Mircea Tudor, directorul firmei MB Telecom care a castigat marele premiu la Salonul de Inventii de la Geneva, a discutat online despre sistemul Roboscan 2M Aeria

de Redactie     HotNews.ro
Luni, 15 aprilie 2013, 22:35 Science - Tehnologie


Mircea Tudor
Foto: Agerpres
Firma romaneasca MBTelecom a castigat pentru a doua oara marele premiu la Salonul de Inventii de la Geneva, cu sistemul Roboscan 2M Aeria. Tehnologie unica in prezent, Roboscan 2M Aeria poate radiografia in cateva minute fuzelajul si aripile unui avion, cu scopul de a identifica orice obiect de contrabanda sau eventuala amenintare aflate la bord. Mircea Tudor, presedintele MBTelecom si coordonatorul echipei care a lucrat patru ani la realizarea sistemului de scanare a avioanelor, a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre cum a ajuns o companie romaneasca sa obtina de doua ori marele premiu - o premiera in in istoria salonului de la Geneva, cine face parte in echipa de cercetare si care sunt sansele de succes comercial ale acestui produs.

  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu validam comentariile care contin mai mult de doua intrebari, care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.

Roboscan 2M Aeria a fost realizata de firma MB Telecom in parteneriat cu Centrul Est European pentru Cercetare Aplicativa Integrata (CEECAI). Colectivul care a lucrat la realizarea sa cuprinde peste 20 de specialisti in fizica nucleara, electronica industriala, software, automatizari, actionari hidraulice, structuri mecanice, tehnica automobilului, transmisie si procesare de date.

Inventia este destinata serviciilor vamale, armatei, aeroporturilor si companiilor aeriene, iar ca aplicatie militara scannerul Roboscan Aeria poate diagnostica in timp foarte scurt si aparatele de zbor mitraliate, cu scopul de a determina rapid daca acestea mai pot zbura in deplina siguranta sau necesita interventii urgente.

MB Telecom a castigat prima data marele premiu al Salonului de Inventii de la Geneva in anul 2009, pentru Roboscan 1 M, un sistem revolutionar de radiografiere cu raze gama a camioanelor.


Sursa foto: MBtelecom.ro


Citeste mai multe despre   



Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















11692 vizualizari

  • Aveti vreun patent pentru inventie? (Luni, 15 aprilie 2013, 23:17)

    Alui [utilizator]

    Atât.
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:30)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alui

      Da, avem brevet de inventie international si nu lansam niciodata o informatie tehnica in public inainte de a o proteja prin brevet.
  • Tot respectul (Marţi, 16 aprilie 2013, 10:58)

    smeuletz [utilizator]

    In primul rand felicitari, firmei si echipei care a pus la punct acest proiect si l-a si terminat!

    Intrebare:
    Care a fost cea mai dificila problema tehnica de rezolvat (si deci unde se gaseste cel mai mare plus de valoare fata de tehnologii de scanare existente)?
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:32)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui smeuletz

      Incep cu raspunsul de la coada la cap. Cea mai mare valoare adaugata este ca produsul este unic. Deci nu exista termen de comparatie si nici tehnologii de scanare existente pentru avioane. Am intampinat numeroase probleme tehnice dintre care cea mai dificila a fost sa putem trece de aripile avionului. Ne-au trebuit trei ani sa gasim solutia de a le evita si solutia a venit de la colegul meu Costel Sima care a propus sa intoarcem cu 90 de grade perspectiva scanarii. Odata abordata problema in acest fel, am inceput sa gasim rand pe rand solutii la celelalte probleme si intr-un an am avut un concept functional virtual.
  • FELICITARI ! (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:11)

    Panait [anonim]

    Felicitari ! este o mare realizare !
    Intrebare : ati incercat sa vorbiti cu reprezentati ai statul roman ? MAE ?
    Asemena inventii trebuie ajutate de statul roman si de asemenea sa se implice in a face lobby in tarile straine. Presupun ca, pretul unui asemena produs e foarte mare si va trebuie lobby intens din partea MAE-ului, guvernului samd...
    Aveti suport din partea lor ?
    Cate locuri de munca ati creat ?
    Cate locuri de munca estimati sa creati daca veti vinde scanerul in mai multe tari ?
    Ma gandesc asa simplu ca, decat sa cumparam scanere de la americani sau chinezi mai bine finantam noi astfel de scanere si banii se intorc o parte din ei in Romania si genereaza si valoare !

    Felicitari si speram sa auzim de cat mai multe lucurui buni !
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:35)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Panait

      Nu am avut inca niciun dialog cu oficiali ai statului roman pe tema scannerului pentru avioane, dar suntem furnizori recunoscuti pentru tehnologii de securizare a frontierei pentru statul roman si am facut parte dintre furnizorii care au implementat cu mare succes sistemul de securizare a frontierelor pentru accesul in spatiul Schengen.

      Aveti dreptate, produsele strategice cum este Roboscan Aeria necesita un suport consistent din partea reprezentantilor statului roman, pana la cel mai inalt nivel, pentru a fi promovate la export. Cu atat mai mult cu cat nimeni nu poate oferi astazi un astfel de produs in afara de noi.

      Estimez o crestere de personal cu cel putin 50 de angajati de foarte inalta calificare, care sa participe la productia de serie a acestei tehnologii unicat.
  • Buna ziua si Felicitari! (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:16)

    Ioan Bogdan [anonim]

    Este foarte foarte interesant ce am citit mai sus, iar intrebarile mele se leaga de CV-ul dumneavoastra. Cine sunteti, unde v-ati facut scoala si care au fost mentorii dumneavoastra, daca aveti asa ceva? M=ar mai interesa si daca firma dvs. este o scoala in sine? Rezultatele cam asa o recomanda.
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:37)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioan Bogdan

      Mi-am facut studiile in Romania, la fel ca toti colegii mei care au participat la aceasta inventie, iar in ceea ce ma priveste adevarata scoala a fost activitatea de peste 20 de ani in Centrala Constructii Cai Ferate unde am facut proiectare si service pentru echipamente speciale. Firma pe care o conduc este o scoala in sine. Mai mult decat atat, am infiintat si primul centru de cercetare privata din Romania dedicat activitatilor de cercetare aplicativa interdisciplinara in care dezvotam atat proiecte proprii, cat si proiecte ale unor parteneri terti.
  • Universitati (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:17)

    urfe [utilizator]

    Buna ziua,

    as vrea sa stiu daca a existat o cooperare cu universitati romanesti. In cazul in care a existat, atunci cum ati aprecia nivelul de pregatire al cadrelor si studentilor, cat si experienta generala avuta in mediul academic romanesc univ.

    Toto data as dori si sa stiu daca din proiect au rezultat si publicatii stiintifice relevante.

    Va multumesc.
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:40)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui urfe

      Din pacate nu am reusit pana acum nicio cooperare cu universitati si nu pentru ca nu am dorit-o, ci pentru ca am constatat de fiecare data un racord firav al institutiilor de invatamant superior cu economia reala. Pe de alta parte, noi activam intr-o nisa de piata atat de ingusta incat e firesc sa nu gasim competente in mediul academic din Romania specializate in obiectul nostru de activitate.

      Nu avem ca prioritate publicatii stiintifice, acestea fiind mediul de publicare al cercetarii academice. Noi suntem preocupati de dezvoltarea de tehnologii, know-how industrial si bine-nteles de protejarea acestor forme de proprietate intelectuala prin brevete de inventie.
  • Cercetarea in Romania (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:20)

    urfe [utilizator]

    Am o a doua intrebare: Lipsa caror experiente s-a simtit cel mai acut in momentul in care s-a pornit un proiect de cercetare in Romania?

    Ma refer aici de exemplu la nivelul general de pregatire al absolventilor, al cadrelor didactice, al lipsei fondurilor samd.
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:42)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui urfe

      Evident durerea cea mai mare in cercetarea romaneasca este subfinantarea cronica, dublata de o repartizare a fondurilor publice dupa criterii foarte discutabile si care nu au ca obiectiv prioritar performanta si generarea de valoare adaugata in economie. Nu in ultimul rand, avem o capacitate de evaluare a proiectelor depuse in competitiile nationale fara experienta manageriala si antreprenoriala.
  • Intrebare (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:20)

    Vladimir Felicia [anonim]

    1. In rOMANIA ati incercat cumva vreo finantare publica a proiectului, ati participat la vreun concurs? Sunt curioasa daca si in cazul dumneavoastra s-a intamplat ce se intample de obicei cu filmele romanesti, premiate la festivaluri internationale, dar refuzate sau plasate pe ultimele locuri la concursuri nationale.

    2. Finantarea proiectului este 100% privata si daca da ea apartine in totalitate companiei pe care o conduceti sau finantarea a venit si de la alte firme straine care v-au cerut dezvoltarea acestui dispozitiv?
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:49)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vladimir Felicia

      1. Da, dupa adjudecarea marelui premiu la Geneva in 2009 am beneficiat de finantari publice pentru cateva proiecte de cercetare care au acoperit aproximativ 10% din fondurile noastre de cercetare. Restul a fost suportat din bugetul propriu.

      In prezent, am propus cu jumatate de an in urma autoritatilor romane o finantare publica pentru proiectul Roboscan Aeria, dar, spre surprinderea noastra, evaluatorii l-au considerat nefinantabil, fiind plasat pe locul 12 din 15 proiecte depuse la Securitate. Daca nu am fi crezut in el, ar fi trebuit sa renuntam rusinati de un astfel de punctaj si sa ne apucam de agricultura.

      Concursul a fost organizat de Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifica si urmeaza sa fie finantat din bugetul national, dar proiectul nostru fiind codas nu va intra in aceasta schema de finantare. La ultima etapa de evaluare, derulata in timp ce eram la Geneva in atentia comunitatii stiintifice internationale, am mai primit 2,5 puncte, astfel incat am urcat de pe locul 12 pe locul 11.

      La Geneva, 85 de specialisti membii ai juriului din toata lumea au evaluat inventia noastra in unanimitate ca fiind cea mai buna din peste 1000 de inventii inscrise in competitie de 725 de inventatori.
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:50)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vladimir Felicia

      2. Finantarea acestui proiect a fost realizata pana acum 100% din fonduri proprii.
  • de ce nu se aplica scanarea la orice (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:23)

    woe [anonim]

    De ce se aplica doar la avioane?
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:51)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui woe

      Am dezvoltat tehnologii de scanare si pentru camioane si containere sau pentru bagaje de mana cu aplicatii in aeroport. De data asta, am prezentat la Geneva acest scanner pentru avioane asa cum am spus unicat mondial. Dar putem dezvolta tehnologii de scanare si pentru alte aplicatii.
  • felicitari! (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:26)

    Laur [anonim]

    Ma frapeaza tot mai mult in ultima vreme distanta enorma dintre nivelul varfurilor acestor tari (pe diverse domenii) si nivelul majoritatii care este infernal de jos. Cum simtiti dumneavoastra scoala romaneasca in prezent? care credeti ca sunt cele mai mari probleme si care sunt solutiile pe care le vedeti pentru un invatamant de masa de succes?

    Va multumesc,
    Cu respect!
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:53)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Laur

      Sunt de acord cu dumneavoastra ca nivelul de educatie scade intr-un ritm alarmant, dar in acelasi timp se produce un paradox: din acest sistem ies varfuri cu competente deosebite. V-as da un singur exemplu: acum 3 ani am angajat in cadrul firmei noastre un elev de liceu in clasa a X-a care a avut o activitate foarte performanta in ciuda varstei fragede. Avem multe exemple in cadrul firmei noastre, tineri studenti care vin si se angajeaza in anul II sau III de studii. Nu am avut pana acum dificultati in a gasi in piata romaneasca competentele profesionale si umane de care avem nevoie.
  • O ultima intrebare (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:27)

    urfe [utilizator]

    Am experienta unui doctorat facut in strainatate - multe dintre proiectele derulate la facultati sunt finantate partial de firme private (nu ma refer numai la nume mari precum Microsoft sau Siemens, ci si la unele cu resurse mult mai modeste, dar interesati de cercetare). In ce masura vedeti ca posibil un astfel de parteneriat in Romania pentru proiectele dvs viitoare?
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:54)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui urfe

      Cred ca vom ajunge si in Romania sa derulam astfel de proiecte si suntem foarte deschisi sa participam in teme de doctorat in parteneriat cu unitati de invatamant din Romania.
  • doua intrebari (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:29)

    Marius pANdele [anonim]

    1. Ati lucrat vreodata in cercetarea de stat romaneasca?

    2. Care este parerea dvs referitor la ce se intampla acum in cercetare, si nu in privat, ci in institute?
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:57)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius pANdele

      1. Nu am lucrat niciodata in cercetarea de stat. Am inceput sa investesc in cercetare privata din anul 1995 si de atunci mi-am consolidat convingerea ca cercetarea privata poate fi un vector de performanta si eficienta economica si merita o atentie particulara din partea celor care gestioneaza acest domeniu la nivel guvernamental.

      2. Din pacate, cercetarea dezvoltata in multe dintre institutele finantate public nu genereaza acea valoare adaugata in economie, proiectele de cercetare fiind in mare parte de portofoliu si finalizandu-se cu dosare impresionante, dar fara efecte in know-how-ul colectiv. Evident ca exista si exceptii de la aceasta viziune, dar sunt prea putine si prea izolate pentru a contrazice ideea de neperformanta in cercetarea de stat.
  • Buna ziua! (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:33)

    Anghel Florin [anonim]

    Pentru ca sunteti implicat in cercetarea de varf, as vrea sa aflu care este parerea dumneavoastra referitor la ELI-NP, laserul de la Magurele? Banuiesc ca aveti contacte in afara, se vorbeste despre aceasta realizare sau care sunt reactiile? Va intreb asta pentru ca mi-e teama ca privirea pe care avem noi asupra acestui proiect este putin provinciala, asa ca as vrea sa am o viziune mai globala.

    Va multumesc si felicitari pentru realizarea dumneavoastra!
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:59)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anghel Florin

      Proiectul ELI-NP este o mana cereasca pentru cercetarea romaneasca si pune Institutul National de Fizica Nucleara de la Magurele in lumina pe care o merita in peisajul cercetarii europene si mondiale. Vorbeam intr-un raspuns anterior de exceptiile de la reguli, IFIN-HH este una dintre aceste exceptii, o insula de performanta pe care o cunosc destul de bine, cu care colaboram si care are rezultate vizibile si apreciate peste tot in lume.
  • La stat sau la privat (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:36)

    Alexandra [anonim]

    Buna ziua,

    Inventia este impresionanta si salut initiativa. Intrebarea este de catre cine au fost finantate cercetarile: de stat sau de o companie privata? Mai departe, drepturile de comercializare ii revin finantatorului de pana acum?

    Multumesc
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:01)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandra

      Am raspuns anterior la intrebarea referitor la finantare. In ceea ce priveste drepturile de comercializare, acestea pot face obiectul unor contracte comerciale si pot fi transferate total sau partial catre orice entitate interesata sa comercializeze produsele noastre.
  • Scanare pentru defectiuni (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:39)

    Mirela [anonim]

    Am urmatoarea curiozitate: sistemul poate fi folosit si in scopul scanarii aeronavei pentru a detecta eventualele degradari/defectiuni (fizice) aparute in fuzelaj?

    Multumesc
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:02)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mirela

      Da, sistemul nostru poate fi folosit si pentru a detecta eventualele degradari sau defectiuni aparute in fuzelaj sau in mecanismele unei aeronave, asa cum poate detecta traiectoria gloantelor si eventuale gloante ramase in corpul aeronavelor militare.
  • Roboscan Aeria (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:41)

    Aurelian B. [anonim]

    Buna ziua si felicitari pentru premiu! Vreau sa stiu mai multe detalii despre Roboscan 2M Aeria. Inteleg ca scaneaza avioanele si poate detecta anumite obiecte. Am o nelamurire legata de faptul ca tot aici pe HotNews.ro, la o intalnire online cu domnul Zamfir, seful laserului de la Magurele, acesta spunea ca una dintre aplicatiile de la ELI va fi identificarea prin scanare a deseurilor nucleare sau a tranzitului cu astfel de substante radioactive in camioane. Aparatul duvs poate face acest lucru sau care sunt substantele pe care le poate detecta?

    Va multumesc/
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:04)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Aurelian B.

      Pentru radiografierea containerelor si camioanelor avem deja o tehnologie mai veche dezvoltata in perioada 2004-2008 si premiata cu marele premiu de la Geneva in 2009. Aceasta tehnologie poate detecta deseuri nucleare aflate in camioane sau containere si, cu echipament ajutator, putem identifica tipul izotopilor care genereaza radiatii ionizante.
  • curiozitate (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:43)

    Hegemona [anonim]

    Buna ziua!

    Ce s-a intamplat cu prima inventie cu care ati cucerit acest premiu? Am citit ca Ministerul de Interne a cumparat Roboscan 1 M, dar nu direct de la compania romaneasca, ci prin EADS. Este adevarat? Cum s-a putut intampla asa ceva?
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:07)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Hegemona

      Nu, nu este adevarat. Ministerul de Interne nu a cumparat pana acum Roboscan 1M nici de la noi, nici de la EADS. Administratia vamala din Romania este entitatea responsabila cu controlul marfurilor care intra in Romania si are in dotare pana in prezent 18 sisteme de scanare produse de noi si care fac parte din sistemul de securizare a frontierei europene gestionata de Romania. In aceste proiecte nu a existat niciun intermediar, autoritatea vamala deruland direct prograe de achizitie publica prin organizarea de licitatii internationale in urma carora s-au incheiat contracte de achizitie.
  • Felicitari domnule Mircea Tudor, (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:03)

    proletara [utilizator]

    pentru ambele premii : ROBOSCAN 1M si ROBOSCAN 2M.
    pana va publicati si CV-ul , pe care cineva l-ar dori, eu dau coordonatele firma MB Telecom SRL, pentru a va trimitefelicitarilee si direct la sediul firmei .
    Oras: Oras Otopeni
    Adresa: Calea BUCURESTILOR 3A Otopeni
    Cod Postal: 75100
    Telefon: 3504057 ()
    Cod Unic de Identificare: RO 6612564
    Nr. Registrul Comertului: J23/769/2004
    Stare societate : INREGISTRAT din data 31 Mai 2004 ,Anul infiintarii : 1994
    INTREBARE :
    - CEECAI unde are sediul ?
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:12)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui proletara

      CEECAI este centrul nostru de cercetare si are aceeasi adresa ca si firma MB Telecom. Intr-o cladire noua, data in functiune cu un an in urma si in care am implementat tehnologii proprii de producere si conservare a energiei, fiind singura cladire pasiva de dimensiuni mari din Romania (peste 6.000 de metri patrati).
  • Contracte semnate (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:39)

    Alexandr [anonim]

    Buna ziua si felicitari pentru inovatie !

    Aveti deja contracte semnate sau in curs de pregatire ?
    Multumesc
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:13)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandr

      Avem demarate negocieri cu cativa parteneri care ne-au contactat la Geneva si speram ca aceste negocieri sa se concretizeze in contracte. Vreau sa subliniez ca achizitia unor tehnologii de o asemenea complexitate nu se face de azi pe maine, ci in urma unor evaluari foarte serioase si deruland proceduri de achizitie tipice sectorului public.
  • amortizare cheltuieli (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:45)

    mara [anonim]

    cat v-a costat cercetare pentru acest proiect si in cat timp credeti ca veti amortiza suma?
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:14)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui mara

      Investitia in cercetarea pentru acest proiect depaseste 8 milioane de euro si mizam pe o amortizare in aproximativ 5 ani, egala cumva cu perioada de dezvoltare a proiectului.
  • Este ? (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:49)

    SRA [utilizator]

    Este un proiect finantat de stat sau privat ?
    Merci
    Stefan RADOVEANU
    Expert Intelligence économique
    GENEVE
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:14)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui SRA

      Am raspuns mai sus.
  • In primul rand felicitari!!! (Marţi, 16 aprilie 2013, 14:57)

    Eugen [anonim]

    Toata stima pentru romani de genul domnului Mircea Tudor. Succesul acestui premiu vine doar ca o confirmare a succeselor anterioare. Domnule Tudor, veti toata aprecierea mea pentru ca ati stiut sa transformati niste inventii de succes intr-un business real cu succes comercial. Puteti enumera cativa pasi importanti pentru a putea transforma o inventie buna intr-un succes de piata?
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:15)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Eugen

      Greseala pe care o fac cei mai multi inventatori este sa faca intai inventia, dupa care sa ii caute piata. Noi pornim invers, de la o analiza atenta a pietei, sesizand necesitatile ei si inventand acele produse de care piata are nevoie. In acest fel transformarea inventiei in business este mult mai usoara si o consecinta fireasca a demersului creativ.
  • Felicitari echipei! (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:09)

    hoinar [utilizator]

    Realizarea e impresionanta. Bravo!

    Nu publicati un tutorial pentru start-up-uri? :-).
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:17)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui hoinar

      Deocamdata suntem foarte concentrati sa derulam activitatile de natura economica, dar ne preocupa activitatea de mentorat pentru a transfera altora experienta manageriala pe care am acumulat-o in 21 de ani de activitate antreprenoriala privata.
  • Maturitatea intreprinzatorului conteaza,enorm! (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:11)

    nietandrei [anonim]

    1.Credeti ca romanii ar trebui sa exporte idei si probabil concepte in alte spatii decat cel national in ideea ca un parteneriat multinational are mai multe sanse sa extrapoleze un produs care ar fi nesustenabil?
    2.Avand in vedere ca acesta este un proiect si faptul ca este nominalizat ca produsul castigator reprezinta un "patent" credeti ca aeroporturile din ROmania vor pune pret pe siguranta clientilor si cu toate problemele financiare vor dori sa cumpere ingineria dvs?
    Comentariu:Ce piata ar fi ca oamenii care sunt destepti sa se adreseze problemelor din afara ca astfel vom fi si noi "local" beneficiari.
    • Raspuns (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:21)

      Mircea Tudor [hotnews.ro] i-a raspuns lui nietandrei

      1. Nu. Sunt un partizan declarat al identitatii nationale sub toate formele ei si cu atat mai mult in ceea ce priveste creatia tehnica si stiintifica, in care romanii au excelat in toate timpurile. Cred ca avem datoria de a nu ne dilua meritele in pseudoparteneriate, ci dimpotriva de a intra in ele cu concepte, idei, tehnologii, brevete, solutii industriale de pe pozitie de egalitate cu partenerii straini.

      2. Nu avem inca un dialog cu aerporturile din Romania, drept pentru care nu stiu sa va spun cum vor reactiona in fata produsului nostru. In schimb am primit o reactie foarte interesanta de la compania Turkish Airlines care doreste sa initieze un proiect comun avand la baza tehnologia Roboscan Aeria cu scopul de a negocia prime de asigurare mai reduse cu asiguratorii lor si atragerea de clienti catre aceasta companie, plecand de la un standard de securitate mai ridicat prin folosirea tehnologiei noastre. Si aceasta este o aplicatie noua, la care nu ne-am gandit initial, si care a venit spre noi din partea pietii. Cu siguranta viitorul ne va mai aduce astfel de surprize placute.
  • Strategie (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:25)

    CaroL [anonim]

    Buna ziua,

    avand deja un numar important de distinctii pentru brevetele dumneavoastra sunt curios sa va intreb sub ce forma va ganditi sa abordati potentialii cumparatori ai acestui nou sistem? Credeti ca este importanta doar brevetarea sau in egala masura implementarea acestor sisteme prin productia lor efectiva in Romania? Ce capacitati de productie aveti in acest sens in momentul de fata?

    Multumesc.
  • Statele Unite (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:41)

    Florin Antip [anonim]

    Knowhow-ul MB Telecom este impresionant.

    In State, daca ii un agent de vanzari entry-level te costa 200K si iti garanteaza vanzari de 1,000K, pe an.

    Cat timp prin EU determinante sunt interese germane, nu vad mari sanse comerciale.

    Ideea ar fi sa angajati lobby pe 2- 3 mari piete.

    Cand deschideti birou in State? dar in China? sau la Moscova?
  • Beneficii (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:42)

    ionut [anonim]

    In 2009 ati castigat marele premiu de la Geneva. In 2013, 4 ani mai tarziu, nu inteleg ce beneficii ati obtinut in urma acestui eveniment, inafara de cel de imagine. Ati obtinut contracte noi, etc?

    Aveti alte asteptari in urma premiului din 2013?
  • Princiul de functionare (Marţi, 16 aprilie 2013, 15:44)

    adrian [anonim]

    Din cate am inteles se folosesc raze gama pentru detectie.Eu stiam ca mai existau tehnici de scanare cu retroimprastiere folosind raze gama.Care a fost principala inovatie in proiectul dumneavoastra
  • Raspunsul ma pune pa ganduri (Marţi, 16 aprilie 2013, 17:37)

    Alui [anonim]

    "Da, avem brevet de inventie international si nu lansam niciodata o informatie tehnica in public inainte de a o proteja prin brevet. "
    Hm, nu prea exista asa ceva. Patentul e fie national, pentru US, Japonia, Romania, etc, sau European, pt Europa. Nu exista patent international/global per se. Pe plan global, poate exista o opinie pozitiva a WIPO, dar aia nu e tot una cu patentul.
    Cine a emis brevetul?
  • Poate e puerila ideea mea (Marţi, 16 aprilie 2013, 21:09)

    Elena [anonim]

    Insa poate ca merita incercat sa luati legaturi cu Statele Unite sau cu Canada ( unde locuiesc) pentru contracte in aeroporturile din America de Nord. Oricum, la ora actuala, dupa atatea atentate produse, aproape la intervale frecvente, in America , sunt sigura ca veti avea suportul lor pentru achizitionarea acestei aparaturi de performanta. A se vedea ultimul atentat cu bomba de la maratonul din Boston ( Apr 15,2013).Oricum: felicitari domnule Mircea si tineti-o tot asa. Cel putin in Canada, romanii sunt foarte bine vazuti, nu ca in Europa, din pacate. Nu se stie niciodata, insa eu cred ca si MAE ar fii trebuit sa va faca loby pentru asa o inventie.
  • Mircea Tudor (Marţi, 16 aprilie 2013, 21:27)

    proletara [utilizator]

    Ma bucur ca aveti solicitari pentru a colabora cu , compania aeriana a Turciei . Am calatorit de cateva ori cu avioanele lor si am remarcat traficul foarte mare in zona Istanbul si Antalya. Guvernul turc este preocupat de cresterea economica a tarii lor, de cresterea nivelului de trai si de tot ceea ce poate aduce un bine in plus Turciei . Daca si la noi ar fi la fel am avea un turism de nota 10 (zece) , o agricultura tot de nota10 (zece) , o industrie auto la fel ..s.a.m.d. Succes in toata lumea, va doresc !
  • pepinieradeidei blog (Sâmbătă, 18 mai 2013, 21:53)

    Voda Laurentiu [anonim]

    Credeti ca ar interesa pe cineva spiritul creator. Am scris cateva idei mai ciudate pe blog dar nici un investitor nu este interesat de creativitate. As vrea sa vad aceste idei ca prind viata de pe blogul pepinieradeidei . Daca va intereseaza cateva idei atunci le iau de pe blog si incerc sa vad daca intre timp nu le-a brevetat cineva. Le-am pus acolo pentru ca e pacat sa se piarda ideea, ca nu se stie cand va veni marea trecere.
    Eu as folosi ideea dvs si la atelierele auto sau la RAR pentru diagnostic auto.
  • Cerere de colaborare (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 15:52)

    Adrian [anonim]

    Bună ziua,
    Sunt student în an terminal şi participant la Bursa Interuniversitară de Proiecte.
    Vă rog să îmi spuneţi dacă aţi vrea să faceţi parte dintr-o echipă care propune o idee de afacere pe site-ul www.bursa-proiecte.ro
    Vă mulţumesc!
  • Cerere de colaborare (Duminică, 17 noiembrie 2013, 5:06)

    Ionut Tudose [anonim]

    Stimate Domn Mircea Tudor.
    Va rog sa ma contactati pe mail: cipriana86@yahoo.com
    Cu respect,
    I.T


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by