Oamenii de știință din SUA au descoperit că coronavirusul Khosta-2, care infectează liliecii mici cu potcoavă din Rusia, este capabil să se unească cu versiunea umană a proteinei ACE2 și să infecteze celulele umane, potrivit Rador care citează Tass.

Lilieci mici cu potcoavaFoto: Flickr

Rezultatele experimentelor cercetătorilor au fost publicate într-un articol postat în biblioteca electronică bioRxiv. "Am studiat două coronavirusuri la liliecii de talie mică (microchiroptere) care infectează liliecii (chiroptere) în Rusia.

S-a dovedit că unul dintre coronavirusuri se poate lega de receptorul uman ACE2 pentru a pătrunde în celulele umane. Descoperirea acestui virus a indicat pentru prima dată faptul că coronavirusurile, teoretic capabile să infecteze oamenii, circulă în populațiile de animale și în afara Asiei" - scriu cercetătorii.

Istoria exactă a apariţiei SARS-CoV-2 este încă subiect de dispută în rândul biologilor și evoluționiștilor, dar oamenii de știință sugerează că strămoșul acestuia a început să se răspândească printre liliecii din Asia de Est, la mijlocul secolului trecut.

Descoperirea istoriei evoluției SARS-CoV-2 este complicată de faptul că, în ultimul an, oamenii de știință au descoperit urme de anticorpi la SARS-CoV-2 sau un virus foarte asemănător cu acesta în probe de sânge uman prelevate cu mult înainte de începutul pandemiei.

Un grup de biologi moleculari condus de Michael Letko, docent al Universităţii din Pullman, statul Washington (SUA), a descoperit primul exemplu de existență a coronavirusurilor periculoase pentru oameni în populațiile de animale din afara Asiei de Sud-Est și de Est.

Descoperirea a fost făcută în timp ce analizau mostre de biofluide colectate de la liliecii ruși cu potcoavă. (www.tass.ru)