VIDEO Anumiți melci de mare se pot regenera complet după ce sunt decapitați

de N.O.     HotNews.ro
Luni, 8 martie 2021, 19:31 Science - Stiintele vietii

melc de mare regenerare
Foto: Captura YouTube
Cercetătorii au descoperit cazul suprem de regenerare: unii melci de mare decapitați pot crește din nou inimi și corpuri întregi, relatează Associated Press.

Această „minune a naturii”, despre care a apărut un articol luni într-un jurnal de biologie, ar putea ajuta oamenii de știință să înțeleagă și să abordeze mai bine regenerarea țesutului uman.

Cercetătorul în biologie Sayaka Mitoh a spus că îi place să studieze melcii de mare japonezi, deoarece sunt mici, drăguți și ciudați. Sunt capabili, pentru scurt timp, chiar să facă fotosinteză ca o plantă care extrage mâncarea de la soare.

Într-o zi, în laborator, a văzut ceva bizar: un melc de mare s-a decapitat și capul a continuat să se miște și să trăiască. Apoi, alții au făcut același lucru, potrivit unui studiu din Current Biology.

Ulterior, doctorandul și profesorul în ecologie marină de la Nara Women’s University Yoichi Yusa au decapitat 16 melci de mare pentru a vedea ce se întâmplă.

Șase dintre creaturi și-au început regenerarea, dintre care trei au reușit și au supraviețuit. Unul dintre cei trei și-a pierdut și recrescut corpul de două ori. Două specii diferite ale acestor melci de mare japonezi au reușit performanța de a se regenera.

Și alte creaturi sunt capabile de a renunța la anumite părți ale corpului atunci când este nevoie, precum anumite șopârle care pot renunța la cozi dacă sunt prinse de un prădător, în cadrul unui fenomen biologic care se numește autonomie.

Oamenii de știință s-au gândit că un astfel de animal relativ mare - una dintre speciile de melci de mare poate crește până la 15 cm lungime - nu ar putea supraviețui fără o inimă care să pompeze sânge și substanțe nutritive către creier, a declarat biologul marin canadian Susan Anthony care nu a făcut parte din studiu.

Dar același lucru care face ca această specie să fie spectaculoasă este probabil ceea ce o ajută să facă această ”scamatorie”, au spus Anthony și Yusa.

Acești melci sunt capabili de fotosinteză timp de aproximativ 10 zile. După decapitare, capul acționează ca o plantă probabil, a spus Yusa.

Se transformă într-o nuanță de verde și își obține energia din oxigen și lumina soarelui. Faptul că devine mic ajută, a spus el.

Aceste specii au dezvoltat probabil trăsătura ca un mod de a lupta împotriva paraziților, au spus Mitoh și Yusa.

1980 vizualizari

Foarte rău! (Luni, 8 martie 2021, 19:36)

Nyk1 [utilizator]

Nu putem scăpa ușor de militanții anti-carantinare anti-măști anti-distanțare și anti-vaccinuri!
      Acum am înțeles!!! (Luni, 8 martie 2021, 20:28)

VasilePopescu [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

De fapt Nyk1 și Mazeta și încă câțiva sunt partea din spate a melcilor, după operațiunea de separare.
      Capetele și-au văzut de viata lor și s-au descurcat și fara partea lor dorsala, aceasta a rămas să ne bucure pe noi toti aici pe HN cu comentarii fara cap.
    Atunci tragem o concluzie tulburatoare (Luni, 8 martie 2021, 20:20)

Zapateado [utilizator]

Ca invierea lui Hristos a fost perfect posibila.Partea divina din el i-a putut actiona genele de regenerare pe care un om obisnuit nu le are.

Astept acum injuraturi si argumente de tipul: exclus ,fiindca toti popii sunt lacomi si burtosi.
      Just (Marţi, 9 martie 2021, 8:34)

Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

Dar cand a fost Iisus decapitat ca nu mai stiu? Si de asemenea nu stiu daca in experiment oamenii de stiinta au decapitat un melc mort sau unul viu. Si iarasi nu stiu daca melcul a fost decapitat inainte sau dupa crucificare.

Un lucru e cert: ambii au fost prinsi de oameni rai.
      Și de ce te compromiți? (Marţi, 9 martie 2021, 8:40)

asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

A spus Hristos că tu ai dreptul să judeci oamenii? Ești și laș făcându-i burtoși și lacomi pe popi, dar spunând că alții fac asta. Fiecare răspunde de faptele sale. Fiecare se roagă pentru el, numai el știe secretul vieții lui și poate să-l spună numai Lui. Păcătuiești în tot ce spui și faci.