Cercetători chinezi au implantat în maimuțe o genă a creierului uman

de Sebastian Balanica     HotNews.ro
Joi, 11 aprilie 2019, 18:03 Science - Stiintele vietii

macac
Foto: Wikipedia
Oamenii de știință chinezi au implantat în maimuțe versiuni umane ale genei MCPH1 care, potrivit estimărilor cercetătorilor, joacă un rol în dezvoltarea creierului uman, scrie AFP.

Studiul, publicat în martie, în publicația de limba engleză Beijing National Review Science, a fost realizat de cercetătorii de la Institutul de Zoologie din Kunming (sud-vestul Chinei) și Academia Chineză de Științe, care lucrează cu cercetătorii americani de la Universitatea din Carolina de Nord.

Cercetătorii au implantat în 11 macaci rhesus versiuni umane ale genei MCPH1.

După implantarea genelor, aceștia au descoperit că, în cazul maimuțelor cu noile gene, ca și la oameni, creierul se dezvoltă mai lent.

Subiecții experimentului s-au comportat mai bine la testele de memorie pe termen scurt și la timpul de reacție, comparativ cu maimuțele care trăiesc în natură.

„Rezultatele noastre demonstrează că primatele non-umane transgenice (în afara marilor specii) au potențialul de a oferi perspective importante - și potențial unice - asupra întrebării fundamentale despre ceea ce face omul unic“, scriu autorii a studiului.

Maimuțele au fost supuse unor teste de memorie, în care au trebuit să memoreze culori și forme pe un ecran și la RMN. Numai cinci dintre ele au supraviețuit până la faza de testare.

Acest experiment este cel mai recent dintr-o serie de cercetări biomedicale din China care au stârnit controverse etice.

„A le umaniza este ceva greșit. Unde vor trăi și ce vor face?”, a declarat Jacqueline Glover, un bio-etician de la Universitatea din Colorado, pentru MIT Technology Review.

Larry Baum, un cercetator de la Centrul pentru Științe Genetice al Hong Kong University of Science, a relativizat aceste temeri, arătând că „acest studiu a schimbat doar una dintre cele aproximativ 20.000 de gene.“

maimuta a inceput (Joi, 11 aprilie 2019, 18:07)

Frank777 [utilizator]

sa produca papuci de plastic.
    Peliculele din seria „Planeta Maimuțelor”... (Joi, 11 aprilie 2019, 18:07)

Nyk1 [utilizator]

...s-ar putea să conțină un sâmbure de adevăr...
    Fiecare cu pavianii lui (Joi, 11 aprilie 2019, 18:39)

Trojan.H [utilizator]

In Romania, oamenii de stiinta din Teleorman au repurtat deja un succes rasunator cu multi ani in urma.
      Se zvonește că specia hibridizată cu ADN uman... (Joi, 11 aprilie 2019, 21:13)

Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

...a fost pavianul cu mantie.