Cercetătorii au descoperit un antibiotic nou, care foloseşte "o metodă unică" de a omorî bacteriile / A fost testat cu succes contra stafilococului auriu

Joi, 13 februarie 2020, 14:19 Science - Stiintele vietii

Medicamente
Foto: Pixabay.com
Un nou antibiotic, care foloseşte "o metodă unică" pentru atacarea şi uciderea bacteriilor, a fost descoperit de oamenii de ştiinţă, informează Press Association, preluată de Agerpres.

Cercetătorii din Canada susţin că nou-descoperitul antibiotic - carbomicina - ar putea fi un ''candidat clinic promiţător'' în misiunea găsirii unei soluţii pentru problema în creştere a microbilor care devin rezistenţi la antibiotice.

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), rezistenţa la antibiotice este una dintre cele mai mari ameninţări la sănătatea globală, responsabilă pentru un număr estimat de 700.000 de decese la nivel global în fiecare an.

Potrivit descoperirilor cercetătorilor, carbomicina, alături de un antibiotic mai puţin cunoscut, complestatin, ucid bacteriile prin blocarea funcţiei peretelui celular, un fenomen pe care oamenii de ştiinţă l-au remarcat pentru prima oară.

"Bacteriile sunt prevăzute cu un perete pe suprafaţa exterioară a celulelor care le dă formă şi le face mai rezistente", spune Beth Culp, doctorandă în biochimie şi ştiinţe biomedicale la McMaster University din Hamilton, Ontario.

"Antibiotice precum penicilina omoară bacteriile împiedicând formarea zidului, dar antibioticele pe care le-am descoperit acţionează în mod opus - împiedică dărâmarea peretelui. Acest lucru este esenţial pentru diviziunea celulară. Ca o celulă să crească, trebuie să se dividă şi să se dezvolte".

"Dacă blochezi complet dărâmarea peretelui este ca şi cum ar fi prinsă într-o închisoare şi nu se poate dezvolta sau creşte".

Atât carbomicina, cât şi complestatinul fac parte dintr-o familie de antibiotice denumită glicopeptide, care sunt produse din bacterii aflate în sol.

Testele pe şoareci au arătat că aceste antibiotice pot bloca infecţiile cauzate de stafilococul auriu, un grup de bacterii rezistente la medicamente, care pot provoca infecţii grave precum septicemie şi sindromul de şoc toxic.

Complestatinul este cunoscut inca din 2001 (Joi, 13 februarie 2020, 14:33)

marc.andre [utilizator]

De aproape 19 ani, dar nu am auzit sa fie utilizat.