Cercetătorii britanici au folosit editarea genetică pentru a crea o roșie care să rezolve una dintre marile probleme ale alimentației vegane: lipsa vitaminei D, anunță Reuters.

O echipă de cercetători de la Centrul John Innes din Norwich au editat structura genetică a roșiilor pentru a deveni o sursă robustă de vitamina D, cea care nutrienți importanți pentru sănătatea oaselor, dinților și a musculaturii.

Deși vitamina D este creată în corpul nostru după expunerea la lumina soarelui, sursa principală a acesteia este în alimentație, preponderent în produse lactate și carne.

Nivelurile scăzute ale vitaminei D sunt asociate cu o multitudine de afecțiuni și boli fizice, de la cancer la boli cardiace. Cercetătorii afirmă în studiul pe care l-au publicat în revista Nature Plants că în jur de un miliard de persoane sunt afectate la nivel global de deficiențe ale vitaminei D.

Frunzele de roșii conțin una dintre componentele necesare creării vitaminei D3, numită 7-DHC. Vitamina D3 este considerată cea mai bună când vine vorba de creșterea nivelurilor de vitamina D în corp.

Cercetătorii au modificat genomul roșiei cu tehnica Crispr

Cercetătorii au folosit tehnica Crispr, cea utilizată în vara anului trecut pentru primul studiu de editare genetică pe subiecți umani, pentru a modifica genomul roșiilor astfel încât 7-DHC să se acumuleze substanțial și în fruct, nu doar în frunze.

Oamenii de știință au descoperit că, după ce frunzele și fructele au fost expuse la lumină ultraviolet timp de o oră, roșia conținea echivalentul în vitamina D a două ouă medii sau 28 de grame de de ton.

Majoritatea suplimentelor de vitamina D3 sunt pe baza lanolinului extrase din lâna de oaie. Întrucât oaia nu este sacrificată în timpul procesului, suplimentele sunt acceptate de vegetarieni, dar nu și de vegani.

Lichenii sunt considerați o sursă vegană de vitamina D3 dar datele de până acum privind eficacitatea acestora este limitată iar plantele sunt de asemenea scumpe.