Intalnire webPR

VIDEO Radu Jugureanu (SIVECO): Romania este intr-un stadiu avansat de implementare a sistemului eLearning la nivel national. In toate scolile exista continut multimedia interactiv

de     Smile Media
Miercuri, 9 octombrie 2013, 13:53 Science - Tehnologie


Radu Jugureanu in studioul HotNews.ro
Foto: Hotnews
"Trebuie sa ma raportez la ce vreau sa se intample dupa ce termina scoala si anume: sa am elevi si studenti pregatiti care sa lucreze in locuri de munca ce astazi nu exista, cu tehnologii care nu au fost inca inventate pentru a rezolva probleme despre care azi nu stim ca ar putea fi probleme. Lucrul acesta se poate face cu elevul in fata informatiei, pe care eventual sa o transforme in cunoastere si cu profesorul care are rol de mentor in aceasta pozitie", a declarat profesorul Radu Jugureanu, directorul departamentului AeL eContent din SIVECO, intr-un interviu realizat in studioul HotNews.ro.

Fragmente din interviu:

  • Romania este intr-un stadiu avansat de implementare a sistemului eLearning la nivel national, exista in toate scolile din Romania continut multimedia interactiv, platforme de eLearning 
  • Exista o pondere importanta a profesorilor din orasele mici, din scolile fara nume sau din mediul rural care folosesc ca o necesitate aceste componente, care aduc profit cognitiv in procesul didactic
  • De fapt, este modul in care profesorul se raporteaza vizavi de meseria pe care el o are.
  • In scoala, trebuie sa ne focusam mai mult pe metodica invatarii.  Din cauza aceasta, imaginea cu mine ca profesor stand cu spatele la elevi, cu tabla in brate si vorbind cu varful de creta, demonstrand varfului  de creta ca stiu sa rezolv in mod elegant o problema de matematica este o imagine gresita a unui invatamant care doreste sa aduca profit cognitiv, sa formeze o piata a muncii bine-pregatita, competitiva.
  • Prin urmare trebuie sa ma raportez la ce vreau sa se intample dupa ce termina scoala si anume: sa am elevi si studenti pregatiti care sa lucreze in locuri de munca ce astazi nu exista, cu tehnologii care nu au fost inca inventate pentru a rezolva probleme despre care azi nu stim ca ar putea fi probleme. Lucrul acesta se poate face cu elevul in fata informatiei, pe care eventual sa o transforme in cunoastere si cu profesorul care are rol de mentor in aceasta pozitie.
  • Siveco a luat doua premii  foarte importante la International Project Management Association Awards. Este o organizatie neguvernamentala, independenta, internationala care in fiecare an ofera premii de project management.
  • Este pentru prima data in istoria IPMA Awards cand singurele finaliste la una dintre categorii sunt doua proiecte de educatie: doua proiecte facute de Siveco Romania- un proiect pe care le-am desfasurat impreuna cu Ministerul Educatiei, cu fonduri externe, si impreuna cu Universitatea Carol I. Se numeste “Invata bazata pe proiect prin sisteme multitouch in care am generat un curriculum transdisciplinar, ghiduri, am format profesori, am facut un concurs national.
  • Acest proiect a fost declarat Gold Award. Nu s-a dat Silver. Cu celalalt proiect- Sistem educational pentru Kazahstan- am luat Bronze.
  • Sunt doua mesaje pe care juriul le-a transmis la aceasta decernare: “vrem sa dam un mesaj guvernelor lumii de reevaluare a proiectelor educationale si de recunoastere a excelentei in educatie”.
  •  Ni s-a parut important pentru ca ceea ce face proiectul multitouch, de exemplu…ei spun”you change their minds”. As traduce asta cu “schimbati mentalitati”.
  • Al doilea premiu major pe care il luam si care e foarte important pentru Romania- World Summit Award, concurs international, are zeci de miii de proiecte, din peste 160 de tari.  World Summit Award este un proiect Wold Summit for Information Society, care este o organizatie a Natiunilor Unite. Ei sunt cei care definesc politicile de dezvoltare in IT pe termen mediu si lung.
  • In 2013 (la World Summit Award) am luat premiu pentru Inclusion- continut educational pentru scolile cu nevoi speciale.
  • Proiectul Inclusion este unul extrem de sensibil si a fost cu o incarcatura foarte mare pe toata durata acestui proiect. Ce s-a intamplat pentru Romania luand acest proiect? Suntem pe locul 7, in top 10, iar Siveco  este a doua companie din lume care ia de doua ori World Summit Award.



Premiile internationale obtinute de SIVECO si partnerii sai urca Romania pe pozitia a VII-a in clasamentul mondial al excelentei privind dezvoltarea de proiecte IT mari, la nivel national.

Inceputul toamnei a adus Romaniei titluri mondiale la cele mai importante competitii pentru proiecte IT din lume si un record: la International Project Management Association Awards (IPMA), proiectele realizate de SIVECO si partenerii sai au ocupat in intregime podiumul, obtinand medalia de aur si pe cea de bronz. Medalia de argint nu s-a acordat.

Biografie:
Radu Jugureanu, directorul Departamentului AeL e eContent din SIVECO Romania, a studiat matematica la Universitatea din Bucuresti.  Dupa absolvire, a lucrat ca profesor de Matematica si Informatica la scoala Nistoresti din judetul Vrancea si apoi la Colegiul National Cantemir Voda din Bucuresti.

A publicat primul articol referitor la utilizarea calculatorului ca mijloc educational in anul 1988. Este unul dintre primii utilizatori de internet din Romania si promotor al introducerii calculatorului ca mijloc didactic. A publicat peste 50 de lucrari stiintifice in domeniul utilizarii calculatorului in procesul didactic, standardizare a procesului de dezvoltare de continut educational multimedia interactiv, profit cognitiv prin resurse multimedia in procesul de invatare, realitate virtual si invatare bazata pe proiect.  

A participat la dezvoltarea cursurilor educationale multimedia implementate in 15.000 de laboratoare de informatica din cadrul a 9.000 de scoli publice, in cadrul celui mai mare proiect IT din invatamant - Sistemul Educational Informatizat.

Coordoneaza in calitate de director al departamentului AeL eContent din SIVECO Romania proiecte mari de informatizare a sistemelor nationale educationale in 10 tari de pe 3 continente.


Citeste mai multe despre   



Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














3920 vizualizari

  • Ce masuri vor fi luate? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 13:58)

    George [anonim]

    Ce ar insemna adoptarea unui sistem de educatie digitala pentru Romania si ce ar presupune acest lucru din punctul de vedere al infrastructurii din scoli?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:13)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui George

      Dragă George,
      Multumesc pentru întrebare.
      Sistemul educational informatizat al României anului 2013 este unul evoluat chiar comparându-l cu tările Uniunii Europene. Suntem mai degrabă într-o etapă a creării unei retele comunitare decât într-una a educatiei digitale, este adevărat, dar cărămizile sunt puse. Sunt mii de profesori români care elaborează propriile continuturi digitale multimedia interactive, sunt zeci de mii de profesori români care utilizează la clasă în mod frecvent calculatorul ca mijloc complementar în procesul didactic, toate scolile au calculatoare și acces la Internet, 180.000 de profesori au urmat cel putin o formă de pregătire în carieră care să fi continut elemente de informatizare.
      Prin urmare ar fi mai corect să discutăm despre continuarea și modernizarea informatizării în concordantă cu dinamica tehnologică și alinierea la ce se numește “mobile learning”. Pe de altă parte migrarea continuturilor educationale multimedia interactive dinspre “obiecte de învățare” spre manuale digitale -cu un caracter de continuitate a procesului didactic net superior conținuturilor dezvoltate în întreaga lume până acum- este un pas obligatoriu de făcut și nu o opțiune.
      Asta ar însemna tablete pentru elevi, pentru toti elevii – dar, în mod evident tablete cu tastatură atașabilă pentru că adresabiliatea este elevul- manuale digitale pentru toate disciplinele și anii de studiu începând cu clasa a IV-a (părerea mea este că primii ani de școală trebuie să rămână cu atributul de socializare mai mult decât cu cel digital), laptop-uri pentru toate cadrele didactice din sistemul preuniversitar, evident formarea învățătorilor și a profesorilor pe noile paradigme. Cu o subliniere pentru manualele digitale care trebuie să contină activităti multimedia interactive de învătare pe fiecare pagină.
      Voi continua în următorul paragraf...
      • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:16)

        Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu Jugureanu

        Adică, am vrut să subliniez, România este în anul 2013 și nu în 1996 ca să se multumească cu pdf-uri pe care să le considere manual digital.
        Ar fi, sunt sigur de asta, o continuare firească a proiectului Sistem Educațional Informatizat început în anul 2001.
        Multumesc încă odată.
  • Costurile sunt mari? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 13:59)

    diana [anonim]

    Care sunt costurile unei lectii digitale si de cate asemenea lectii este nevoie pentru a avea un manual? Dar pentru a avea un ciclu complet de educatie digitala, pentru toate disciplinele?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:17)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui diana

      Draga Diana,
      Costurile absenței unui proiect de informatizare sunt cel puțin cu trei ordine de mărime mai mari decât costurile unui proiect de informatizare. Vreau să spun că o țară care nu investește în educație este independentă doar declarativ.
      Referitor la întrebare, calculul este simplu: un manual are în medie 120 de pagini. Considerând pentru ciclul primar și primele clase gimnaziale un număr de 2-3 activități de învățare pe fiecare pagină rezultă un număr de aplicații multimedia interactive cuprins între 240 și 360 pentru fiecare manual. Pentru clasele VII-XII activitățile de învățare pot fi una sau două pe pagină.
      Câte discipline școlare sunt, multiplicat cu numărul de ani de studiu pentru aceste discipline determină numărul final de manuale și de aplicații multimedia interactive de învățare. Evident că acest proces trebuie parcurs în etape, trebuie pilotat, trebuie astfel făcută strategia de implementare încât adopția lui să fie una naturală.
      Mulțumesc pentru intervenție.
  • Vreau sa stiu ce beneficii putem avea (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:00)

    dany [anonim]

    De ce alte state au investit in e-learning, la ce beneficii s-au gandit? Care ar fi beneficiile pentru Romania?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:19)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dany

      Dragă Dany,

      Și România a investit în eLearning. Nu doar “alte state”. Repet, România este o tară respectată în acest domeniu, proiectul românesc este copiat de multe tări de câtiva ani, exportăm educatie prin eLearning în peste 20 de tări de pe 3 continente. Am scris mai sus, într-un alt răspuns ce ar însemna absenta investitiei în educatie. Nu am să reiau dar îti recomand un interviu dat tot la HotNews și pe care îl găsești aici: http://www.youtube.com/watch?v=mN5F0422mw0
      Am să descriu totuși, pentru a fi mai clar ce s-a întâmplat în anul 2013 la IPMA (International Project Management Association) Excelence Awards. http://ipma.ch/award-news/ipma-announces-winners-of-the-project-excellence-award-2013/
      La categoria medium sized projects, pentru prima oară în istoria prestigioasei organizatii singurele finaliste au fost două proiecte de educatie, ale Romaniei.
      Tot pentru prima oară în istorie Medalia de Aur se acordă unui proiect de educatie. Mesajul IPMA a fost dat către guvernele lumii pentru reevaluarea proiectelor nationale de educatie și pentru recunoașterea excelentei în educatie.
      Faptul că un membru al juriului m-a emotionat când a spus că de fapt el a preluat acest mesaj de la noi (SIVECO Romania) are importanta unei declaratii ce poate fi considerată sau nu politicoasă. Rămâne însă faptul că aurul și bronzul au fost acordate unor proiecte românești. Argint nu s-a acordat.
      Ca să închei răspunsul...beneficiul principal al informatizării este pregătirea fortei de muncă pentru deceniul în care trăim și nu pentru anul 1990. Doar asta dacă iei în consideratie este mai mult decât necesar și suficient.
      Multumesc pentru întrebare.
  • Manuale clasice si manuale digitale (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:01)

    jianu [anonim]

    E-learning inseamna renuntarea totala la manualele clasice?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:21)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui jianu

      Dragă Jianu,
      eLearning este Learning. Punct.
      îti recomand un interviu dat tot la HotNews și pe care îl găsești aici: http://www.youtube.com/watch?v=mN5F0422mw0
      Caracterul utilizării tehnologiilor moderne în procesul didactic este unul pur complementar și nicidecum alternativ.
      Eu sunt sigur că am depășit de mult angoasele privind eliminarea profesorilor sau a manualelor din sistemul de învătământ. Nu vor dispărea, cel putin în perioada vietii noastre.
      Ce trebuie însă să conștientizăm este faptul că începând cu 25 decembrie 1990, odată cu publicarea primului "www" asistăm în toate subsistemele sociale la sfîrșitul postmodernismului. Ar trebui să se întâmple și în educatie, adică să pricepem cu totii că formarea educatională nu se petrece doar între cei patru pereti ai clasei ci și pe stradă, în parc și mai ales acasă. Adică oricând, oriunde şi prin orice mijloace.
      Multumesc pentru interventie.
  • lamurire (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:01)

    andrei2009 [anonim]

    Nu am inteles foarte clar cum a castigat Romania doua din cele trei premii la competitia despre care ati scris... nu au mai fost alti finalisti?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:24)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei2009

      Dragă Andrei,
      La Congresul Mondial „International Project Management Association”, au intrat în finală ambele proiecte de eLearning înscrise in concurs din Romania, de catre SIVECO România, la categoria "Project Excellence in Medium-Sized Projects".

      În medie, de obicei sunt câte cinci finaliști la fiecare categorie (pot fi și mai multi), si au fost destui participanti, dar... organizatorii au selectat drept unice finaliste la categoria aceasta proiectele Multitouch si "Dezvoltarea de continut educational multimedia interactiv pentru sistemul educational din Kazahstan".

      Primul proiect (care de fapt înseamnă curriculum integrat transdisciplinar și continuturi educationale multimedia interactive pentru sprijinirea învătării bazate pe proiect prin sisteme multitouch) a fost derulat de Ministerul Educatiei Nationale, prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finantare Externă, în parteneriat cu SIVECO Romania şi Universitatea Natională de Apărare "Carol I".
      Și asta a adus două situatii fără precedent. Este pentru prima oară în istoria premiilor oferite de cea mai prestigioasă organizatie mondială de management al proiectelor când singurele proiecte finaliste la o categorie sunt din domeniul educatiei. Tot un record este faptul că apartin aceluiași furnizor.
      Juriul a decis să acorde locul I proiectului „Proces educational optimizat in viziunea competentelor societatii cunoasterii” si locul al treilea proiectului implementat in Kazahstan. Premiul doi nu a fost acordat.
      ...iar eu am fost, în timpul galei într-o mare dilemă: nu am ştiut cu cine să tin :)

      Multumesc pentru întrebare
  • de ce (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:03)

    doralea [anonim]

    Ce a diferentiat proiectul din Romania de toate celelalte aplicatii?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:28)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui doralea

      Dragă Doralea,

      Îti pot spune care este diferenta dintre cele două proiecte înscrise de noi în concurs și singurele finaliste. Despre cele de la alte categorii te poti informa aici: http://ipma.ch/award-news/ipma-announces-winners-of-the-project-excellence-award-2013/
      Toate finalistele de anul acesta, indiferent de categorie sunt proiecte de mare anvergură, proiecte care schimbă cursurile râurilor, desalinizează Marea Caspică sau schimbă mentalităti (cum aprecia un membru al juriului referindu-se la proiectele românești).
      De ce am luat Medalia de Aur si pe cea de Bronz? Pentru ca ambele proiecte au fost apreciate și pentru că excelenta este premiată de obicei de organizatiile independente mari și de renume așa cum este IPMA. Anul acesta pentru prima oara în istoria IPMA a fost premiată excelenta în educatie, dar poate ne înscriem și în 2014 nu?
      Multumesc
  • Sisteme (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:03)

    Utilizator [anonim]

    Lectiile multimedia pot fi accesate de pe orice fel de calculator? Dar de pe Iphone sau smartphone?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:29)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Utilizator

      Dragă Utilizator,

      Lectiile existente acum în toate școlile din România pot fi folosite pe calculatoare cu sistem de operare Windows.

      Ce dezvoltăm acum – manuale digitale- pentru tări ca Dubai sau Kazakhstan şi sperăm cât de curând pentru România pot fi folosite pe orice echipament cu orice sistem de operare. Adică sunt independente de platformă.
      Multumesc!
  • De cat timp va fi necesar (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:04)

    maria [anonim]

    In cat timp se va trece pe plan mondial la educatie digitala complete si se va renunta la metodele clasice?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:31)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui maria

      Dragă Maria,

      Un răspuns scurt. Niciodată.

      În primul rând pentru că metodele clasice nu vor trebui niciodată aruncate la gunoi ci doar agregate cu timpul în care le folosim și în al doilea rând pentru că dinamica evolutiei tehnologice este foarte accentuată astfel încât nu vom putea niciodată să spunem “am ajuns la capăt și ne oprim aici”. Tocmai de aici vine şi frumusetea implicării în astfel de proiecte :)
      Multumesc,
  • lectii pentru noi (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:05)

    andrada constantin [anonim]

    domnule Jugureanu, sunt profesoara de biologie la ciclul gimnazial, in orasul Hunedoara. De ce lectii pentru Kazahstan? Si scoala noastra romaneasca are nevoie de unelte moderne de invatare!
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:32)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrada constantin

      Stimată doamnă profesoară,

      Solutiile de eLearning dezvoltate de SIVECO Romania acoperă o arie extrem de extinsa: de la crearea de continut educational multimedia interactiv la dezvoltarea de platforme de eLearning şi portaluri educationale, manuale digitale pentru şcolile de stat şi private din Emiratele Arabe Unite, 4.000 de lectii pentru elevii din Kazahstan, 3.000 de lectii pentru Cipru şi câteva sute pentru Maroc, câteva mii în Malta și UK, laboratoare virtuale, science Lab în Finlanda...etc.
      În România dumneavoastră sunteti beneficiara unui proiect excelent – SEI- prin care fiecare școală a primit echipamente, platformă eLearning, peste 3.700 de lectii în format electronic, laboratoare virtuale, au beneficiat de formare peste 180.000 profesori, platforma pentru admiterea în licee, bacalaureat și titularizarea profesorilor, baza natională de date a educatiei, etc...etc.
      Ce sper să se întâmple însă este ca acest proces de informatizare să continue și să se dezvolte în concordantă cu evolutia tehnologiei.
      Vă multumesc,
  • Iar ne-au luat-o altii inainte? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:06)

    cetatean [anonim]

    Exista un top al tarilor care au investit in educatie digitala? Care sunt statele care au demarat deja acest proces?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:33)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui cetatean

      Dragă Cetătean,

      Nu am cunoștintă despre un asemena top. Știu doar că România a demarat acest proces în mod coerent în anul 2001 (elemente neagregate de informatizare au fost însă și înainte de acest an).

      Vă recomand două interventii filmate tot la HotNews, în care explic mai pe larg aceste lucruri:
      http://www.youtube.com/watch?v=mN5F0422mw0
      http://www.youtube.com/watch?v=qktSspoa1gU
      Vă multumesc,
  • aceeasi problema (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:06)

    Carmela [anonim]

    In fiecare an, aceeasi problema: copiii se plictisesc la ore si incep sa chiuleasca. Ca profesor, dupa 18 ani de predat la catedra, imi dau seama ca si sistemul de invatamant e depasit, centrat pe dascalul aflat in fata clasei. Cum as putea sa ii fac pe elevi sa fie mai interesati de expunerea mea?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:35)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Carmela

      Stimată colegă,

      Dacă îmi permiteti un sfat colegial. Încercati să vorbiti cu elevii în loc să vorbiti cu tabla. La mine a functionat. Nu s-au mai plictisit și nici nu au mai chiulit.
      Multumesc,
  • despre ce (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:08)

    Robertino [anonim]

    Despre ce este vorba in proiectul care a luat locul I, cu ce ati castigat la Dubrovnik? Are o denumire foarte “elevata” :)
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:41)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Robertino

      Dragă Robertino,

      Denumirea oficială a proiectului este „Proces educational optimizat în viziunea competentelor societătii cunoaşterii”, dar este mai cunoscut ca „Multitouch”.
      O sa iti spun un secret „din casa”: cand am scris noi aplicatiile educationale pentru sistemele Multitouch, tehnologia hardware incă nu exista sau mă rog...era într-o etapă timpurie a vietii! Companii mari din lume şi-au declinat participarea cu hardware la acest proiect pe motiv că ...nu există. Am găsit însă nişte tineri talentati în Braşov, care au înteles ce voiam şi au creat-o pentru noi. Aşa că prin acest premiu, toată lumea va şti că o echipă românească face proiecte considerate cele mai bune din lume.
      Învătarea colaborativă asistată de cele mai recente tehnologii informatice, aşa cum este şi tehnologia Multitouch, reprezintă una dintre cele mai promitătoare inovatii în procesul de predare/învătare/evaluare. Nu numai că această abordare încurajează elevii să lucreze în echipă pentru rezolvarea exercitiilor şi a proiectelor care combină cunoştinte din mai multe discipline, dar i-am vazut cum devin interesati să învete, să petreacă mai mult pentru a se documenta, a citi, a calcula.
      Cu softurile pentru Multitouch, copiii pot realiza proiecte pentru şcoală, asa cum nu au mai avut niciodată până acum posibilitatea. Pot construi, de pildă, un oras – cu şosele, poduri, primărie, şcoală, linie de autobuze. Pentru pod, trebuie să calculeze rezistenţa, aciditatea apei şi alte variabile. Politia trebuie amplasată în anumite puncte cheie ale oraşului, pentru a fi eficientă. Orasul „creste” timp de câteva săptămâni, e un proiect lung – nici Roma nu a fost clădita intr-o zi, nu?
      Sau ...oarecum de actualitate...pot salva Cernobîlul.
      Multumesc
  • Este sau nu si pentru Romania (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:08)

    Corina [anonim]

    Este potrivita pentru Romania pornirea unui proces de digitalizare a invatamantului? Ce pierdem si ce castigam din aceasta directie?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:42)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Corina

      Dragă Corina,
      Mulțumesc pentru întrebare.

      A mai fost pusă așa încât te rog să citești răspunsul dat de mine mai sus.
      Succes,
  • E bine pentru copii? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:09)

    Parinte [anonim]

    Copiii din Romania sunt, in general, pasionati de computer atunci cand au acces la el. Cum ii va influenta folosirea computerului in scoli?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:43)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Parinte

      Dragă Părinte,

      Pozitiv de bunăseamă.
      Și cred asta pentru că variația surselor și a modalităților de transmitere a unor informații este un factor catalizator în pedagogie. Cu atât mai mult cu cât utilizarea unui manual digital poate accelera trecerea de la reproducerea informației (ceea ce se întâmplă de obicei, chiar și cu noi) la crearea cunoașterii, adică acolo unde am vrea să fim.
      Mulțumesc,
  • Ne explica si noua cineva cum e cu aceste lectii? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:10)

    marian [anonim]

    Cum arata o lectie multimedia si cum functioneaza predarea in acest caz?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:44)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui marian

      Dragă Marian,

      Cum arată lecțiile te poți lămuri intrând în orice școală și utilizând lecțiile existente acolo.

      Dacă te referi la manualele digitale ...ar trebui să vezi. Te invit la SIVECO să te dumirești.

      Un manual digital este ca orice manual tipărit cu mici amendamente. Orice imagine este o activitate multimedia interactivă de învățare (adică un software educațional), se crează o senzație de imersiune în “povestea din carte”, arată ca un foarte bine făcut joc educațional cu atribute didactice foarte clar definite.

      Mulțumesc pentru curiozitate
  • Fiica-mea imi spune... (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:11)

    Florina Ana [anonim]

    Fiica-mea imi spune ca la clasa a cincea, cum se intoarce profesorul cu spatele la clasa, cum toata lumea intra pe facebook de pe telefon. Cu ce mai pot fi tinuti in frau acesti elevi si convinsi sa fie atenti la ore?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:45)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florina Ana

      Dragă Florina,

      În clasa a V-a nu are 13 ani și prin urmare nu ar avea de ce sa fie pe facebook. Cu tot respectul cred că aici problema este acasă mai mult și nu la școală.

      Ar trebui probabil să ai o grijă sporită pentru controlul mediilor virtuale pe care copila ta le accesează.
      Educația înseamnă bineînțeles școala dar mai e și ce se întâmplă pe acasă și mai e și strada.

      Succes,
  • inapoi la carte? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:12)

    Szatmari [anonim]

    Poate ca nu ar trebui sa ne grabim atata sa renuntam la carte si caiet si la invatamantul clasic! Spiru Haret a reusit sa faca cate o scoala in fiecare localitate si sa duca toata populatia Romaniei la scoala! Si a facut acest lucru la inceputul secolului XX! In secolul XXI vad ca mai degraba ne confruntam cu abandonul scolar, cu degradarea mentalitatii fata de institutia scolii, decat cu lipsa instrumentelor de invatare. Nu credeti?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:47)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Szatmari

      Dragă Szatmari,

      În entitatea cu caracter de subsistem social numită educaţie, tehnologia nu reprezintă decât un vehicol.

      Accentul se pune pe oameni, pe procese şi pe cultură. Tehnologia merită să fie luată în discuţie dacă ea serveşte cultura, oamenii şi procesele din sistemul educaţional. Pe de altă parte, pe același principiu cu tine am putea merge către modelul de școală a lui Aristotelis. Ar fi interesant dar asta nu ne-ar duce către o societate cu oameni pregățiți pentru piața muncii celui de al doilea deceniu al secolului XXI. Educația trebuie să țină cont de dezvoltarea socială, economică, culturală, tehnologică a perioadei, a momentului istoric pe care îl servește.

      Exemplul dat de tine cu Spiru Haret este foarte bun, doar că tu ignori faptul că în aceeași perioadă Profesorul Marinescu prelua invenția fraților Auguste și Louis Lumiere și o folosea filmându-și sesiunile de hipnoză și inserând desene în film și punând la dispoziția studenților săi ce? Primul soft educațional în lume în anul 1898. Ai citit corect: 1898! Și asta este doar un exemplu. Ca rezultat al școlii lui Spiru Haret, al sistemului său educațional apare un profesor de matematică Daimaca la Tg Jiu (singurul român care are două comete ce-i poartă numele), înflorește cercetarea științifică (de la Ana Aslan și până la Moisil sunt rezultatul unui suflu nou din școlile pe care aceștia le-au frecvenat).

      E adevărat, oricât de ciudat ne-ar părea însă, Spiru Haret nu avea cont pe facebook.

      Mulțumesc,
  • de unde putem cumpara programele? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:17)

    dana T. [anonim]

    Am citit undeva despre aceste manuale electronice ale dvs. Trebuie sa faca scoala o comanda? De anul asta sunt membra in comitetul de parinti pe scoala la baietelul meu la scoala si as vrea sa ridic problema in consiliu.
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:48)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dana T.

      Dragă Dana,

      Avem dezvoltate câteva manuale digitale bazate pe curriculum românesc în vigoare. Așteptăm un proiect de continuare a informatizării pentru a le putea pune în circuitul școlar.
      Majoritatea celor pe care le-am dezvoltat până acum însă sunt pentru sistemul educațional din UAE și Kazakhstan.
      Mulțumesc,
  • eLearning (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:26)

    Un cititor [utilizator]

    Buna ziua,

    La prima vedere pare foarte atragatoare solutia de invatare prin elearning. Din pacate insa , dupa cum se poate vedea, pe masura ce elevii au la indemina mijloace tot mai sofisticate de invatare, ei stiu tot mai putine si sunt tot mai slab pregatiti. In Anglia s-a facut un experiment asemanator in anii '80 cu invatarea asistata de televiziune;cu lectii si seminarii. Rezultatul a fost dezastruos. Va imaginati ca matematica poate fi invatata de pe tableta si nu exersata cu creionul si hirtia? Dvs. cit mai retineti din ceea ce ati citit dar nu v-ati si conspectat cu creionul?
    PS. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca de cind e lumea aceasta informatia se transmite de la mentor la invatacel prin prezenta vie , nu prin surogatul digital
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:50)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Un cititor

      Dragă cititor,
      Și la a doua vedere tot atrăgătoare mi se pare soluția asta cu condiția de a rămâne în caracterul de complementar și nu alternativ.

      Exemplul cu televizorul îl împărtășesc. Dar interactivitatea dată de aplicațiile noastre sunt altceva: Este experiența elevului cu propria-i cunoaștere. Această complementaritate înseamnă bineînțeles prezența continuă a mentorului așa cum bine îl numești. Forma digitală are doar un caracter de subliniere, de facilitare a înțelegerii, de experiment și chiar de șansă a erorii, a greșelii (a greși pe parcursul școlar este de cele mai multe ori benefic).
      Mulțumesc pentru intervenție
  • solutii (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:38)

    Anca [anonim]

    Cat de curand vedeti inlocuirea manualelor clasice cu solutii eLearning?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:50)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anca

      Dragă Anca,
      Am mai răspuns. Niciodată.

      Mulțumesc
  • Sunteti parteneri... (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:41)

    Liliana Popescu [anonim]

    Sunteti parteneri ai Ministerului Educatiei din 2005, daca nu ma insel, dar ce a adus nou Siveco in zona aceasta, e pregatirii elevilor?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:51)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Liliana Popescu

      Dragă Liliana,

      Din 2001 mai exact. :)

      Dacă te referi la inovare avem și noi micul nostru aport. M-aș referi doar la proiectul multitouch, un proiect prin care învătăm copiii să gândească integrat, transdisciplinar. Sunt tare mandru de proiectul ăsta http://transdisciplinar.pmu.ro/primapagina și bucuros pentru modul în care a fost receptionat în cele 1500 de scoli unde am intrat cu el.
      Multumesc,
  • Efectele calculatorului (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:50)

    iovan [anonim]

    Efectele calculatorului nu sunt intotdeauna din cele mai bune. Cum putem transforma calculatorul intr-un instrument de educatie avand in vedere ca pana in prezent este mai mult un mijloc de divertisment?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:52)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui iovan

      Dragă Iovan,

      La ce fel de efecte te referi? Dacă ai în vedere jocul în exces, site-urile dubioase ce pot fi accesate sau comunitătile ciudate în care copiii pot intra, sfatul meu este un control parental mai corect și mai temeinic. Adică părintele ar trebui să își asume controlul a ce face copilul acasă. Și nu numai acasă.

      Dar cum bine spui, calculatorul poate avea un caracter de suport, de sprijin în procesul de învătare tocmai prin softurile educationale pe care te încurajez să le iei de la școală și să le folosești și acasă împreună cu copilul tău. Să vezi ce benefic devine brusc acest aparat!

      Multumesc,
  • Absenteismul scolar (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:51)

    daniela [anonim]

    Se observa un mare absenteism scolar, daca nu prin lipsa efectiva de la ore, macar prin neparticiparea activa si lipsa de atentie. De ce elevii din ziua de azi sunt plictisiti de scoala si isi gasesc mereu alte activitati care sunt mai interesante pentru ei, dar nu sunt productive pentru viitorul lor?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:56)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniela

      Dragă Daniela,

      Absenteismul școlar este un fenomen predominant la copii fără o sustinere reală morală și afectivă din partea părintilor în combinatie cu o ofertă săracă a școlii unde acești copii ar trebui să meargă şi adeseori suprapus unei stări materiale precare.
      Rezolvarea acestor neajunsuri ar însemna educatia părinţilor, sprijinirea şcolilor şi măsuri sociale active.
      Dar...
      Nu generalizati. Nu toți elevii sunt plictisiti.
      Încă odată spun: educatia este rezultanta a trei vectori: școală, stradă, casă.
      Multumesc,
  • Care manuale sunt mai bune? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:52)

    Parinte [anonim]

    Am si eu copii care merg la scoala si mi se plang mereu de manuale ca sunt prea multe, prea grele si prea complicate. Lectiile pe calculator ar insemna doar o scapare de caratul cartilor cu ghiozdanul?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:57)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Parinte

      Dragă Părinte,

      Cartea scrisă este cea mai teribilă, în sensul bun al cuvântului, tehnologie inventată de om pe planeta Pământ. Ajutati-vă copilul să o îndrăgească. Indiferent de carte.
      Manualul digital are, repet doar o conotatie complementară și nu poate înlocui cartea tipărită.
      Multumesc,
  • Cat de greu va fi pentru profesori? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:54)

    Damian [anonim]

    Sunt profesor, cat de dificil imi va fi sa ma invat cu aceasta tehnologie a lectiilor pe calculator? Ce cunostinte ar trebui sa am, eu fiind doar un utilizator simplu, si cine ma va ajuta sa deprind folosirea lectiilor de acest tip la clasa?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:57)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Damian

      Dragă Damian,
      Știu că nu este ușor. Au fost multe sesiuni de formare gratuite dedicate profesorilor tocmai pentru problema ridicată de tine. Nu ai reușit să te înscrii la niciuna? Da-mi un mail și poate împreună găsim o soluție.
      Multumesc,
  • Vor disparea cartile? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:54)

    adriana [anonim]

    Nu sunt de acord cu disparitia cartilor. Va duce lectia in format electronic la acest lucru?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:58)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adriana

      Dragă Adriana,

      Sunt de acord cu tine și amândoi (iată suntem deja doi) nu suntem de acord cu dispariția cărților.

      Am lămurit problema asta un pic mai sus într-un alt răspuns.
      Mulțumesc
  • Cum se desfasoara? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:55)

    Nico [anonim]

    In Romania s-a incercat vreodata predarea de lectii digitale? Daca da, care a fost reactia elevilor? Cum s-au acomodat profesorii? Cum se desfasoara o asemenea ora?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:58)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nico

      Dragă Nico,

      În România se desfășoară aproximativ 40% din ore cu ajutorul lecțiilor digitale. Și anume de către acei profesori care s-au acomodat. Despre elevi ce aș putea spune? Un studiu al Universității București împreună cu TEHNE arată că 89% dintre elevi înlocuiesc obligația cu motivația.

      Mulțumesc,
  • Suntem pregatiti? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:56)

    loredana [anonim]

    Parerile vor fi, ca intotdeauna, pro si contra. Este pregatita societatea romaneasca pentru o transformare de o asemenea dimensiune?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 10:59)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui loredana

      Dragă Iolanda,

      Rezultatele de până acum dovedesc cu preaplin că da. Societatea românească este foarte pregătită.

      Mulțumesc,
  • Avem lectii digitale in Romania? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:57)

    vicentiu [anonim]

    Cate lectii de acest gen exista deja in Romania? Se preda pe undeva cu ajutorul lor?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 11:00)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui vicentiu

      Dragă Vicențiu,

      Există peste 3.700 de lecții interacive în toate școlie românești, laboratoare virtuale, dicţionare simulatoare, editoare de tot felul.
      Am răspuns mai sus în detaliu.
      Mulțumesc,
  • Cum stam cu universitatile? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 14:58)

    Constantin [anonim]

    Aceste lectii pot fi folosite si in universitati sau doar in invatamantul pre-universitar?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 11:00)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Constantin

      Dragă Constantin,

      Aceste lecții sunt create pe baza unui curriculum dedicat învățământului preuniversitar.

      Dar există conținut dezvoltat special pentru mediul universitar.
      Dacă vei rafina întrebarea voi putea fi mai specific.
      Mulțumesc
  • Standarde (Miercuri, 9 octombrie 2013, 15:00)

    Leontin [anonim]

    Exista un standard al invatamantului de tip nou, anumite cerinte obligatorii? In ce constau ele?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 11:01)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Leontin

      Dragă Leontin,

      Nu înțeleg ce înseamnă “învățământ de tip nou”. Standarde educaționale există. Există și standard pentru eLearning în general și pentru conținut digital și pentru platform eLearning.

      La ce anume te referi în întrebare?

      Dacă ești înteresat de domeniul ăsta scrie-mi un mail și îți trimit o bibliografie.

      Mulțumesc
  • mediatizare (Miercuri, 9 octombrie 2013, 15:48)

    Valentin [anonim]

    De ce credeți că nu se mediatizează mai amplu în România noile tehnici de învățare prin e-learning? Conflict de metode sau de generații?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 11:01)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Valentin

      Dragă Valentin,

      Pentru că nu reprezintă un scandal. De îndată ce va fi scandal se vor mediatiza. Dar iată că tocmai acum, discuția asta a noastră prin facilitarea HotNews ne contrazice pe amândoi.
      Mulțumesc,
  • crearea de continut (Miercuri, 9 octombrie 2013, 15:50)

    Cineva [anonim]

    Cum îi stimulează e-learning-ul pe dezvoltatorii de content? Adică pe “noii” creatori de manuale…
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 11:02)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cineva

      Dragă Cineva,

      Nu înțeleg foarte clar întrebarea. Dacă te referi la profesori, au existat programe de formare a profesorilor pentru a deveni creatori de soft educațional. Dacă te referi la companii...nu știu să răspund.

      Mulțumesc,
  • Cum urmărim progresele? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 15:55)

    Theodor [anonim]

    Cum se cuantifică rezultatele dezvoltării educaționale a copiilor care învață prin e-learning?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 11:02)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Theodor

      Dragă Theodor,

      Am explicat asta în înterviurile pe care le găsești aici:
      http://www.youtube.com/watch?v=mN5F0422mw0
      http://www.youtube.com/watch?v=qktSspoa1gU

      Mulţumesc,
  • cum stam fata de strainatate? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 15:57)

    Media [anonim]

    Care sunt “campionii” implementării e-learning în lume (statele) și unde se situează România în procesul acesta global?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 11:06)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Media

      Dragă Media,

      Nu am cunoștință de un asemenea clasament.
      Dacă ar fi să ne luăm dupa WSA (World Summit Award) România a câștigat de 4 ori în ultimii 11 ani fiind pe locul 7 în lume ca număr de premii. Dintre aceste 4 premii, SIVECO Romania a câștigat de două ori WSA Award cu proiecte diferite de eLearning (în 2005 la eEducation și în 2013 la eInclusion) fiind în lume doar două companii cu acest palmares, una din China și a doua noi, din România.
      Echipa de profesori, graficieni şi informaticieni din care fac şi eu parte este o echipă campioană mondială la proiecte de eLearning, fără nicio îndoială, iar România are un nume foarte bun şi este un glas ascultat în mediile academice şi profesionale ce servesc acest dualism al utilizării IT-ului în educaţie.

      Mulțumesc,
  • politica romaneasca (Miercuri, 9 octombrie 2013, 16:00)

    Serban Georgescu [anonim]

    Cum reușește o companie ca SIVECO să gestioneze fluctuațiile structurale care afectează politicile din educația românească?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 11:07)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Serban Georgescu

      Dragă Șerban,

      Sincer, pentru că nu ne aude nimeni...

      Cu tenacitate și cu atitudinea celui care crede în ce face. Cu credinta că educatia este cel mai important motor al dezvoltării economice, sociale, culturale, știintifice...etc.

      Cu muncă adică.
      Multumesc
  • reforma (Miercuri, 9 octombrie 2013, 16:01)

    TC [anonim]

    ce credeti despre reforma “eternă” din învățământ? cum pot ajuta companiile de software o așezare pe făgașul corect?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 11:08)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui TC

      Dragă TC,

      Învătămîntul este o activitate umană dinamică. Trebuie să se reformeze permanent. Părerea mea este că o face cam încet și nu doar în România este așa.

      Explicatia este ca sistemul educational national (oricare ar fi țara) are un grad mare de inertie (fiind un sistem cu volum mare...toti copii + părintii lor + profesorii) și implicit modificările, mai ales cele de mentalitate se produc greu. Dar știm asta nu?
      Multumesc,
  • implementare in Romania (Miercuri, 9 octombrie 2013, 16:02)

    Anonim [anonim]

    În ce stadiu se află acum implementarea conceptului de e-learning în Romania?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 11:08)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anonim

      Dragă Anonim,
      Am răspuns deja.
      Mulțumesc
  • in strainatate (Miercuri, 9 octombrie 2013, 16:08)

    Mircea [anonim]

    Care este experiența pozitivă a acestui sistem în străinătate?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 11:09)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea

      Dragă Mircea,

      Sistemul educational informatizat din România, sau măcar elemente ale lui au fost exportate cu mare succes în 20 de tări de pe 3 continente. Faptul ca ne mai cheamă ...înseamnă că e cu succes. 
      Multumesc,
  • de unde cumparam manuale? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 16:56)

    Mariana [anonim]

    Daca nu putem face rost de manuale digitale de la scoala – eu am o comunicare mai dificila cu directorul liceului unde invata copiii mei – de unde le putem achizitiona si cat costa?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 11:09)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mariana

      Dragă Mariana,
      Deocamdată manualele digitale nu sunt disponibile pentru vânzare. Sper ca foarte curând să putem folosi experienta noastră în domeniul manualelor digitale pentru școala românească.
      Multumesc,
  • cat costa digitalizarea invatamantului? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 22:42)

    ISTRATE CLAUDIU [anonim]

    Are statul bugetul necesar in urmatorii patru ani (cat preconizeaza MEN sa dureze proiectul noilor generatii de manuale) sa plateasca satisfacator manualele digitale, internetizarea rapida, dotarea claselor digitale, platformele electronice si pregatirea IT a cadrelor?
    • R (Joi, 10 octombrie 2013, 11:19)

      Radu Jugureanu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ISTRATE CLAUDIU

      Dragă Claudiu,
      Mulțumesc pentru intervenție.

      Am explicat în primul răspuns cum văd eu acest proiect.
      Sunt sigur, absolut sigur că strategia Ministerului Educaţiei Naţionale în privinţa continuării şi a dezvoltării informatizării, pe termen, scurt, mediu şi lung va răspunde la toate aceste nelămuriri.

      În ce privește finanțarea o soluţie imediată ar fi fondurile europene neaccesate din exercițiul financiar anterior. Ar fi mai mult decât suficient pentru a oferi scolii românești manuale digitale de cea mai bună calitate și conexe acestui deceniu, împreună cu tot pachetul de accesibilitate și formare profesională.

      Dar această părere personală formulată aici poate fi confirmată sau nu, doar prin strategia de informatizare care nu poate cuprinde doar "manualul". Proiectul de informatizare are un caracter cu mult mai complex decât eu sau tu îl putem defini în trei rânduri pe un forum.
      Ar fi însă -cred eu- bine să ne aşezăm la o masă şi să discutăm agendele fiecăruia. Poate că aşa, punând mai multe idei laolaltă vom putea ajuta sistemul educaţional românesc să fie mai bun şi mai modern. Sau poate că nu. Oricum...merită încercat.

      Mulţumesc încă odată


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version