In Franta compania feroviara SNCF va incepe in 2019 testele cu trenuri de marfa ce pot rula pe "pilot automat", iar din 2023 aceste trenuri vor fi introduse si pe rutele de pasageri, scrie publicatia Les Echos. Un conductor va fi prezent la bord pentru a prelua controlul in situatii speciale, insa automatizarea va permite cresterea numarului de trenuri ce pot rula pe anumite rute aglomerate.

HotNews.roFoto: Hotnews

Pe TGV-uri vor fi montati senzori si camere video care sa analizeze ce obstacole apar in fata si sa actioneze franele in mod automat oricand este nevoie. Exista de mult timp garnituri de metrou automate in Lyon si in Paris, insa trenurile automate sunt mult mai complicate fiindca ruleaza intr-un mediu deschis si imprevizibil, chiar daca o buna parte dintre liniile de TGV sunt marginite de panouri izolatoare.

Proiectul botezat "train drone" implica testarea de prototipuri pentru trenuri de marfa incepand cu 2019 si lansarea de trenuri pentru pasageri din 2023. Un conductor va ramane la bord, pentru a interveni daca este cazul, insa cei de la SNCF spun ca automatizarea seamana cu ce se intampla la pilotul automat de la avioane.

Practic, automatizarea va permite ca pe o linie sa treaca 22 de trenuri intr-o ora, fata de 16 in prezent, fiindca totul va fi gestionat mai bine, trenurile vor comunica intre ele si soft-ul va gestiona mult mai eficient perioadele de accelerare si cele de franare.

Soft-urile automate vor fi testate din 2019 pe trenuri de marfa ce vor putea fi controlate si de la distanta. Intr-o etapa ulterioara va fi testata capacitatea acestor trenuri de a prelua vagoanele inainte de plecare.