Cercetătorii canadieni au descoperit un nou tip de organism care este atât de diferit de orice altă ființă vie că nu se încadrează nici în regnul vegetal, nici în cel animal, nici în alt regn folosit pentru a clasifica organismele cunoscute, scrie CBC.

Două specii ale unui organism microscopic, denumit hemimastigot, au fost descoperite în probele de sol luate în Nova Scotia de Yana Eglit de la Universitatea Dalhousie. O analiză genetică a arătat că sunt mai diferite de alte organisme decât sunt animalele de ciuperci (aflate în regnuri diferite).

Hemimastigotele sunt o nouă ramură în arborele evoluției, explică Eglit și colegii ei într-un material publicat în cunoscuta revistă de specialitate Nature.

”Reprezintă o ramură majoră... despre care nu știam că lipsește”, a spus Alastair Simpson, profesor de biologie la Dalhousie, coautor al studiului. ”Nimic din ce cunoaștem nu este înrudit cu ele”, a adăugat Simpson.

Mai mult, el estimează că ar trebui să mergem în trecut între 500 de milioane și un miliard de ani înainte de apariția primului animal înainte să poată fi găsit un strămoș comun al acestor hemimastigote și al oricărui alt organism viu.

În imaginea cu care este ilustrat acest articol se poate vedea, cu ajutorul microscopului electronic, Hemimastix kukwesjijk, care a fost botezat după Kukwes, un căpcăun păros și lacom din mitologia străvechiului popor Mi'kmaq de pe teritoriul canadian.