Cercetătorii au descoperit cazul suprem de regenerare: unii melci de mare decapitați pot crește din nou inimi și corpuri întregi, relatează Associated Press.

melc de mare regenerareFoto: Captura YouTube

Această „minune a naturii”, despre care a apărut un articol luni într-un jurnal de biologie, ar putea ajuta oamenii de știință să înțeleagă și să abordeze mai bine regenerarea țesutului uman.

Cercetătorul în biologie Sayaka Mitoh a spus că îi place să studieze melcii de mare japonezi, deoarece sunt mici, drăguți și ciudați. Sunt capabili, pentru scurt timp, chiar să facă fotosinteză ca o plantă care extrage mâncarea de la soare.

Într-o zi, în laborator, a văzut ceva bizar: un melc de mare s-a decapitat și capul a continuat să se miște și să trăiască. Apoi, alții au făcut același lucru, potrivit unui studiu din Current Biology.

Ulterior, doctorandul și profesorul în ecologie marină de la Nara Women’s University Yoichi Yusa au decapitat 16 melci de mare pentru a vedea ce se întâmplă.

Șase dintre creaturi și-au început regenerarea, dintre care trei au reușit și au supraviețuit. Unul dintre cei trei și-a pierdut și recrescut corpul de două ori. Două specii diferite ale acestor melci de mare japonezi au reușit performanța de a se regenera.

Și alte creaturi sunt capabile de a renunța la anumite părți ale corpului atunci când este nevoie, precum anumite șopârle care pot renunța la cozi dacă sunt prinse de un prădător, în cadrul unui fenomen biologic care se numește autonomie.

Oamenii de știință s-au gândit că un astfel de animal relativ mare - una dintre speciile de melci de mare poate crește până la 15 cm lungime - nu ar putea supraviețui fără o inimă care să pompeze sânge și substanțe nutritive către creier, a declarat biologul marin canadian Susan Anthony care nu a făcut parte din studiu.

Dar același lucru care face ca această specie să fie spectaculoasă este probabil ceea ce o ajută să facă această ”scamatorie”, au spus Anthony și Yusa.

Acești melci sunt capabili de fotosinteză timp de aproximativ 10 zile. După decapitare, capul acționează ca o plantă probabil, a spus Yusa.

Se transformă într-o nuanță de verde și își obține energia din oxigen și lumina soarelui. Faptul că devine mic ajută, a spus el.

Aceste specii au dezvoltat probabil trăsătura ca un mod de a lupta împotriva paraziților, au spus Mitoh și Yusa.