Science News: Oameni de știință germani au făcut un șoarece paralizat să meargă din nou

de A.Th.C.     HotNews.ro
Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:10 Science - Stiintele vietii

Șoricel vindecat
Foto: Ruhr-University Bochum
Cercetători germani au restabilit o legătură neurală considerată până în prezent ireparabilă la mamifere, utilizând o proteină de sinteză injectată în creierul unui șoarece paralizat de leziuni ale măduvei spinării și pe care l-au făcut să meargă din nou, informează Reuters.

Leziunile la măduva spinării, cel mai des provocate oamenilor de accidente la sport sau în trafic, îi lasă paralizați deoarece nu toate fibrele nervoase care transmit informații între mușchi și creier sunt capabile să se refacă.

Dar cercetătorii de la Ruhr-Universität Bochum au reușit, utilizând o proteină de sinteză, să stimuleze celulele nervoase ale unui șoarece paraplegic să se regenereze.

„Elementul esențial în studiul nostru este că proteina nu doar stimulează acele celule nervoase care o produc ele însele, ci este și purtată mai departe (prin creier)”, a declarat pentru Reuters șeful echipei, Dietmar Fischer. „În acest mod, printr-o intervenție relativ mică, stimulăm un mare număr de nervi să se regenereze și este în final motivul pentru care șoarecele poate să meargă din nou”.

Rozătoarele paraplegice care au primit tratamentul au început să meargă după două sau trei săptămâni, a afirmat el. Tratamentul constă în injectarea de purtători de informație genetică în creier pentru a produce proteina, numită hiper-interleukin-6, conform paginii de internet a universității.

Echipa cercetează dacă tratamentul poate fi îmbunătățit.

„Trebuie să vedem și dacă metoda noastră funcționează și la mamifere mai mari. Ne gândim la porci, câini sau primate, de exemplu”, spune Fischer. „Apoi, dacă va reuși, va trebui să ne asigurăm că terapia este adecvată și pentru oameni. Dar va lua cu siguranță mulți, mulți ani”.

Foarte tare (Vineri, 22 ianuarie 2021, 23:13)

imi_pasa_de_romania [utilizator]

Asta da progres al stiintei pe medicina. Chestii de genul tinerete vesnica, mersul invers al varstei (sau mai bine zis al celulelor, simuland intinerirea lor), cautarea nemuririi ma lasa rece. Suntem si-asa prea multi pe planeta. Da, evident, cu eliminarea polaurii si o dieta sanatoasa (sau mai bine zis reglimentare a mancarurilor ce contin ingrediente periculoase sau daunatoare corpului), precum si substante vicioase (tigari, droguri etc.) am putea reveni la varsta medie pentru care se spune ca a fost "facut" (sau mai bine zis, care a evoluat) corpul uman, care momentan este presupus la in jur de 200 de ani, una este asta, alta este prostia aia cu nemurire. Nici varianta cu criogenia (daca ar fi viabila) nu mi se pare buna pentru populatie la nivel mondial.

Dar on topic, cand citesc stiri despre experimente unde se poate restaura vederea, eliminarea cancerului, sa faca persoane paralizate sa mearga, asta da pas inainte. Sunt foarte multi oameni care au toata viata inainte si li se "ia" practic "peste noapte" din cauza unui accident nefericit. O a doua sansa nu are niciodata cum sa fie ceva rau.

Intr-adevar, avem persoane cu adevarat "puternice". S-a vazut Hawking, care, sincer mi se pare ca a reusit ceva absolut extraordinar si e un model foarte bun pentru cei dezavantajati de viata cruda. Evident ca nu e usor, evident ca daca ar fi fost nascut in orice alta tara in afara de SUA sansele i-ar fi scazut, dar ideea ramane in picioare.

Oricum, felicitari celor de la Ruhr-Universität Bochum.
      nu suntem (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 0:14)

uxh75588 [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

prea multi, inca.
      O problema este distributia resurselor si mai ales risipa lor.
      Când spui,suntem prea mulți, (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 8:22)

asavreau [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

Te consideri în plus,ori nu mai ai loc de ceilalți?!
        SUA vs. UK (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 20:48)

Olivian Breda [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

Stephen Hawking a trăit în UK, nu SUA.

Stephen Hawking - Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Hawking
    Suntem in iminenta unei revolutii. (Vineri, 22 ianuarie 2021, 23:30)

clint [utilizator]

Incepem sa putem "programa" computerul numit organism. Avem RNA messenger care poate spune organismului ce anticorp sa produca, vom avea aceasta tehnologie care poate repara unele din cele mai fine parti ale corpului, "manunchiul de fire" print care circula comenzile.
    Vom avea si altele in curand, sunt convins.
      Nu mai fi atat de exaltat (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 6:20)

Zapateado [utilizator] i-a raspuns lui clint

Mai e mult pana departe. Sa-ti dai drumul la optimism cand omenirea va fi in stare sa faca un transplant de ochi.
    Nemtii?! (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 13:25)

John M. [utilizator]

Astia l-ar putea face si pe Trump sa vorbeasca swahili in 3 zile...
      Gluma fara sare (Joi, 4 februarie 2021, 1:52)

Victtor [utilizator] i-a raspuns lui John M.

N-a ras nimeni la gluma asta pentru ca nu este gluma, este o mantra politica.