O bacterie ar putea supraviețui unei călătorii interplanetare (studiu)

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 26 august 2020, 17:26 Science - Stiintele vietii

Statia Spatiala Internationala
Foto: Captura YouTube
O bacterie a supraviețuit trei ani în spațiu în cadrul unei experiențe derulate la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS), sugerând astfel că formele simple de viață pot călători de la o planetă la alta, au anunțat miercuri cercetătorii japonezi care au condus acest studiu, scrie AFP.

Această descoperire susține teoria potrivit căreia micro-organismele ar putea transmite viața de la o planetă la alta.

Pentru a-și testa ipoteza, cercetătorii au amplasat o bacterie, Deinococcus radiodurans, în exteriorul ISS, care se află la o altitudine de 400 km.

În ciuda unui mediu extrem, cu o expunere foarte puternică la radiații ultraviolete și cu mari variații de temperatură, bacteria a supraviețuit trei ani.

"Știam că va supraviețui după diversele experiențe de laborator, dar când a revenit în viață am fost ușurat", a declarat autorul studiului, Akihiko Yamagishi, profesor emerit la universitatea de farmacie și științele vieții din Tokyo.

"Toată lumea crede că originea vieții se regăsește pe pământ, dar noile descoperiri indică faptul că viața ar fi putut de asemenea să înceapă pe alte planete", a adăugat profesorul.

Universitatea și echipa sa, al căror studiu a fost publicat de revista Frontiers in Microbiology, speră să deruleze experiențe similare expunând bacteriile la radiații încă și mai puternice.

Ei si? Ce au rezolvat cu asta? (Miercuri, 26 august 2020, 18:01)

Sparafucile [utilizator]

Adica, de ce originea vietii li se pare mai importanta de cunoscut decit ce a urmat dupa aceea? Caci ce a urmat a fost un proces de o complexitate nemaiintilnita , care a culminat cu aparitia omului.

Daca oamenii de stiinta considera ca odata aparuta viata ea se dezvolta de la sine , sub influenta unui proces pe care ei il numesc evolutie, sa vina cu dovezi ca asa s-a intimplat. Mai exact, sa ne descrie ce pasi a parcurs viata de la bacterie la dinozaur. Si mai ales, ce factori au dus la transformarile succesive ce au avut loc si care au fost vietatile INTERMEDIARE aparute si disparute in cursul acelui proces.Ce urme au lasat acele vietati intermediare?

In caz contrar exista suspiciuni ca teoria amintita este falsa, adica teoria potrivit careia odata aparuta, viata se dezvolta de la sine prin simpla trecere a miliardelor de ani. Dar daca nu se dezvolta de la sine?
      Dovezile exista, lasa-ne cu prietenul imaginar (Miercuri, 26 august 2020, 23:36)

UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

Google it!
        "prietenul imaginar" (Joi, 27 august 2020, 9:40)

Altiro [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

Imagineaza-te in vremea cand, peste foarte multi ani, te apropii totusi de momentul in care treci "dincolo". Crezi ca te vei simti implinit si fericit? Nu cred. Bascalia de acum va fi inlocuita de nelinisti metafizice care o sa-ti chinuie acele ultime zile cu intrebari de genul 'si daca El exista?'. Iar Google it nu-ti va fi de niciun folos..
          Sper ca nu o sa ma zaharisesc asa de tare (Joi, 27 august 2020, 10:11)

UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

Vom vedea
          PS: la o adica pe care mi-l recomanzi, oferta e bogata in atatea mii de ani de istorie, care e ala adevaratu`?
            Alegerea e a ta (Joi, 27 august 2020, 21:59)

Altiro [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

Cat de buna va fi ea o sa vezi"dincolo".Cat priveste"zaharisirea", poti doar sa faci o mica analiza a modului cum bunicii sau rude apropiate s-au comportat pe final de viata.
        Ia dă-ne tu niste exemple... (Joi, 27 august 2020, 15:20)

Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

Daca zici că stai toata ziua numai pe Google... Da-ne citeva exemple - adica TITLURI - de lucrari stiintifice pe care le-ai citit tu pe Google, in care se prezinta  pasii  pe care i-a parcurs viata in evolutia ei  de la stadiul de amoeba la stadiul de om. Si ce a determinat saltul de la un pas la altul.

Că daca nu poti  sa ne dai acele exemple inseamna că tot ce stii stii numai dupa ureche iar cind postezi ceva p' acilea o faci doar ca sa te afli in treaba.
      The Final Frontier (Joi, 27 august 2020, 0:05)

aresul [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

Trebuie sa citesti cu atentie articolul. Este vorba de o forma de viata care a supravietuit trei ani de zile la altitudinea de 400 km. Pana la Alpha Centauri, dincolo de exosfera, distanta este apreciata ca fiind de cativa ani lumina. Potrivit transformarii Lorentz, omul sau enzima nu poate rezista unei asemenea deplasari!
      Articolul, este doar un episod din serialul Cercetatorii Stiintifici.
      Sunt foarte mari sansele ca viata pe acest Pamant sa reprezinte rezultatul Diferentelor generate de catre Legea Antagonismului.
      In acest Univers, exista viata cata frunza si iarba. Nu este imposibil ca viata pe Pamant sa fie ,,imprumutata" din alte locatii, cu asistenta Masinii.
        N-are nicio treaba t.Lorentz (Joi, 27 august 2020, 10:16)

UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui aresul

Intrebarea e daca rezista 300 sau 3000 de ani in rest ...
        Lucrurile stau altfel (Joi, 27 august 2020, 11:19)

Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui aresul

Trebuie sa citesti cu atentie comentariul meu. Fiindca eu, in esenta, ma concentram pe fraza "... dar noile descoperiri indică faptul că viața ar fi putut de asemenea să înceapă pe alte planete"
        Si subliniam ideea ca nu mi se pare atit de fascinant sa aflam pe ce planete s-o mai afla viată cit sa stim ce pasi a parcurs viata aceea - pe Pamint - de la forme primitive pina la forme de mare complexitate, cum sunt mamiferele sau oamenii.

Si lucrul cel mai important: ce anume a determinat saltul de la un pas la altul? Dovezi, nu presupuneri si teorii fara acoperire!