„Sfântul Graal”: Cercetători israelieni afirmă că au reușit să inverseze procesul de îmbătrânire

de S.J.     HotNews.ro
Vineri, 20 noiembrie 2020, 15:53 Science - Stiintele vietii

Imbatranire
Foto: Nigel Riches / ImageSource / Profimedia Images
Oamenii de știință afirmă că au reușit să inverseze procesul biologic de îmbătrânire într-un grup de adulți vârstnici, anunță Neuroscience News.

Un nou studiu realizat la Universitatea Tel Aviv (TAU) și Centrul Medical Shamir din Israel arată că tratamentele cu oxigen hiperbaric (HBOT) în rândul adulților sănătoși poate opri îmbătrânirea celulelor sanguine și inversa procesul de îmbătrânire.

Din punct de vedere biologic, celule sanguine ale adulților chiar întineresc odată cu progresarea tratamentelor, afirmă cercetătorii.

Aceștia susțin că au descoperit un protocol unic de tratamente cu oxigen într-o cameră hiperbarică, acesta putând inversa două din procesele majore asociate îmbătrânirii și bolilor: scurtarea telomerilor (regiunile protective aflate la ambele capete ale fiecărui cromozom) și acumularea de celule bătrâne în organism.

Studiul s-a concentrat pe celulele imunitare care conțin ADN obținut din sângele subiecților, descoperind o alungire cu 38% a telomerilor precum și o scădere cu 37% a prezenței celulelor îmbătrânite.

„Echipa noastră a fost implicată de mulți ani în cercetări și tratamente hiperbarice - tratamente bazate pe protocoale de expunere la oxigen de înaltă presiune în diferite concentrații în interiorul unei încăperi hiperbarice”, afirmă profesorul Shair Efrati de la Universitatea de Medicină Sackler și directorul departamentului de medicină hiperbarică de la Centrul Medical Shamir.

„În studiul actual am dorit să examinăm impactul HBOT asupra unor adulți vârstnici sănătoși și să descoperim dacă astfel de tratamente pot încetini, opri sau chiar inversa procesul normal de îmbătrânire la nivel celular”.

Cercetătorii au expus 35 de indivizi sănătoși cu vârsta de peste 64 de ani unor serii de 60 de sesiuni hiperbarice pe parcursul a 90 de zile.

Fiecărui participant i-au fost prelevate mostre de sânge înainte de începerea tratamentului, pe parcursul acestuia și la o perioadă de timp după încheierea sesiunilor.

Cercetătorii au analizat apoi diferitele celule imunitare din sânge și au comparat rezultatele.

Rezultatele au indicat că tratamentul a reușit inversarea procesului de îmbătrânire în două aspecte majore: telomerii de la capetele cromozomilor s-au lungit cu 20-38% în loc să se scurteze și procentul celulelor îmbătrânite a scăzut între 11 și 37%, în funcție de tipul celulei.

„Scurtarea telomerilor este considerată în prezent 'Sfântul Graal' al biologiei îmbătrânirii”, afirmă profesorul Efrati.

„Cercetătorii din întreaga lume încearcă să dezvolte intervenții farmacologice și de mediu care să permită alungirea telomerilor. Protocolul nostru HBOT a reușit să facă acest lucru, dovedind că de fapt procesul îmbătrânirii poate fi inversat la nivel celular-molecular”, a subliniat Efrati.

„Trei luni de tratament HBOT au reușit să alungească telomerii la rate cu mult peste orice este disponibil în prezent prin intervenții asupra stilului de viață”, afirmă și dr. Amir Haddani, co-autor al studiului și ofițer medical principal la departamentul de medicină hiperbarică al Centrului Medical Shamir.

astia ce vand oare? (Vineri, 20 noiembrie 2020, 16:13)

paniri [utilizator]

:))))))))) hmmm... sa fie camere hiperbare? ciuperca ce stai intr-un picior!
    pana una alta s-ar putea ca alungirea telomerilor sa vina la pachet si cu ceva risc de cancer. din cate stiu inca nu e clar acest aspect.
      Adresa articol. Nota: lipsește grupul de control! (Sâmbătă, 21 noiembrie 2020, 16:23)

Argon [utilizator] i-a raspuns lui paniri

Aceasta este adresa articolului științific original:

Nu s-a folosit însă un grup de control, adică nu s-a efectuat o comparație intre creșterea lungimii telomerilor celor tratați HBOT cu aceeași creștere la niște persoane care doar sa creadă ca au fost supuse la oxigen hiperbaric.
    Nu Sfântul Graal... (Vineri, 20 noiembrie 2020, 16:21)

Soarele [utilizator]

... nu este nimic mistic sau religios în descoperirile astea. Poate ”Sfânta Știință”, dacă vreți.
      Chill out, Marx! (Sâmbătă, 21 noiembrie 2020, 10:21)

Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

E doar o expresie... :p
    Era si timpul! (Vineri, 20 noiembrie 2020, 16:30)

aiureantramvai [utilizator]

Chiar ma gandeam ca imbatranesc prea mult! In sfarsit au descoperit leacul si ma pun sa imi pregatesc actele de inscriere in echipa de fotbal juniori (varsta 7-14 ani) a cartierului!
    Valeleu... (Vineri, 20 noiembrie 2020, 16:30)

micul_licurici [utilizator]

Vad dati seama ce inseamna asta din punct de vedere al resurselor daca peste noapte speranta de viata creste cu vreo 20-30-40 de ani ?
      Nu-i asa simplu (Sâmbătă, 21 noiembrie 2020, 17:15)

Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

Aia cu telomerii e valabila, da' ca sa zici ca au descoperit intinerirea ar fi necesara lungirea telomerilor la toate celulele din organism, nu doar alea din sange, plus incetinirea mortii celulelor cerebrale.
    Sunt destul de neincrezator. (Vineri, 20 noiembrie 2020, 19:55)

Marionette [utilizator]

Sa zicem ca au lungit telomerii corespunzator varstei de 40 de ani de la 64 de ani cat aveau. Intrebarea care se pune: va ramane organismul dupa oxigenul hiperbaric cu celule senescente cu 37% mai putine inca 24 de ani pana ajunge iar la "64" ani (si eu cred cs nu) sai in 3 luni toata "intinerirea" dispare?
      Plus ca ... (Sâmbătă, 21 noiembrie 2020, 17:16)

Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

... au verificat lungirea telomerilor doar in celule din sange. Alea din ficat, din inima, din muschi, raman batrane? E o chestie interesanta, da' n-as zice ca spectaculoasa, pana nu apar mai rezultate mai detaliate.
    mariti varsta de pensionare :)) (Sâmbătă, 21 noiembrie 2020, 1:36)

Wheelwright [utilizator]

Procesul de imbatranire e mult mai complex, nu doar ADN celulelor din sange influenteaza corpul.
    Cei mai multi oameni in varsta mor pentru ca un organ le cedeaza si organele "imbatranesc" ca niste piese auto, care dupa multa intrebuintare nu mai sunt la fel. Imbatranirea si moartea sunt lucruri concrete si inevitabile, faptul ca doctorii pot descoperi un leac sa fii mai activ si mai fresh la batranete e posibil si ar fi un lucru bun, dar mai mult de atat ma indoiesc.
      Depinde (Sâmbătă, 21 noiembrie 2020, 17:18)

Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

Dac-ar descoperi cineva un leac care sa lungeasca telomerii si sa elimine celulele batrane de peste tot din organism, inclusiv sa faca cumva sa intoarca din drum ireversibila si inevitabila degradare a creierului asociata cu varsta, poate-poate am putea zice c-am inventat viata fara de moarte si tineretea fara batranete. Da' aia e la ani lumina distanta fata de ce se descrie in articol.
    Fantastic (Sâmbătă, 21 noiembrie 2020, 18:03)

doar ca nu cred o iota din aceasta teorie. Wikipedia are o pagina de 6 metri patrati despre intoxicarea cu oxigen hiperbaric
    In primul rand produce stresul oxidativ al celulelor, tot globul infuleca anti-oxidanti exact pentru a micsora acest stres.