O specie de omizi care mănâncă plastic poate ajuta la prevenirea poluării

de Lupu Vlad-Andrei     HotNews.ro
Miercuri, 4 martie 2020, 23:45 Science - Stiintele vietii

Viermii care mănâncă plastic
Foto: Wikimedia Commons
În 2017, cercetătorii au descoperit o specie de omizi care poate mesteca plastic, chiar și unele tipuri extrem de nocive pentru planetă. Acum, noi date fac ca aceste mici creaturi să fie mai bine înțelese, conform CNN.

Noile cecretări au descoperit că acești viermi au un tip de bacterii intestinale care sunt esențiale în procesul de biodegradare. Prin aceste bacterii este accelerat procesul de biodegradare a plasticului, spune un profesor implicat în aceste cercetări, Christophe LeMoine de la Universitatea Brandon din Canada.

În sălbăticie, acest tip de omizi sunt considerate parazite pentru că mănâncă ceara albinelor.

Aceste larve au fost descoperite accidental de un apicultor care le-a pus într-o pungă pentru a le îndepărta de stupul albinelor. Acestea au început să roadă punga de plastic foarte rapid. Federica Bertocchini, care este atât apicultor cât și cercetător la Institutul de Biomedicină și Biotehnologie din Cantabria a reliazat un studiu pentru a vedea cât de eficiente sunt larvele. Acesta a concluzionat că acestea descompun plasticul mai repede decât o fac alte metode.

Minunat (Joi, 5 martie 2020, 0:03)

Deci oricate matrapazlicuri ar face omenirea, Natura face un clic din degete si scoate din joben cate o minune salvatoare.