S-a descoperit o celula stem ce poate cauza cancer la prostata

de Stefan Popovici     HotNews.ro
Joi, 10 septembrie 2009, 1:17 Science - Stiintele vietii

Cercetatorii au descoperit o celula stem care ar putea fi responsabila pentru declansarea unor forme de cancer la prostata. Intr-un articol din revista Nature se precizeaza ca desi noua descoperire nu a depasit inca stadiul experimental, oamenii de stiinta cred ca aceasta ar putea explica producerea unor forme de cancer la prostata, ducand in viitor la noi metode de tratament, scrie Reuters.

Doctorul britanic Helen Rippon a afirmat ca rolul celulelor stem in dezvoltarea cancerului la prostata a fost, timp de multi ani, subiectul unor intense speculatii. Rippon a mai declarat ca noua celula stem nu depinde de hormonii masculini ce controleaza cresterea prostatei pentru a supravietui. Acesta poate fi un indiciu asupra cauzelor din care cancerul devine imun la tratamentele cu hormoni, aplicate in stagiile finale ale bolii.

Cancerul la prostata ucide anual 254.000 de barbati, pretutindeni in lume, fiind a doua cea mai raspandita forma de cancer prezenta la sexul masculin, dupa cancerul pulmonar.