Un nou bandaj pentru inimă "cu puls", pregătit pentru a fi utilizat în teste clinice cu oameni

de A.Z.     HotNews.ro
Marţi, 4 iunie 2019, 7:40 Science - Stiintele vietii

Inima si sistemul circulator
Foto: Wikimedia Commons
Un plasture cu "puls", care conține milioane de celule stem ar putea ajuta la refacerea unei inimi, în urma infarctului, potrivit BBC News.

Cusut la nivelul inimii, bandajul de 3X2 cm este produs în laborator din propriile celule ale pacientului, transformându-se ulterior într-un substitut al tesutului muscular. De asemenea, acesta eliberează substanțe chimice care contribuie la refacerea și regenerarea celulelor.

Testele pe iepuri au sugerat că această soluție ar fi una sigură, conform declarațiilor specialiștilor din cadrul Imperial College London. Testele clinice cu pacienție umani ar trebui să înceapă în următorii doi ani, potrivit Societății Britanice de Cardiologie.

În jur de 920.000 de oameni din UK au probleme asociate cu episode de stop cardiac.

Cercetătorul Richard Jabbour a afirmat: "Sperăm ca într-o zi doctorii să poată oferi bandaje de inimă fiecărei persoane care a suferit un infarct."

Prof. Metin Avkiran, din partea British Heart Foundation, finanțator al studiului a declarat: "Problemele de inimă schimbă total viața pacientului, făcând rutina zilnică incredibil de dificilă [...] Dacă am putea să folosim bandajele pentru a trata inima, am putea transforma perspectiva de viață a acestor oameni."

Sigur... (Marţi, 4 iunie 2019, 8:03)

Paleopterix [utilizator]

Si pe noi, romanii care traim in tara asta de kkt, sigur ne intereseaza vestea? A, poate ma insel, e interesanta in perspectiva emigrarii intr-o tara civilizata, cu un sistem medical care chiar sa aiba ca scop vindecarea pacientului si nu colectarea de spagi.