O bacterie a supraviețuit trei ani în spațiu în cadrul unei experiențe derulate la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS), sugerând astfel că formele simple de viață pot călători de la o planetă la alta, au anunțat miercuri cercetătorii japonezi care au condus acest studiu, scrie AFP.

Statia Spatiala InternationalaFoto: Captura YouTube

Această descoperire susține teoria potrivit căreia micro-organismele ar putea transmite viața de la o planetă la alta.

Pentru a-și testa ipoteza, cercetătorii au amplasat o bacterie, Deinococcus radiodurans, în exteriorul ISS, care se află la o altitudine de 400 km.

În ciuda unui mediu extrem, cu o expunere foarte puternică la radiații ultraviolete și cu mari variații de temperatură, bacteria a supraviețuit trei ani.

"Știam că va supraviețui după diversele experiențe de laborator, dar când a revenit în viață am fost ușurat", a declarat autorul studiului, Akihiko Yamagishi, profesor emerit la universitatea de farmacie și științele vieții din Tokyo.

"Toată lumea crede că originea vieții se regăsește pe pământ, dar noile descoperiri indică faptul că viața ar fi putut de asemenea să înceapă pe alte planete", a adăugat profesorul.

Universitatea și echipa sa, al căror studiu a fost publicat de revista Frontiers in Microbiology, speră să deruleze experiențe similare expunând bacteriile la radiații încă și mai puternice.