Dacă ești om, vei muri. Acesta nu este cel mai reconfortant gând, dar moartea este prețul inevitabil pe care trebuie să îl plătim pentru a fi în viață. Cu toate acestea, oamenii reușesc să modifice ”data de expirare”, pe măsură ce medicamentele și tehnologiile noastre avansează. Dacă durata de viață a omului continuă să se întindă, am putea deveni într-o zi nemuritori? Răspunsul depinde de ceea ce crezi că înseamnă să fii un om nemuritor, potrivit Live Science.

„Nu cred că atunci când oamenii chiar întreabă despre nemurire se gândesc cu adevărat la NEMURIRE, cu excepția cazului în care cred în ceva de genul sufletului”, a declarat Susan Schneider, filosof și director fondator al Centrului pentru Mintea Viitorului de la Florida Atlantic University. „Dacă cineva ar fi capabil să-și îmbunătățească creierul și corpul pentru a trăi foarte mult timp, tot nu ar putea trăi dincolo de sfârșitul universului”.

Oamenii de știință se așteaptă ca universul să se sfârșească, ceea ce pune un lacăt imediat pe un mister despre potențialul nemuririi umane. Unii oameni de știință au speculat despre supraviețuirea morții universului, așa cum a raportat jurnalistul științific John Horgan pentru Scientific American, dar este puțin probabil ca oricare om în viață să experimenteze oricum dispariția universului.

Hidra și visul nerealist al renașterii permanente

Mulți oameni îmbătrânesc și mor. Pentru a trăi la nesfârșit, ar trebui să oprim îmbătrânirea corpului.

Un grup de animale ar fi rezolvat deja această problemă, deci nu este atât de exagerat pe cât pare. Hidra sunt nevertebrate mici, de tip meduză, cu o abordare remarcabilă a îmbătrânirii. Ele sunt în mare parte alcătuite din celule stem care se împart constant pentru a forma celule noi, deoarece celulele lor mai vechi sunt aruncate. Fluxul constant de celule noi permite hidrei să se întinerească și să rămână pentru totdeauna așa, a scris anterior Live Science.

„Se pare că nu îmbătrânesc, deci, potențial sunt nemuritoreare”, a declarat pentru Live Science Daniel Martínez, profesor de biologie la Pomona College din Claremont, California, care a descoperit lipsa îmbătrânirii hidrei.

Hidra arată că animalele nu trebuie să îmbătrânească, dar asta nu înseamnă că oamenii și-ar putea reproduce obiceiurile de întinerire. La o lungime de 10 milimetri, hidra este mică și nu are organe. "Este imposibil pentru noi, deoarece corpurile noastre sunt super complexe", a spus Martínez.

Oamenii au celule stem care pot repara și chiar reconstrui părți ale corpului, cum ar fi în ficat, dar corpul uman nu este format aproape în totalitate din aceste celule, așa cum sunt aceste meduze. Asta pentru că oamenii au nevoie de celule pentru a face alte lucruri decât să se divizeze și să producă celule noi. De exemplu, celulele noastre roșii din sânge transportă oxigenul în jurul corpului.

„Facem celulele să se angajeze într-o funcție și, făcând asta, trebuie să piardă capacitatea de a se împărți”, a spus Martínez. Pe măsură ce celulele îmbătrânesc, la fel îmbătrânim și noi. Nu putem arunca pur și simplu vechile noastre celule, așa cum o fac hidra, pentru că avem nevoie de ele. De exemplu, neuronii din creier transmit informații. "Nu vrem ca aceștia să fie înlocuiți", a spus Martínez, pentru că altfel, nu ne vom aminti nimic.

Hidra ar putea inspira cercetări care le permit oamenilor să ducă o viață mai sănătoasă, de exemplu, găsind modalități prin care celulele noastre să funcționeze mai bine pe măsură ce îmbătrânesc, potrivit lui Martínez. Cu toate acestea, sentimentul său este că oamenii nu vor atinge niciodată o astfel de nemurire biologică.