Aproape 70% dintre barbatii britanici si jumatate dintre barbatii din Europa de vest au ADN comun cu cel al faraonului egiptean Tutankhamon, au descoperit geneticienii elvetieni, potrivit Reuters.

Cercetatorii de la centrul de genealogie din Zurich, iGENEA, au reconstruit profilul genetic al tanarului faraon, care a ajuns pe tron la varsta de 9 ani, al tatalui sau Akhenaten si bunicului Amenhotep al III-lea, potrivit unui film realizat pentru Discovery Channel.

Rezultatele arata ca Tutankhamon apartinea unui grup genetic cunoscut ca haplogrupul R1b1a2, la care apartin peste jumatate din barbatii din Europa de vest, ceea ce indica faptul ca au un stramos comun.

Mai putin de 1% dintre egiptenii din zilele noastre fac parte din acest haplogrup, potrivit iGENEA.

"A fost foarte interesant sa descoperim ca apartine unui grup genetic din Europa - existau multe grupuri genetice posibil in Egipt unde ADN-ul sau ar fi putut sa apartina", a declarat Roman Scholz, directorul centrului iGENEA.

Circa 70% dintre barbatii spanioli si 60% dintre francezi apartin aceluiasi grup cu faraonul care a condus Egiptul in urma cu peste 3.000 de ani.

"Credem ca stramosul comun traia in Caucaz, acum circa 9.500 de ani", a spus acesta.

Se estimeaza ca primele migratii ale haplogrupului R1b1a2 spre Europa au inceput odata cu raspandirea agriculturii in jurul anului 7000 i.e.n., afirma cercetatorii de la iGENEA. Insa geneticienii nu stiu sigur cum linia paterna a lui Tutankhamon a ajuns in Egipt.

Cercetatorii elvetieni au declarat ca efectueaza alte teste ADN pentru a cauta si identifica acele persoane care reprezenta cele mai apropiate "rude" in viata ale faraonului Tutankhamon.