel pentru Chimie, pentru dezvoltarea crio-microscopiei electronice, o metoda revolutionara de studiere a moleculelor.

Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

@HN (Miercuri, 3 octombrie 2018, 13:18)

grongobar [utilizator]

Pentru ce au primit ? Nu s-a comunicat? Completati va rog.
    Politia PC (Miercuri, 3 octombrie 2018, 13:26)

animatron [utilizator]

Au scapat de acuzatiile de "misoginie" (pt ca o avem pe dna Frances Arnold), asta va satisface feministele isterice, carora nu le pasa catusi de putin de stiinta si meritocratie. Bietul italian de la CERN, nu i-a pasat nimanui ca a venit cu studii stiintifice, publicate, pt a-si demonstra afirmatiile..

Dar cum nu e destula "diversitate" (a se intelege diversitate rasiala) pe gustul progresistilor, vor reveni acuzatiile ca Nobelul e un premiu dat doar albilor (cu rare exceptii) si ca oricum nu conteaza, ca e relativ, etc.

Anul asta nici nu se mai da premiul Nobel de literatura, ci un premiu "alternativ" care va fi dat de un grup de bibliotecari (nu e o gluma) si artisti, militanti pt minoritati, etc, fauna obisnuita anti-sistem.

Din cauza discriminarii zise "pozitive" (ramane fundamental o discriminare, adica o profunda injustitie) s-a instalat in gandirea "progresista" ideea surprinzatoare ca nu ar trebui sa mai elogiem meritocratia, inteligenta, excelenta, ca-i jignim pe aia lenesi, tampi si mediocri.

Exista si pentru ei un premiu, numit Darwin (https://darwinawards.com/darwin/).
      e clar ca discrimineaza (Miercuri, 3 octombrie 2018, 14:24)