Şi dacă oamenii sunt singurele fiinţe inteligente din Univers?

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 24 octombrie 2019, 2:46 Science - Stiintele vietii

Oameni cu emotii
Foto: Hotnews
Suntem singuri în Univers? Probabil că nu. Suntem singura specie inteligentă din Univers? Analiza evoluţiei fiinţelor vii pe Terra îi face pe unii biologi să considere că inteligenţa umană este un accident fericit, improbabil să se repete chiar şi la scara întregului Univers, potrivit Agerpres.

Până la urmă, biologii sunt chemaţi să răspundă dacă inteligenţa este rezultatul probabil al procesului de selecţie naturală sau un accident improbabil. Prin definiţie, evenimentele probabile se produc frecvent, iar cele improbabile se produc rar sau sunt evenimente singulare, conform unui material publicat marţi de Live Science.

Din acest punct de vedere, apariţia lui Homo sapiens a fost ca şi când ai câştiga potul cel mare la loterie.... doar că este un pot câştigat cu o şansă infinit mai mică decât şansa pe care o are un jucător la loterie.

Universul este incomensurabil. Doar în galaxia noastră, Calea Lactee, se află peste 100 de miliarde de stele, iar în Universul vizibil (micul fragment din Univers pe care îl putem vedea) sunt peste un trilion de galaxii. Chiar dacă planetele pe care poate apărea viaţa sunt rare, dacă luăm în considerare că numărul planetelor din Univers este cel puţin egal cu cel al stelelor (deşi este probabil mult mai mare), atunci viaţa ar trebui să fie relativ răspândită în întregul Univers. Atunci unde este ET?

Acesta este celebrul paradox al lui Fermi. Universul este uriaş şi vechi. Într-un astfel de Univers inteligenţa a avut atât timp cât şi spaţiu să apară şi să se dezvolte. Şi cu toate acestea, nu avem nicio dovadă că ar mai exista şi alte fiinţe inteligente în Univers.

ar fi trist (Joi, 24 octombrie 2019, 3:06)

voxpopulix [utilizator]

oamenii nu sunt nici macar cele mai inteligente fiinte de pe Pamant, slabe sanse ca nivelul sa fie atat de scazut in tot universul
    E cale lunga (Joi, 24 octombrie 2019, 5:56)

Setalcott [utilizator]

Este imposibil pentru un evolutionist sa admita ca ceea ce are de demonstrat - "apariţia fotosintezei, a celulelor complexe, reproducerea sexuată, apariţia animalelor complexe, apariţia scheletului osos" - este calitativ si radical diferit de ce poate observa: dezvoltarea rezistentei la antibiotice si schimbatul coloraturii moliilor in functie de poluare.
      Ești cumva chimist sau biolog? (Luni, 28 octombrie 2019, 23:46)

Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

De unde știi tu că este diferit? E clar că toate așa-zisele „salturi” evoluționare menționate de tine au avut beneficii: organismele care au avut acele caracteristici s-au înmulțit în detrimentul celorlalte viețuitoare din nișa lor care nu le-au avut.

De ce crezi că majoritatea europenilor vorbesc limbi înrudite, indo-europene? Îți zic eu dacă nu știi: pentru că toleranța la lactoză la adulți a apărut prima dată la populația ancestrală indo-europeană, ceea ce a oferit un avantaj zdrobitor acesteia în conflictele cu celelalte triburi, laptele fiind o sursă importantă de hrană la nevoie. Atât de zdrobitor, încât pe continentul european au mai rămas doar bascii dintre populațiile anterioare. Sigur, poate au fost și alți factori, dar apariția genei de toleranță la lactoză fix în zona Kubanului și a nordului Mării Negre (de unde au început invaziile indo-europene în toate direcțiile) este bătătoare la ochi.

Vezi că te apropii periculos de mult de celălalt grup care neagă darwinismul, acela al libtarzilor care pleacă de la premiza că evoluția omului a încetat acum 100.000 de ani. Ei cred că oamenii care trebuiau să se gândească cum să-și facă provizii pentru a supraviețui iernii temperate sunt perfect egali în temperament și abilitate de planificare cu cei care s-au născut la ecuator de mii de ani și cărora le place să stea în hamac și să mai culeagă câte-o banană din pom.