Un nas artificial capabil să ''miroasă'' bacterii a fost conceput de o echipă de cercetători israelieni

Luni, 21 iunie 2021, 19:51 Science - Stiintele vietii

Mirosul ne da indicii referitoare la sanatatea noastra
Foto: EveryStock
O echipă multidisciplinară de oameni de ştiinţă de la Universitatea Ben Gurion din Israel a inventat un nas artificial capabil să detecteze o varietate de bacterii, informează agenţia TPS duminică.

Un nas artificial capabil să monitorizeze în mod continuu contaminarea bacteriană - o realizare ce a fost considerată până în prezent dificil de atins - are numeroase posibilităţi de punere în practică.

"Am inventat un nas artificial bazat pe nanoparticule de carbon unice ("puncte carbonice"), capabile să depisteze molecule de gaz, mai ales să detecteze bacterii prin metaboliţii volatili pe care acestea îi eliberează în atmosferă", a declarat profesorul Raz Jelinek, cercetător principal în cadrul studiului.

Nasul artificial utilizează reacţii chimice şi electrozi pentru a "mirosi" bacterii. Din punct de vedere tehnic, acesta înregistrează modificările la nivelul capacitanţei induse prin legarea moleculelor de vapori la electrozi interdigitaţi (IDE) acoperiţi cu puncte carbonice ce prezintă polarităţi diferite.

Învăţarea automată poate determina senzorul să identifice, cu precizie înaltă, diferite molecule de gaz, individuale sau în mixturi, potrivit Agerpres.