Cercetătorii au dezvoltat găini modificate genetic care pot face ouă ce conțin tratament pentru anumite forme de cancer

de A.Z.     HotNews.ro
Luni, 28 ianuarie 2019, 8:01 Science - Stiintele vietii

Oua

O echipă de cercetători a modificat genetic găini care pot face ouă care să conțină medicamente pentru artită și anumite forme de cancer. Medicamentele sunt de 100 de ori mai ieftine atunci când sunt produse natural, comparativ cu prețul celor produse în fabrici, relatează BBC .

Găinile nu au de suferit de pe urma intervenției și trăiesc în condiții cu mult superioare celor existente în fermele de animale, potrivit Dr Lissa Herron, membră a Roslin Technologies din Edinburgh.

,,Trăiesc în spații mari. Sunt hrănite și hidratate și tehnicieni foarte bine pregătiți au grijă de ele în fiecare zi. Trăiesc o viață destul de comfortabilă”, a declarat Lissa.

Dr Herron a descoperit că tratamentele s-ar putea concentra pe contitatea mare de proietine existentă în ouăle de găină.

Echipa s-a concentrat pe două proteine care sunt esențiale pentru sistemul imunitar: una dintre acestea este IFNalpha2a, care are puternice efecte anti-virale și anti-cancer, iar cealaltă proteină se numește macrophage-CSF și este folosită în tratarea țesuturilor.

Trei ouă sunt suficiente pentru a furniza o doză de tratament, iar o găină modificată genetic poate produce până la 300 de ouă pe an. Cu suficiente astfel de găini, cercetătorii sunt de părere că pot produce medicamente în cantitate comercială.

Dezvoltarea medicamentului și îndeplinirea procedurilor legale ar putea dura între 10 și 20 de ani. Cercetătorii sunt optimiști și consideră că găinile modificate genetic pot fi folosite și în dezvoltarea unor tratamente pentru animale. Printre acestea se numără și medicamentele pentru creșterea sistemului imunitar pentru animalele de fermă, ceea ce ar putea furniza o alternativă la antibioticele care cresc riscul de dezvoltare a microbilor rezistenți la antibiotice.

solutii inutile (Luni, 28 ianuarie 2019, 11:21)

ContHotnews [utilizator]

solutii tampite care trateaza urmarea nu cauza.
      corect (Luni, 28 ianuarie 2019, 14:12)