Un studiu realizat de cercetătorii clujeni afirmă că pesta porcină ar putea fi transmisă de insecte

de S.J.     HotNews.ro
Marţi, 13 aprilie 2021, 11:37 Science - Stiintele vietii

Studiu al cercetatorilor clujeni asupra pestei porcine africane
Foto: USAMV Cluj-Napoca
Rezultatele unui proiect de cercetare al Universitatății de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj-Napoca arată că pesta porcină africană ar putea fi transmisă de insecte, potrivit unui comunicat oficial al universității.

Specialiștii USAMV Cluj-Napoca precizează că descoperirea majoră a acestor studii este că anumite specii de insecte hematofage, recoltate din focare de pestă porcină africană, se hrănesc pe porci, astfel că în corpul lor se găsește material genetic al virusului PPA. Peste 70% din insectele hematofage recoltate în ferme comerciale cu PPA declarată conțineau ADN-ul viral, conform sursei citate.

Studiul a relevat, de asemenea, că importanța insectelor hematofage ar putea fi mai mare în ferme comerciale decât în sistemul tradițional și că dinamica abundenței acestor insecte ar putea explica numărul crescut de cazuri în lunile de vară.

„Pentru a înţelege amploarea pe care PPA o are în România, doar în perioada de implementare a acestui proiect, respectiv martie 2020 - ianuarie 2021, au fost confirmate 1.030 focare PPA la porci domestici, cu 186.647 animale afectate, și 1.578 cazuri PPA la porcii mistreți”, a declarat dr. Alexandru Supeanu, responsabil al proiectului din partea ANSVSA.

Pesta Porcină Africană reprezintă o boală virală care afectează atât porcii domestici, cât şi mistreţii. Chiar dacă această boală nu afectează oamenii, ea are consecinţe economice extrem de importante pentru creşterea porcilor în România, potrivit comunicatului remis de USAMV Cluj-Napoca.

Studiul a fost finanțat de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) și implementat, în calitate de coordonator, de USAMV Cluj-Napoca, în colaborare cu Institutul de Diagnostic și Sănătate Animală (IDSA) și Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).

Rezultatele studiului au fost publicate deja și în jurnalul oficial al EFSA.

ca si la oameni (Marţi, 13 aprilie 2021, 11:45)

TrickyWicky [utilizator]

Se trateaza efectele si nu cauzele.
    Porcii au si ei un sistem imunitar. crescuri in interior si hraniti cu mizerie le scade sist imunitar.
    Paralela la oameni mizeria de hrana o gasim in supermarket
      Nu e neapărat alimentația (Marţi, 13 aprilie 2021, 17:03)

trotuar [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

Aceeași boală apare și la porcii mistreți care se hrănesc "natural".

Sunt alți factori mai importanți decât alimentația cum ar fi densitatea de porcine, cele domestice sunt în crescătorii unde un porc infectat e garantat să infecteze pe ceilalți.

Alt factor e diversitatea genetică mai scăzută a porcului domestic unde un vier montează toate scroafele inclusiv fiicele sau nepoatele pentru a menține linia genetică dorită, să crească repede, să producă carne mai multă etc. Același lucru se observă și la câinii de rasă, cu cât rasa e mai "pură" cu atât are probleme medicale specifice pe când o corcitură stradală nu are problemele astea.

Calitatea alimentelor din supermarket nu e problema majoră comparativ cu stilul de viață și ce alegem să mâncăm.