Suntem singuri în Univers? Probabil că nu. Suntem singura specie inteligentă din Univers? Analiza evoluţiei fiinţelor vii pe Terra îi face pe unii biologi să considere că inteligenţa umană este un accident fericit, improbabil să se repete chiar şi la scara întregului Univers, potrivit Agerpres.

Oameni cu emotiiFoto: Hotnews

Până la urmă, biologii sunt chemaţi să răspundă dacă inteligenţa este rezultatul probabil al procesului de selecţie naturală sau un accident improbabil. Prin definiţie, evenimentele probabile se produc frecvent, iar cele improbabile se produc rar sau sunt evenimente singulare, conform unui material publicat marţi de Live Science.

Din acest punct de vedere, apariţia lui Homo sapiens a fost ca şi când ai câştiga potul cel mare la loterie.... doar că este un pot câştigat cu o şansă infinit mai mică decât şansa pe care o are un jucător la loterie.

Universul este incomensurabil. Doar în galaxia noastră, Calea Lactee, se află peste 100 de miliarde de stele, iar în Universul vizibil (micul fragment din Univers pe care îl putem vedea) sunt peste un trilion de galaxii. Chiar dacă planetele pe care poate apărea viaţa sunt rare, dacă luăm în considerare că numărul planetelor din Univers este cel puţin egal cu cel al stelelor (deşi este probabil mult mai mare), atunci viaţa ar trebui să fie relativ răspândită în întregul Univers. Atunci unde este ET?

Acesta este celebrul paradox al lui Fermi. Universul este uriaş şi vechi. Într-un astfel de Univers inteligenţa a avut atât timp cât şi spaţiu să apară şi să se dezvolte. Şi cu toate acestea, nu avem nicio dovadă că ar mai exista şi alte fiinţe inteligente în Univers.

Integral pe Agerpres